Secret Between Us|Chapter 18

103 9 0
                                    

"Hey! What happened?" ujar wanita itu. Wanita itu baru sahaja masuk ke dalam rumah Elisy. "Apa yang dah berlaku sebenarnya ni?" bisik hati wanita itu. Semasa wanita itu muoa berjalan menghampiri Elisy.

Tiba-tiba Elisy bangun dan memeluknya. Terkejut wanita itu akibat tindakkan Elisy yang secara tiba-tiba itu. "Elisy, what happened? Can you tell me what the reason you crying?" soal wanita itu.

Pecah tangisan Elisy apabila mendengarkan soalan wanita itu. Hati Elisy masih sakit mengenangkan surat itu. "Where Marco?" ujar suami kepada wanita itu.

Mendengarkan nama Marco semakin kuat tangisan Elisy. Hairan suami isteri itu. "Apa yang terjadi? Ada apa-apa yang dia tidak tahu ke?" bisik hati mereka.

Elisy menghulurkan sampul surat itu kepada suami wanita itu. "Apa pula Abang dah buat ni!! Haishh!" bisik hati adik Marco itu. Walaupun mereka adik beradik angkat. Tetapi hubungan adik beradik mereka terlihat erat tidak seperti adik beradik angkat yang lain.

Selesai sahaja adik angkat Marco itu membaca surat yang di beri oleh kakak iparnya, Elisy. Dia melihat ke arah Clara. Clara masih lagi duduk fi tangga dan melihat ke arah mereka semua.

"Slow talk to her and tell her the truth." ujar adik Marco itu. Itu sahaja yang mampu dia katakan setelah membaca surat itu.

Bukan senang untuk dirinya menerima hakikat bahawa abang telah mati. Tapi apabila dia fikirkan balik. Jika dia susah untuk menerima hakikatnya macam mana dengan kakak iparnya, Elisy?

"What you want to do?" ujar adik ipar Elisy. Elisy hanya terdiam dan melihat ke arah lain. "I will fight for uncle! I will make their pay blood by blood!!" ujar anak buah Elisy yang masih di tangga adik iparnya.

"No honey, we're not ." ujar Elisy. Tak sangka Elisy anak buahnya yang baru berusia 3 tahun tahu dengan apa yang dia maksudkan pay blood by blood. Tapi Elisy hanya mengagap yang anak buahnya sedang bermain-main dan tidak tahu apa maksud sebenarnya daripada perkataan itu.

"We're actually just going to come back for a while, Near the top of the table there's food don't forget to eat " ujar adik iparnya. Elisy hanya menanggukkan sahaja kepalanya. Setelah itu mereka sekeluarga keluarga daripada rumah itu.

"I will." ujar anak buah Elisy itu. Sebelum dia keluar daripada rumah mak sedaranya itu, Elisy.

"Clara?" ujar Elisy. Clara melihat ke arah ibunya. Dia tidak tahu apa yang ibunya rasakan tapi apa yang boleh di rasakan oleh Clara ialah ibunya sedih. Hanya sedih yang dia tahu tapi dia tidak tahu apakah punca ibunya jadi seperti itu. "Yes? Mommy?" ujar Elisy. Elisy menghembuskan nafas yang berat dia mencium dahi Clara. Clara melihat ke arah ibunya itu, Elisy.

"Clara you want to go to playground?" ujar Elisy. Membulat mata Clara apabila Elisy offer Clara ke playground. Clara mengagukkan laju-laju kepalanya. Terukir senyuman manis di hujung bibir Clara. Elisy mengosok belakang badan anaknya itu, Clara. "Let's go!" ujar Clara. Laju sahaja kaki kecil Clara itu melangkah ke arah pintu utama rumah mereka.

Hanya dengan cara itu, mungkin Elisy dapat menghilangkan rasa sakit di dalam sudut hatinya. Hatinya masih terluka dengan surat itu. Sungguh dia marah dengan Marco kerana membuat keputusan untuk meminjam duit dengan Alex.

Bukan Elisy tak tahu tentang perangai suaminya itu. Ego! Ego tak berempat! Kalau Marco itu tidak ego dia akan meminjam wang daripada Elisy tapi Marco memilih untuk pinjam dengan ketua mafia, Alex. Elisy tidak kesah jika Marco tidak ingin membayar semula yang Elisy jika Marco meminjam daripada Elisy.

Alexzen melihat sahaja Elisy dan Clara bermain di taman. Alexzen tersenyum melihat Elisy dan Clara yang gembira di taman itu. Dia tahu hati Elisy hancur dan derita selepas baca surat itu.

Alexzen sempat membaca surat yang di berikan oleh ayahnya, Alex supaya di hantarkan ke rumah Marco.

SECRET BETWEEN US [C]Where stories live. Discover now