Secret Between Us|Chapter 3

257 14 0
                                    

2 HARI SETERUSNYA..

DI DALAM BILIKNYA GELAP... Issac Raiden yang telah di ikat kemas di atas kerusi. Manakala di dahi Issac Raiden itu berdarah. Darah yang tanpa henti mengalir itu membuatkan badannya lemah. Dia, tiada tenaga untuk bergerak. Hanya mampu mendiam dan menanti nasib seterusnya.

Tiba-tiba ada satu bunyi tendangan yang kuat dari arah pintu. Issac Raiden itu telah dapat menjangkakan nasib dia. Issac Raiden terlalu penat untuk bergerak dan penat untuk berlawan.

Terlihat susuk tubuh seseorang yang berjalan ke arahnya. Masa itu, dia sudah pasrah. "You're awake?!" ujar jejaka itu. Susuk tubuh jejaka itu semakin mendekat ke arah Issac Raiden manakala Issac Raiden hanya menganggukkan kepalanya sebagai jawapan kerana dia terlalu lemah untuk bergerak.

"Who sent you?" ujar jejaka itu. Susuk tubuh itu makin mendekat. Terlihat ada sesuat yang tajam yang di sembunyikan di belakang badannya. Setelah melihat benda tajam itu Issac Raiden terus terkejut dan tidak mampu membuat apa-apa.

"I SAID WHO SEND YOU?!!" ujar jejaka itu. Terkedu Issac Raiden apabila peha kanannya di tikam oleh susuk tubuh itu menggunakan pisau yang tajam. Issac Raiden tidak dapat mengecam susuk tubuh seseorang itu.

Adakah lelaki? Atau perempuan? Badannya kurus seperti perempuan tetapi cara jalannya seperti seorang lelaki yang membuat jejaka itu keliru. Ke pondan? Tak mungkin la pondankan? Jejaka itu mengagap susuk tubuh itu adalah lelaki kerana dia nampak macam lelaki daripada perempuan.

"YOU WANT ME TO REPEAT UH?!" ujar jejaka itu. Tatkala itu, semakin kuat tikam yang nusuk di peha kanan jejaka itu yang membuatkan dia semakin tidak perdaya. Semakin lama semakin pedih.

"A-ale.. A-alex.. Alexzen... Sir Please don't did this. Too pain." ujar Issac Raiden. Terhenti seketika perbuatan apabila mendengarkan itu. Alex? Siapa Alex?? Dia terdiam. Memikirkan nama jejaka itu.

"WHO ALEXZEN?!!" tengik jejaka itu. Pisau itu dia campak jauh-jauh. Mata jejaka itu memerah, urat lehernya timbul. Tatkala itu, tangan jejaka itu mula mencengkam leher Issac Raiden. "I doesn't know him, Sir. But he give me this job." bohong Issac Raiden.

2 hari lepas, Issac Raiden dan Uncle Alexzen sudah membuat perjanjian yang semasa Issac Raiden menjalankan "kerjanya" Issac Raiden tidak boleh menceritakan tentang hubungan Issac Raiden dan Uncle Alexzen.

Jejaka itu melihat sekilas ke arah Issac Raiden. "Who are you?" ulang jejaka itu. Jejaka itu yang mula geram dengan Issac Raiden yang tidak menjawab-jawab soalannya.

Cengkam di leher Issac Raiden di ketatkan. Tapi apabila jejaka itu melihat mulut Issac Raiden seolah-olah ingin mengatakan sesuatu. Jejaka itu longgarkan sedikit cengkaman itu supaya Issac Raiden bercakap. "Issac, Sir". Jejaka itu tersenyum sinis melihat Issac Raiden itu.

"So.. Issac.." ujar jejaka itu. Tatkala itu, cengkam di leher Issac Raiden itu di ketatkan semula. "Listen carefully! I can let you go but.." Senyuman sinis terukir lagi di bibir lelaki itu.

"THIS IS YOUR LAST CHANCE! IF I SEE YOU AGAIN! YOU WILL DIE! UNDERSTAND?!!" tengking jejaka itu. Issac Raiden hanya mampu menganggukkan kepalanya tanda setuju dengan apa yang di katakan oleh jejaka itu.

Buk!

Tatkala itu, satu tumbukkan diberikan oleh jejaka itu di pipi kanan Issac Raiden.

Buk!!

Satu lagi tumbukkan diberikan oleh jejaka itu tapi kali ni tepat di dada Issac Raiden sampai tersembur darah di sini sana.

Setelah setengah jam, Issac Raiden tidak sedarkan diri. Issac Raiden bangun tapi dia telah terbaring di sebuah bilik yang bersih, putih tiada langsung kesan darah. Issac Raiden terkejut, betul ke? Dia di bebaskan?? Atau hanya mimpinya??

"Oh god. I wish it was true" bisik hati Issac Raiden. Terkejut Issac Raiden apabila melihat sekeping nota yang di letakkan di atas meja yang berhampiran dengan dirinya.

The note..

This is a warning for you! If you try to figure it out with me you're going to die! Your family I'm going to take away from this world! All your generations will in trouble if you still with your plans with Alexzen..

Issac Raiden menelan air liur yang kesat di dalam tekaknya. Issac Raiden tahu betapa bahayanya dirinya sekarang. Dia hanya fikir untuk keluar daripada tempat itu. Tapi di tidak mampu kerana badannya masih lemah.

Issac Raiden tidak cara untuk dia melarikan dirinya daripada tempat itu. Tapi Issac Raiden tiada cara lain! Dia perlu berusaha untuk keluar daripada tempat itu dengan secepat mungkin. Dan surat itu akan dia serahkan kepada Uncle Alexzen.

SECRET BETWEEN US [C]Where stories live. Discover now