Secret Between Us|Chapter 40

112 10 0
                                    

2 MINGGU SEBELUM INI.... Tan Sri Harris Zafran mengujung ke rumah agam milik Dato Tengku Rafiq Arfan. Kehadiran Tan Sri Harris Zafran adalah kerana pernah di ajak oleh Dato Tengku Rafiq Arfan dan Datin Hasnah agar datang ke rumah mereka.

Dato Tengku Rafiq Arfan dan Datin Hasnah mengajak Tan Sri Harris Zafran datang ke rumah mereka kerana mereka ingin mengucapkan tahniah atas kehadiran anak perempuan tunggalnya itu, Reyyana Adlyna yang telah kembali ke sisinya.

Kehadiran semula Reyyana di dalam hidup Tan Sri Harris Zafran banyak membuatkan ramai orang di sekeliling dan staff kerja Tan Sri Harris Zafran terkejut dengan berita kehadiran Reyyana itu.

Ramai daripada mereka merasa itu hanya la sekadar kabar angin yang tersebar secara tidak sengaja oleh pihak yang tidak bertanggungjawab jawab. Tetapi hakikatnya, berita kehadiran semula anak perempuan tunggalnya Tan Sri Harris Zafran itu, Reyyana Adlyna adalah betul dan nyata.

Namun, ada juga yang menafikan tentang berita kehadiran semula anak perempuan tunggalnya Tan Sri Harris Zafran, Reyyana itu masih hidup. Ada pihak yang menjangkakan bahawa orang yang di kata kan adalah anak perempuan tunggal Tan Sri Harris Zafran itu adalah bini nombor dua Tan Sri Harris Zafran atau hanya perempuan simpanan Tan Sri Harris Zafran.

Ada juga sesetengah daripada mereka menjagakakan bahawa perempuan yang di katakan sebagai anak perempuan tunggalnya Tan Sri Harris Zafran itu adalah sekadar cover line daripada di Ketahuilah oleh orang lain.

Walau bagaimanapun, semua itu adalah fitnah! Segala-galanya adalah fitnah daripada pihak yang benar-benar tidak bertanggungjawab. Hakikatnya, anak perempuan tunggal Tan Sri Harris Zafran itu masih hidup. Dan Reyyana Adlyna adalah merupakan anak perempuan tunggal Tan Sri Harris Zafran yang pernah hilang sewaktu ketika dulu.

Kini, Reyyana akhirnya balik di sisi Tan Sri Harris Zafran. Sepanjang sebulan Tan Sri Harris Zafran dan Reyyana Adlyna berjumpa semula. Segala-gala tentang hidup mereka serta-merta berubah. Daripada dulunya, Tan Sri Harris Zafran tidak balik awal daripada kerjanya.

Kini Tan Sri Harris Zafran balik mengikuti jam tamat kerjanya tidak seperti dulu lagi yang selalu balik lewat. Manakala, Reyyana pula yang dulunya, bersikap dingin. Kini menjadi penyayang dan Reyyana sangat menyayangi papanya, Tan Sri Harris Zafran daripada dirinya sendiri.

SETELAH SAMPAI... Setelah 23 minit Tan Sri Harris Zafran di dalam perjalanan ke rumah agam milik Dato Tengku Rafiq Arfan dan Datin Hasnah akhirnya tiba di rumah agam itu. Terlihat Dato Tengku Rafiq Arfan yang sudah berdiri di luar halaman rumah Dato Tengku Rafiq Arfan itu.

Dato Tengku Rafiq Arfan yang perasan dengan kehadiran kereta Audi rs8 berwarna silver itu tiba di hadapan rumahnya itu. Tanpa menunggu lama, Dato Tengku Rafiq Arfan menekan butang pada remote kawalan jauh untuk pagar rumahnya itu untuk buka pagar agar Tan Sri Harris Zafran boleh meletakkan kereta Tan Sri Harris Zafran di dalam halaman rumahnya.

Sesudah Tan Sri Harris Zafran parking keretanya di sebelah kereta BMW berwarna putih milik Dato Tengku Rafiq Arfan. Tan Sri Harris Zafran mula berjalan ke arah pintu utama rumah agam milik Dato Tengku Rafiq Arfan dan Datin Hasnah itu.

"Assalamualaikum.. Rafiq!" ujar Tan Sri Harris Zafran sambil melambaikan tangannya ke arah Dato Tengku Rafiq Arfan yang masih berada di hadapan pintu itu. "Waalaikumsalam.. Harris!!" Dato Tengku Rafiq Arfan mula berjalan mendekati Tan Sri Harris Zafran yang berjalan ke arahnya.

Walaupun pangkat Tan Sri Harris Zafran dan Dato Tengku Rafiq Arfan tidak sama. Tetapi mereka tidak pernah melupakan persahabatan mereka yang telah di jaga lama oleh mereka berdua. Bagi Tan Sri Harris Zafran dan Dato Tengku Rafiq Arfan, pangkat dan harta tidak dapat merubah apa-apa di antara mereka. Meskin pun harta itu terlalu bernilai. Tan Sri Harris Zafran dan Dato Tengku Rafiq Arfan lebih memilih persahabatan mereka kerana persahabatan mereka jauh lebih berharga dari harta dan pangkat mereka.

SECRET BETWEEN US [C]Where stories live. Discover now