Tiba-tiba, Marco di kejutkan oleh tikam yang semakin mendalam yang di lakukan oleh Alexzandara. Dapat di rasakan oleh Marco bahawa jantungnya telah di tusuk oleh sesuatu yang tajam. Dadanya sesak.
Sungguh susah untuk dia bernafas sekarang ini. Tiada lagi tangisan atau rayu daripada Marco. Hanya yang tinggal ialah air matanya mengalir daripada matanya yang jatuh di pipinya.
Alexzandara tersenyum sinis memandang Marco yang telah terseksa dengan seksaan yang diberikan oleh dirinya. "Enough Alexzandara! I said enough!!" ujar Alexzen. Alexzen dapat melihat amarah yang ada di sebalik mata hazel Alexzandara itu. Dia tahu adiknya mampu buat lebih teruk daripada itu.
Alexzandara menarik pisau tajam yang menusuk di dalam dada Marco. Sebaik sahaja pisau tajam milik Alexzandara itu di tarik. Marco muntah darah. Darah yang di muntahkan oleh Marco terlalu banyak. Seksa di dadanya tidak mampu di ungkapkan. Dia rasa tidak boleh lagi untuk bernafas.
Alexzandara hanya memerhatikan Marco daripada jauh yang daripada tadi memuntahkan darah tanpa henti. Jantung Marco rasa lemah sangat. Badannya tak berdaya untuk bergerak. Suara Marco tak mampu untuk di keluarkan. Perit. Terlalu perit yang dia rasakan saat ini.
Tanpa mereka ketahui, Alexzandara telah menikam dada sebelah kiri Marco yang mengena tepat di jantung Marco. Perlahan-lahan Marco menutupkan matanya. Dia tahu bahawa dia dah tak lama lagi akan ke dunia lain.
Setelah beberapa minit berlalu, Marco akhirnya menghembuskan nafas yang terakhir. Alexzen memandang ke arah adiknya, Alexzandara. Dia memberikan arahan beredar kepada semua orang bawahan ayahnya, Alex.
Alexzen dan Alexzandara juga turut keluar daripada tempat itu. Sebelum mereka semua beredar. Alexzen memberikan satu arahan kepada salah seorang daripada orang bawahan ayahnya itu agar menguruskan mayat Marco.
Dia tidak mahu kerja kotor mereka terbongkar. Lelaki itu mengagukkan kepalanya tanda setuju dengan arahan yang diberikan oleh Alexzen kepada dirinya.
Lelaki itu membawa mayat Marco ke tengah-tengah hutan yang berhampiran dengan bangunan tadi. Dia menarik Marco ke dalam satu keranda besar yang telah di buat khas oleh Alex untuk Marco.
Lelaki itu meletakkan mayat Marco ke dalam keranda itu. Di tutup rapat dan lelaki itu menuang minyak petrol ke dalam keranda itu. Lalu dia mengeluarkan lighter dan membakar keranda mayat Marco.
SETELAH 2 HARI... Elisy merasakan risau tentang suami yang tidak pulang dari 2 hari yang lalu. Elisy langsung tak dapat apa-apa berita daripada pejabat suaminya bekerja. Langsung tiada apa-apa update untuk dirinya mengenai suaminya itu.
Elisy menurun tangga rumahnya, dia mencari-cari anak perempuannya yang menghilangkan diri selepas sarapan pagi tadi. "Clara? Where are you, sweetie??" ujar Elisy. puas Elisy mencari anak perempuannya itu. Namun, sampai sekarang di tidak dapat menjumpai anak perempuannya itu.
Tanpa Elisy sedari ada satu susuk budak perempuan yang lingkungan umur 3 tahun memeluk badannya dari belakang. "Mommy!!" tersenyum manis budak perempuan itu memandang Elisy yang baru sahaja memusingkan badannya menghadap budak perempuan itu.
"Clara? Where are you going?" Elisy memeluk tubuh kecil Clara yang memeluk badannya. "I went to the park!!" bebel Elisy. Elisy mencium sekilas dahi Clara yang masih memeluk erat badannya. "Mommy?" ujar Clara. Clara melepaskan peluk daripada Elisy. "Yes, Sweetie?" balas Elisy. Elisy agak terkejut apabila Clara melepaskan pelukkan mereka tadi.
Clara mengeluarkan sepucuk surat berwarna merah yang di jumpai Clara tadi. "I found it!" ujar Clara. Clara menghulurkan sepucuk surat itu di hadapan Elisy yang membuatkan Elisy terkejut dan kaku di situ.
Pelik Elisy. Macam mana anak perempuannya, Clara boleh dapat surat tu? Tapi siapa yang hantar surat itu?? Pelik pula Elisy apabila melihat surat itu. Tak pernah pula rumahnya dapat surat itu.
Sampul surat itu terlihat sungguh mencurigakan. Elisy berasa teragak-agak untuk membuka surat itu. Pelik dirinya dengan sampul surat itu. Tak pernah pula Elisy melihat sampul surat macam tu di hantar ke rumahnya.
YOU ARE READING
SECRET BETWEEN US [C]
RomanceFIRST STORY <3 Disebabkan oleh janji, Raykal tekat untuk membalas dendam dengan keluarga Reyyana. Tanpa sedar dalam masa dirinya sebuk membalas dendam. Hati Raykal mula tertarik dengan Reyyana. Dan mula timbulnya rasa dendam bersulam cimta antara m...