Secret Between Us|Chapter 9

123 13 0
                                    

Eric Mickle hanya mampu mengelengkan kepalanya apabila tengok perangai Issac Raiden dengan Zayn Erzi. Isaac Raiden sudah meniggalkan mereka berdua manakala Zayn Erzi sudah mengamuk.

"Apa la nasib aku ada kawan macam korang berdua ni. Jom la Zayn . Tak guna kau marah dia. Better kita masuk." bebel Eric Mickle. Eric Mickle dan Zayn Erzi bangun daripada kerusi mereka. Mereka mengikuti langkah Isaac Raiden daripada belakang.

Setelah duduk di sebuah cafe.. Mereka dijamu oleh berapa pencuci mulut dan air. "Lama lagi ke nak sampai??" soal Zayn Erzi. Zayn Erzi melihat sekilas ke arah Issac Raiden yang daripada tadi hanya makan sepotong kek vanila. "hm.. Tak tahu. Tunggu je la. Kau nak kalang kabut buat apa?" balas Issac Raiden sambil mengungkitkan bahunya. Lalu melihat ke arah jam tangannya.

Terlihat susuk tubuh seseorang wanita yang sedang masuk ke dalam cafe tersebut. Dia memakai kaca mata yang membuatkan sesiapa tidak mengenalinya. Dia memakai baju kemeja hitam dan seluar jeans hitam. Boleh dikatakan outfit dia all black.

Mata Issac Raiden, Eric Mickle dan Zayn Erzi tertuju tepat ke arah perempuan itu. Mata Zayn Erzi lansung tidak berkedip melihat perempuan itu. Gayanya seperti orang kaya. Memakai suit all black terlihat sangat smart dan loyal.
Perempuan itu berjalan menuju ke arah meja mereka. Semakin dekat semakin kut denyutan jantung mereka.

Setelah perempuan itu sampai di depan meja mereka. Perempuan itu membuka kaca mata hitamnya dan melihat ke arah mereka. "Sorry.. I lambat sikit hari ni. Ada urusan kerja." ujar Reyyana Adlyna. Mulut Issac Raiden dan Eric Mickle terbuka luas apabila dapat tahu perempuan itu adalah Reyyana Adlyna.

Zayn menepukkan tangannya dengan kuat sehingga menarik perhatian Reyyana, Issac dan Eric. "Wow! Ni balik office ke balik daripada hm.. Hm.." ujar Zayn Erzi.

Reyyana Adlyna hanya mengarukan kepalanya yang tidak gatal itu sambil melihat ke arah Zayn sebelum memberikan apa-apa jawapan. "Uh? Hm..? Hm..? Apa maksud kau? Aku baru balik kerja la." soal Reyyana Adlyna. Pelik sungguh gaya Reyyana Adlyna hari ini sampai mereka tak tahu nak cakap macam mana.

"Tak ada apa-apa la. Kau ni minta kita orang datang nak apa?" ujar Zayn Erzi. Zayn Erzi melihat sekilas ke arah Reyyana Adlyna sambil kening terjungkil ke atas. Matanya pula tertumpu pada satu fail document berwarna hitam. "Korang kenal Clara?" mata Eric Mickle terkedip-kedip dengan pernyataan Reyyana Adlyna.

Tidak pernah penat Reyyana mencari identity perempuan yang cuba untuk membunuh dirinya hari tu. Siang hingga malam dia mencari identity perempuan yang bernama Clara itu.

Sudah seminggu dia mengalami mimpi yang pelik. Sakit kepala di buatnya. Setiap hari dia mimpi tentang perempuan yang sama. Perempuan itu selalu menghantuinya. Dia tidak ingat apa-apa tentang mimpi itu kecuali "Clara". Nama "Clara" selalu dia sebut oleh perempuan itu.

Semakin kuat mimpi itu menghantuinya semakin gigih Reyyana Adlyna mencari identity perempuan yang bernama Clara itu. Sudah puas dirinya mencari dan bertanya di setiap orang yang pernah mengenali Clara itu. Namun tiada satu pun jawapan yang munasabah untuk dia terima atau menolong dirinya.

Manakala mata Isaac Raiden terpejam seketika. Dia seperti ingin mengingati sesuatu. Tangannya pula dia letakkan dia atas kepalanya. Zayn Erzi pula hanya memakan kek coklat yang baru saja terhidang oleh pelayang di atas meja sebentar tapi.

Mata Issac Raiden terbuka semula. Tak kala itu, dia macam sudah mendapat tahu sesuatu. "Aku rasa macam pernah dengar nama dia. Tapi.. Aku tak ingat la." balas Issac Raiden. Dia melihat ke arah Eric Mickle dan Zayn Erzi jika mereka mengetahui tentang gadis yang bernama Clara itu.

Zayn Erzi hanya menyambung makan kek cokolatnya yang menunjukkan yang dia tidak tahu apa-apa. Namun lain pula di sisi Eric Mickle. Eric Mickle yang terdiam tadi akhirnya bersuara. "Kalau tak silap aku. Clara tu anak kepada gangster." balas Eric Mickle. Ringkas sahaja jawapan daripada Eric Mickle itu.

Manakala Zayn Erzi yang daripada tadi makan keknya akhirnya berhenti. Clara?? Dia tu kan anak gangster yang terkenal. Bapak dia gangster terkenal dan kaya." terang Zayn Erzi. Terbeliak mata Reyyana Adlyna apabila mendengar satu persatu ayat yang keluar daripada mulut Zayn Erzi. Dia ingatkan Zayn Erzi ni tidak tahu tapi rupanya tahu.

"Kau nak kenal dia ke?"

-Eric-

"Issh kau ni! Kenapa Rey? Kenapa kau nak kenal Clara tu pula?"

-Zayn-

"Dia ada cari pasal dengan kau ke? Ke kau yang cari pasal dengan dia??"

-Issac-

"Kau ni biar betul Rey? Kau nak tahu tentang dia??"

-Zayn-

"Tapi kan. Kenapa kau nak tahu?"

-Issac-

Geram Reyyana Adlyna di buatnya. Mereka daripada tadi tak habis-habis nak menyanyakan soalan. Dia langsung tak sempat nak menjawab mana-mana soalan. "Korang boleh sabar tak? Cuba cakap satu persatu. Ni semua bak tanya serenta." rungut Reyyana Adlyna. Aduh!! Pening Reyyana Adlyna dibuatnya. Issac Raiden, Eric Mickle dan Zayn Erzi tu sudah macam makcik bawang.

Mereka akhirnya tersedar apabila mendengarkan ayat sabar. Mereka baru tersedar yang mereka telah melampaui batas. "Kawan aku tanya. Aku pun tanya la korang. Kut kut la kan korang tahu." ujar Eric Mickle. Mata Eric Mickle terkedip-kedip seolah-olah tidak percaya dengan ayat yang luar daripada mulut Reyyana Adlyna.

Mata Zayn Erzi di kecilkan. Dia menatap mata coklat Reyyana Adlyna yang daripada tadi memang mereka bertiga."Nanti la aku hantar detail dia dekat kau. Now kita orang nak makan dulu ya." ujar Eric Mickle.

Eric Mickle memotong secebis kek coklatnya yang hampir kurang sama dengan Zayn tapi keknya ada strawberry yang menjadi topping di atas kek coklatnya.

SECRET BETWEEN US [C]Where stories live. Discover now