DI KUALA LUMPUR, MALAYSIA..
SEMENTARA ITU... Di Office RA, Qalish merenung lama dokumen-dokumen yang ada di atas meja kerjanya itu. Fikiran Qalish seolah-olah tengah berhayal. Teringat-ingat Qalish semasa waktu dia di majlis perkahwinan abangnya, Raykal dan kakak iparnya, Reyyana.
Kadang-kadang Qalish bermimpi. Kalau boleh Qalish tu hanya mahu tidur je. Biar mimpi tu jadi lama. Walaupun Qalish berkerap mimpi kejadian itu. Membuatkan hidup Qalish mula tak terurus. Tidur lambat tapi kadang-kadang Qalish langsung tak boleh tidur. Makan? Setiap kali je Qalish makan mesti Qalish akan tersengeh-segeh seorang diri.
Dato Tengku Rafiq Arfan dan isterinya, Datin Hasnah itu selalu perasan dengan tingakah laku Qalish yang semakin pelik itu. Dulu sebelum anak sulongnya, Raykal berkahwin. Raykal kerap senyum sorang-sorang. Ketawa sorang-sorang. Sampai Dato Tengku Rafiq Arfan dan Datin Hasnah tidak tahu apa yang patut di katakam kepada anak sulongnya itu, Raykal.
Kini, anak bongsu Dato Tengku Rafiq Arfan dan Datin Hasnah yang sudah tidak terurus. Sakit kepala Datin Hasnah memikirkan punca sebab anak bongsunya, Qalish jadi macam tu. Tak tahu apa yang patut dia katakan.
Tiba-tiba pintu pejabat CEO OF RA HOLDING terbuka. Disebabkan itu, ceo itu menolehkan pandangan ceo itu ke arah pintu untuk melihat siapa yang masuk ke dalam bilik office ceo itu. Terlihat seorang lelaki yang berambut perang menuju ke arah ceo itu sambil membawa satu paperbag yang berisi bahan kaca.
Tetapi ceo itu tidak tahu bahan kaca apa yang pelawat itu bawak. Pelawat yang masuk ke dalam bilik ceo itu. Tanpa iziin ceo itu? Agar menguji sedikit amarah ceo itu. Namun, ceo itu masih membuat muka dingin dia tetapi kali ini mata ceo itu tertumpu kepada pelawat yang baru datang itu.
"Kenapa kau datang, Zayn? Kau kalau ada apa-apa urusan buat appointment dulu dengan secretary aku dulu. Macam tak biasa pula kau ya? Selalunya, boleh kau call aku atau buat appointment dengan secretary aku. Tapi kenapa hari terus terjah masuk bilik office aku? Ada masalah ke?" ujar CEO itu sambil melihat ke arah Zayn.
Zayn mula menghampiri ceo itu yang merupakan kawan baiknya, Tengku Qalish Afhan."Saja nak surprise kan kau. Tak kan dah tak boleh?" Qalish mengangakatkan kedua belah bahunya tanda Qalish pun tidak tahu. Qalish pun tak tahu apa yang harus dua katakan.
"Ni ha. Aku ada bawak sedikit makanan untuk kau. Eric masak tadi dengan Issac. Entah apa yang Eric dengan Issac tu fikir pun kau tak tahu. Selalunya, Eric dan Issac akan bergaduh atau buat half masing-masin. Tapi tadi pagi. Aku nampak Eric dengan Issac rancak sangat memasak dekat dapur tu. Sampai aku datang dapur pun Eric dan Isaac tak perasan." ujar Zayn. Zayn mengeluh sedikit apabila telah selesai dia berceria apa yang berlaku di rumah dia tadi.
Pecah ketawa Qalish selepas mendengarkan penjelasan daripada Zayn itu. Zayn turut ketawa bersama-sama Qalish." Haih.. Eric dengan Issac man memang macam tu. Itu kalau Eric dan Issac dah kahwin nanti aku cerita dekat ister Eric dan Issac tu. Tapi kan lagi best kalau.." tiba-tiba Qalish menghentikan ayatnya. Qalish tengah fikir yang apa yang dia nak kata tadi. Sebab Qalish dah lupa. Aduh haih. Baru je 23 tahun tapi dah cepat lupa macam orang 70 tahun.
YOU ARE READING
SECRET BETWEEN US [C]
RomanceFIRST STORY <3 Disebabkan oleh janji, Raykal tekat untuk membalas dendam dengan keluarga Reyyana. Tanpa sedar dalam masa dirinya sebuk membalas dendam. Hati Raykal mula tertarik dengan Reyyana. Dan mula timbulnya rasa dendam bersulam cimta antara m...