Cincin berwarna emas itu di sarungkan ke jari manis kanan Reyyana oleh Raykal. Apabila selesai Raykal menyarungkan cincin berlian berwarna silver itu ke jari manis kanan Reyyana akhirnya bagun daripada melutut dan berdiri di hadapan Reyyana.
Terukir senyuman manis di hujung bibir Raykal dan ada dua lesung pipit yang nampakkan senyuman itu lebih manis di bibir Raykal.
"Dinda? Dinda lapar tak? Kanda dah lapar ni. Jom makan nak?" tiba-tiba Raykal menjadi manja pula di situ. Muka manja Raykal itu membuatkan hati Reyyana cair. Daripada tadi menjadi ais yang keras kini menjadi ais yang mencair di sebabkan muka manja Raykal yang seperti matahari yang mencairkan hati Reyyana yang umpama ais Batu itu.
Reyyana mengagukkan kepalanya tanda setuju dengan cadangan Raykal itu. Raykal menunjukkan Reyyana beberapa cadangan restaurant untuk mereka makanan nanti. Setelah memilih, Raykal dan Reyyana mula berjalan ke arah restaurant yang Raykal cadangankan sebentar tadi.
SEMENTARA ITU... Di RA holding. Tengku Qalish Afhan baru sahaja habis daripada mesyuarat penting yang melibatkan dirinya dan beberapa business partner yang bernama Zayn Haikal. Zayn Haikal juga merupakan kawan baik and Tengku Qalish Afhan.
Baru sahaja Zayn ingin bagun daripada tempat duduknya terus di halang oleh Qalish. Yang membuatkan Zayn berasa pelik dengan tindakkan kawan baiknya itu, Qalish. "Kau dah kenapa?" terpinga-pinga Zayn di situ melihat Qalish yang masih mehalang dirinya daripada bereda daripada tempat duduknya itu. "Aku lapar la.." blur terus muka Zayn melihat Qalish yang mula mengusap perutnya itu.
"Lepas tu? Kau nak suruh aku buat apa?" terangkat kening Zayn sambil melihat perangai Qalish yang tiba-tiba jadi manja itu. Sepanjang Zayn menjadi kawan baik Qalish. Tak pernah lagi Zayn melihat perangai manja Qalish seperti itu. Setahu Zayn, abang Qalish, Raykal sorang je yang manja dengan orang yang di kenal.
Tapi kenapa tiba-tiba Qalish menjadi manja pula ni? Demam ke? Atau Qalish dah jadi macam abang Qalish tu, Raykal? Zayn langsung tak faham dengan perangai kawan baik dia itu, Qalish yang tiba-tiba berubah perangai.
Sejak pagi tadi, Qalish hanya beriak tegang dan tegas sahaja. Semasa Zayn datang ke RA Holding ni Qalish hanya diam dan wajah Qalish hanya tegang langsung tiada senyum. Sungguh serious wajah Qalish semasa di dalam bilik meeting itu. Selalunya, Qalish memang macam tu diam, wajah Qalish akan beriak tegang dan serious.
Itu membuatkan semua orang di office dan orang sekeliling Qalish tidak hair an dengan sikap serious dan wajah tegang Qalish itu. Tapi apabila tiba-tiba hari ni Qalish menjadi ceria dan manja. Tahan manja Qalish kali ni memang lain macam! Lagi manja daripada abangnya, Raykal.
Semua orang tahu Raykal sahaja yang manja antara adik beradik mereka. Namun, kini Qalish yang manja. Terlalu manja yang membuatkan semua orang di dalam office dan orang sekeliling Qalish merasakan Qalish ni pelik pada hari ni.
Termasuk kawan baik Qalish itu, Zayn yang tidak dapat mempercayai orang yang manja di hadapan Zayn itu adalah Qalish dan bukan la abang kawan Zayn iaitu Raykal.
"Kau demam ke Qalish?" Zayn mula meletakkan tapak tangan Zayn di atas dahi Qalish untuk merasakan sama ada dahi Qalish panas atau sejuk. Zayn merasakan tindakkan pelik Qalish ini mungkin di sebabkan Qalish demam atau ada apa-apa masalah yang Zayn sendiri tidak tahu.
YOU ARE READING
SECRET BETWEEN US [C]
RomanceFIRST STORY <3 Disebabkan oleh janji, Raykal tekat untuk membalas dendam dengan keluarga Reyyana. Tanpa sedar dalam masa dirinya sebuk membalas dendam. Hati Raykal mula tertarik dengan Reyyana. Dan mula timbulnya rasa dendam bersulam cimta antara m...