Secret Between Us|Chapter 46

61 11 0
                                    

SETELAH ITU... Muka Raykal sudah di penuhi dengan peluh akibat terlalu nervous pada hari akad nikah ini. Qalish yang perasan dengan muka abangnya, Raykal yang telah di penuhi dengan peluh itu mula menghulurkan tisu agar dapat Raykal menggunakannya untuk mengelap peluh di muka Raykal.

"Bang? Kau okay tak ni? Muka kau tu kalau boleh biar bagi banjirkan terus. Aku dah lama tak tengok kau panic mana ni. Seronok la!" seronok Qalish mengetawakan Raykal yang sudah panic itu. Suruh tubuh Raykal mula mengeletar. Raykal tak mampu menahan imbangan badan Raykal itu.

Dato Tengku Rafiq Arfan dan Tan Sri Harris Zafran mula masuk ke dalam masjid yang telah mereka cadangankan untuk membuat akad nikah di dalam masjid itu. Berserta tiga orang saksi yang turut ada di belakang Tan Sri Harris Zafran dan Dato Tengku Rafiq Arfan yang mengikuti mereka masuk ke dalam masjid itu.

"Raykal? Dah sedia?" Tan Sri Harris Zafran menanyakan kepada Raykal yang sudah duduk lama di hadapan tempat akad nikah Raykal itu. "Dah uncle. Raykal dah sedia." berlahan-lahan Raykal mengesat peluh yang ada di wajah Raykal dengan menggunakan lebihan tisu yang di berikan oleh adiknya, Qalish sebentar tadi.

Setelah mendengar bahawa Raykal sudah sedia untuk akad nikah. Mereka semua mula duduk di tempat masing-masing. Tak kala itu, pengantin perempuan, Reyyana mula tiba di dalam masjid itu bersama bakal ibu mertuanya nanti, Datin Hasnah dan Aunty kesayangnya, Aunty Merynda.

Setelah itu, dengan lafaz bismillahirrahmanirrahim akhirnya akad nikah Majlis Perkahwinan antara Tengku Raykal Arsyad Bin Tengku Rafiq Arfan dan Reyyana Adlyna Binti Harris Zafran itu pun bermula.

Sungguh mewah Majlis Perkahwinan antara Tengku Raykal Arsyad dan Reyyana Adlyna. Majlis Perkahwinan Tengku Raykal Arsyad dan Reyyana Adlyna sungguh meriah. Terlihat ramai tetamu yang mula datang ke majlis itu.

Majlis Perkahwinan Tengku Raykal Arsyad dan Reyyana Adlyna di langsungkan di Hotel RA milik pengantin lelaki di majlis perkahwinan itu tak lain tak bukan Tengku Raykal Arsyad. Sungguh megah Majlis Perkahwinan Tengku Raykal Arsyad dan Reyyana Adlyna yang di ada kan oleh keluarga Dato Tengku Rafiq Arfan dan Tan Sri Harris Zafran.

Tengku Raykal Arsyad Bin Tengku Rafiq Arfan.

Ya, saya.

Aku nikahkan dikau dengan puteriku Reyyana Adlyna Binti Harris Zafran dengan mas kahwin 45 ribu ringgit tunai.

Aku terima nikahnya Reyyana Adlyna Binti Harris Zafran dengan mas kahwin 45 ribu ringgit tunai.


Sah?

Sah!

Sah!

Sah!

Alhamdullilah.

Setelah mendengarkan saksi mengatakan sah maka dengan itu. Secara sahnya Reyyana Adlyna Binti Harris Zafran telah bergelar isteri dan makmum kepada Tengku Raykal Arsyad Bin Tengku Rafiq Arfan. Manakala Tengku Raykal Arsyad Bin Tengku Rafiq Arfan pula secara sahnya telah menjadi suami dan imam kepada Reyyana Adlyna Binti Harris Zafran.

Raykal melihat sekilas ke arah Reyyana yang masih duduk di sebelah ummi Raykal iaitu Datin Hasnah yang duduk di sebelah kanan Reyyana. Tanpa menunggu lama, Raykal mula berjalan ke arah Reyyana. Tak kala itu, air mata Raykal turut mengalir mengikuti setiap langkah-langkah Raykal menuju ke arah Reyyana yang Kini sudah bergelar isteri Raykal yang sah.

"Every girl dream about a guy singing her favourite songs, but we are Muslimahs should always wish a guy who will recite our favourite surah."

SECRET BETWEEN US [C]Where stories live. Discover now