Reyyana merasakan seperti tiada lagi hadapan untuk dirinya dan suaminya, Raykal bersama semula. Namun, Reyyana tidak menafikan hati Reyyana masih menanti kepulangan kekasih hatinya, Raykal. Reyyana sangat berharap yang Raykal ada alasan kukuh untuk apa yang telah terjadi sebelum ni.
Segala bukti yang Reyyana temui itu langsung tidak di ambil peduli oleh Reyyana. Reyyana hanya mahu bukti daripada suaminya, Raykal. "Abang, tolong jelaskan semuanya dekat Reyyana. Reyyana tahu abang bukan macam ni.
Reyyana hanya perlukan penjelasan daripada abang je. Reyyana tak nak percayakan orang lain. Hanya abang yang Reyyana percaya." Reyyana hanya ingin Raykal berterus terang. Walaupun jawapan yang bakal keluar daripada mulut Raykal itu akan menyakitkan hati Reyyana.
Tapi Reyyana sanggup untuk mendengarkan semua itu daripada melihat bukti yang tidak kukuh ini." Reyyana hanya percaya abang. Tolong jangan bukan Reyyana hilang ke percaya dekat abang. Tolong datang balik abang. Tolong jelaskan dekat Reyyana. Reyyana merayu abang. Tolong la abang." ujar Reyyana sambil menahan air matanya daripada mengalir ke pipi itu.
Meskin Uncle Alexzen sudah menceritakan sedikit tetang apa yang pernah berlaku sebelum ini antara keluar Raykal dna keluar Reyyana. Reyyana langsung tidak mempercayai apa yang di katakan oleh Uncle Alexzen itu.
Reyyana tidak tahu jika apa yang di katakan oleh Uncle Alexzen itu betul atau salah."Ya Allah, kau berikan diriku petunjuk untuk semua ini. Jujur hati ini masih menanti penjelasan dari dirinya. Jika bukti itu betul. Kau berikan diriku kekuatan untuk menerima segala-galanya." ujar Reyyana. Tak kala itu, air mata Reyyana perlahan-lahan mengalir ke pipinya.
Bukti-bukti yang Reyyana temui itu semakin membuatkan Reyyana keliru. Patut ke Reyyana percaya dengan segala bukti-bukti itu? Atau Reyyana akan menunggu penjelasan daripada Raykal yang tidak tahu bila Reyyana dapat mengetahui itu. Dan tak tahu bila Reyyana dapat berjumpa dengan Raykal semula.
Seperti yang telah di janjikan. Hari ini, Reyyana akan berjumpa dengan Issac. Issac merupakan kawan baik Reyyana yang selalu ada untuk Reyyana semasa Reyyana susah dan senang. Reyyana juga mengagap Issac itu sebagai abang Reyyana. Semasa Reyyana kecik, Issac selalu bermain dengan Reyyana. Sekolah sama-sama di Rome, Italy. Tapi semasa umur Issac 9 tahun dan Reyyana 6 tahun. Issac berpindah ke luar negara. Issac terpaksa mengikuti ibu bapanya yang ingin berpindah keluar negara itu.
Disebabkan Issac dan Reyyana yang sudah lama tidak berjumpa itu. Membuatkan mereka berdua tentang masa mereka anak-anak dulu. Dan apabila Issac berjumpa dengan Reyyana semula. Mereka seolah-olah baru kenal. Tiada langsung apa-apa yang dapat membuatkan Issac dan Reyyana ingat tentang hubungan mereka sewaktu kecik dahulu.
SETELAH ITU.. Setelah puas Reyyana merenung nasibnya di tepi pantai itu. Reyyana melihat ke tangan kanannya untuk melihat ke arah smartwatch yang telah di pakai di tangan sebelah kanan Reyyana. Jam yang telah menujukan waktu 6:35 pm untuk membuatkan Reyyana sedar yang dia harus bereda daripada pantai itu.
Reyyana bagun daripada tempat duduknya dan berjalan menuju ke arah kereta Reyyana yang tidak jauh daripada tempat duduknya itu. Reyyana masuk ke dalam kereta lamborghini hurucan warna hitam miliknya itu.
Semasa di dalam kereta itu, Reyyana membuka lagu hidup dalam mati. Hanya kecewa yang di rasakan oleh Reyyana. Reyyana masih keliru untuk mempercayakan segala bukti yang di temui oleh dirinya itu. Reyyana mula mengikuti lagu yang di mainkan di radio keretanya itu.
YOU ARE READING
SECRET BETWEEN US [C]
RomanceFIRST STORY <3 Disebabkan oleh janji, Raykal tekat untuk membalas dendam dengan keluarga Reyyana. Tanpa sedar dalam masa dirinya sebuk membalas dendam. Hati Raykal mula tertarik dengan Reyyana. Dan mula timbulnya rasa dendam bersulam cimta antara m...