SETELAH SEPULUH HARI..Raykal yang baru sahaja pulang daripada kerjanya. Kini tiba di rumah banglo miliknya dan Reyyana. Setelah Raykal parking kereta Raykal bersebelahan dengan kereta Reyyana. Raykal mula keluar daripada keretanya dan melangkah keluar menuju ke arah pintu utama rumahnya.
Raykal membuka pintu rumah sambil membawa sejambak bunga tulip yang berwarna merah jambu itu. Raykal menyembunyikan sejambak bunga tulip berwarna merah jambu itu di belakang badan Raykal agar Reyyana tidak dapat melihat sejambak bunga tulip berwarna merah jambu. Raykal sudah plan untuk membuat surprise untuk Reyyana pada hari ini.
Hari ini sudah genap sebulan Raykal dan Reyyana berkahwin. Jadi Raykal ingin menghadiahkan sejambak bunga tulip berwarna merah jambu yang telah beli oleh Raykal untuk menjadikan hadiah kepada Reyyana.
Sementara itu, Reyyana di dapur sedang memasak makanan favourite Raykal iaitu asam pedas ikan pari. Salah satu sebab Raykal mengatakan bahawa asam pedas ikan pari itu makanan favourite Raykal kerena itu adalah makanan yang pertama yang di masakkan dan di berikan oleh Reyyana kepada Raykal.
Sungguh bahagia kedua pasangan kekasih itu yang baru sahaja genap 10 hari bersama. Bersama-sama menjaga hati antara satu sama lain. Cinta Raykal dan Reyyana umpama bunga mawar yang mekar di dalam pasunya. Manakala Kesetiaan cinta di antara Raykal dan Reyyana adalah seumpama bintang yang setia menemani bulan di malam hari.
Tak kala itu, Raykal dan Reyyana juga saling melengkapi satu sama lain. Umpama matahari dan bulan. Walaupun matahari dan bulan tidak sama. Tapi matahari dan bulan memeluk satu sama lain. Matahari menerangi langit pada waktu pagi hari. Manakala bulan menerangi langit pada waktu malam. Walaupun matahari dan bulan tidak sama tetapi langit memerlukan matahari dan bukan untuk menjadikan malam dan siang.
Mungkin langit itu merupakan anak Raykal dan Reyyana pada masa yang akan datang. Di mana anak Raykal dan Reyyana memerlukan Raykal dan Reyyana untuk melengkapi hidup dia. Tak kala itu, ia juga dapat melengkapi keluar Raykal dan Reyyana dengan kehadiran cahaya mata yang akan datang nanti.
Raykal yang perasan Reyyana yang sedang focus memasak membuat Raykal ada masa yang banyak untuk menyempurnakan rancangan untuk membuat kejutan kepada isteri kesayangnya, Reyyana.
Raykal mengemaskan sedikit rambutnya yang sedikit kusut itu agar kelihatan kemas dan handsome di mata isteri kesayangnya, Reyyana. Raykal menyemburkan minyak wangi di tempat-tempat tertentu di tubuhnya agar Reyyana dapat membau perfume mahal Raykal pakai itu sungguh wangi.
Supaya daripada ruang tamu rumah Raykal dan Reyyana sampai ke dapur bau perfume Raykal itu agar Reyyana boleh tahu yang suaminya, Raykal akhirnya sudah pulang ke rumah banglo milik Raykal dan Reyyana itu.
"Wahai pemilik gigi asmaradanta, lengkung senyuman bibirmu mencipta bianglala."
-Ayat Melayu Klasik-"Cinta itu doa, dan doa adalah cinta. Siapa yang mencintaimu akan mendoakanmu dan siapa yang mendoakanmu bererti dia sudah di tahap benar-benar mencintaimu."
-Islamic quotes-
YOU ARE READING
SECRET BETWEEN US [C]
RomanceFIRST STORY <3 Disebabkan oleh janji, Raykal tekat untuk membalas dendam dengan keluarga Reyyana. Tanpa sedar dalam masa dirinya sebuk membalas dendam. Hati Raykal mula tertarik dengan Reyyana. Dan mula timbulnya rasa dendam bersulam cimta antara m...