Secret Between Us|Chapter 58

75 9 0
                                    

Tiba-tiba ada sesuatu yang menyetuh bahu kanan Reyyana yang Reyyana mengambil remote aircon itu dan menekan butang off agar aircon itu off. "Haih! Ni rumah ke apa? Aduhai.. Banyak betul kertas. Dah la bersepah!" Reyyana berasa sungguh geram dengan Raykal. Melihat kertas-kertas kerja Raykal yang bersepah itu. Membuatkan Reyyana rasa sakit mata.

Sakit mata Reyyana melihat kertas-kertas yang berselerak di atas meja kerjanya Raykal dan lantai bilik kerja Raykal itu. Reyyana mengutip satu persatu kertas-kertas kerja Raykal itu dan meletakkan kertas-kertas kerja Raykal itu ke atas meja kerja Raykal.

Tiba-tiba mata Reyyana tertuju ke arah satu sampul surat yang berwarna hitam itu. Dan ada satu logo naga yang membuatkan Reyyana berasa sangat curiga dengan surat itu. Dengan rasa yang ingin tahu di dalam hati Reyyana itu memaksa Reyyana untuk membuka sampul surat itu.

Perlahan-lahan Reyyana membuka surat itu. Apa yang membuatkan Reyyana curiga dengan surat itu. Terlihat ada sebaris nama seorang perempuan yang Reyyana langsung tidak kenal. Surat itu di tuliskan untuk Elisy. Elisy? Siapkan dia? Girlfriend Raykal?! Raykal curang dengan Reyyana ke?

Tapi tak kan la Raykal curang. Mereka baru je kahwin. Baru sepuluh hari kahwin. Tak akan dah ada yang baru? Cepatnya! Tapi Reyyana tidak mempercayai semua itu. Semua hasutan setan itu di buang jauh-jauh.

Reyyana membuka sampul surat itu. Sampul surat itu di buka oleh Reyyana dengan perasaan Reyyana yang sudah bercampur aduk itu. Untuk mengelakkan timpulnya fitnah antara mereka berdua. Reyyana membuat keputusan untuk membuka sampul surat itu.

Namun, apabila Reyyana membuka sambil surat itu. Reyyana tergamam. Dia tidak tahu apa yang dia jumpakan ini sungguh membuatkan Reyyana berasa sungguh keliru. Kenapa? Kenapa masih ada sesuatu yang dia tidak tahu? Raykal pernah berjanji dengan Reyyana yang tiada rahsia antara mereka.

Tapi kini Raykal yang mengahancurkan janji itu. Raykal penipu! Raykal kejam! Reyyana cuba buang lagi hasutan syaitan yang masih berbisik-bisik di telinga Reyyana. Reyyana cuba hiraukan bisik itu. Hati Reyyana hancur!

~Letter~

From Alex
To Elisy..

Remember me? I'm Alex. I hope you read this letter Elisy. It's about Marco, Elisy. He borrowed money from me.

So.. As everyone knows. Whoever has borrowed money from me should be paid on time. But Marco didn't do Elisy. Marco didn't pay the money he borrowed! In fact, Marco ran away from me! Who do you know who I am? I'm the famous mafia leader.

I don't care if he's going to borrow as long as he pays it back! But Marco didn't pay!I was patient Elisy.I gave her time and opportunity to pay off her debts with me. But I made a big mistake for him that chance Elisy! He didn't pay the debt at all! But it's okay..

Let's say it's all over. Cause.. Your husband already pay. Know how he can pay? He paid for his life, Elisy! She's dead Elisy! Those two days he left it wasn't going anywhere. But dead! So after this you can live in peace, huh? Don't worry I won't you. It's all over!

Bye Elisy..

Air mata Reyyana mengalir ke pipi sambil membaca satu persatu ayat yang ada dalam surat itu. Reyyana tidak percaya dengan apa yang di temui oleh dirinya sendiri. Reyyana tak sangka orang yang dia sayang yang dia sanjung itu adalah bekas gangster? Mafia? Bekas membunuh? Membunuh terkenal?!

Surat itu di tulis oleh Alex yang merupakan pala kepada Alexzen dan Alexzandara dan atok kepada Reyyana. Reyyana kecewa dengan apa yang tertulis di surat itu. Atok? Atok Alex yang tulis?? Reyyana masih tidak percaya dengan apa yang dia temui itu.

SECRET BETWEEN US [C]Where stories live. Discover now