Secret Between Us |Chapter 14

99 10 0
                                    

Marco merupakan seorang usahawan yang terkenal di seluruh Italy. Namun tanpa di duga oleh Marco. Syarikat yang di pegang oleh Marco perlahan-lahan merosot. Daripada sebelum ini yang menaik-naik sahaja business nya kini tiada lagi business yang mampu di lakukan oleh syarikat Marco.

Di sebabkan itu, Marco membuat keputusan untuk meminjam duit untuk membagunkan semula syarikatnya sebelum musnah. Marco meminjam duit daripada ketua mafia yang terkenal iaitu Alex.

Alex merupakan lelaki yang berusia berlingkungan 50 tahun. Alex merupakan mafia yang kejam dan di takuti oleh semua penduduk Italy yang mengenalinya.

Selain itu juga, Alex dikurniakan 2 orang cahaya mata iaitu Alexzen dan Alexzandara. Alexzen merupakan anak pertama Alex manakala Alexzandara merupakan anak bongsu kepada Alex.

Sudah masuk 3 bulan Marco tidak membayar hutangnya yang di pinjamkan daripada Alex. Selama 3 bulan itu juga lah Marco melarikan dirinya daripada bertemu dengan orang-orang bawahan Alex. Namun, kadang kala Marco akan terjumpa dengan orang bawahan Alex yang membuatkan hatinya gelisah kerana tidak mampu untuk membayar hutang yang telah di pinjam daripada Alex.

Alex yang telah lama bersabar dengan perangai Marco itu, akhirnya memutuskan untuk membunuh lelaki itu. Bagi Alex, dia telah memberikan waktu yang terlalu lama untuk Marco menglunaskan hutang-hutangnya.

Walaupun begitu, Marco langsung tidak perduli dengan kesabaran Alex. Marco hanya meneruskan hidupnya sebagai CEO of Crystal Hotel yang berada di pinggir bandar Italy.

Disebabkan Alex yang telah hilang sabar. Alex menyuruh orang-orang bawahannya untuk menangkap Marco dan membawa Marco ke tempat seksa an mereka. Alex juga memberikan arahan kepada kedua anaknya agar turut ikut kesana. Alex menyuruh anaknya kesana kerana Alex kurang sehat untuk datang kesana. Dia mengamanahkan anak-anaknya untuk membunuh sahaja Marco kerana dia dah tak sanggup menahan sabar dengan Marco.

Alexzen dan Alexzandara telah tiba lebih awal daripada orang-orang bawahan ayah mereka itu. Mereka telah menyiapkan pisau yang tajam untuk seksa Marco seperti yang telah di katakan oleh ayahnya. Bahawa Marco perlu mati pada hari itu. Tanpa memberikan bekas kasihan kepada Marco.

"Please.. Let me go! Tell your boss I will pay back all the money! If your boss want to double it I will accept! But please.. Let me go!!" raju Marco. Marco melihat ke arah mereka semua. Air mata Marco mengalir tanpa henti. Dia tak mampu nak membuat apa-apa.

Sungguh menyesal dia kerana tidak membayari hutang-hutang itu lebih awal. Hanya kekesalan yang menghantui diri Marco. Dia sanggup menerima kematian itu. Namun dia tidak mampu untuk meniggalkan isteri dan anaknya.

Marco risau jika mereka mengapa-apakan isteri dan anaknya. Bertambah rasa risau Marco kerena isterinya sedang sarat mengandungkan anak kedua mereka. Dia berasa sungguh menyesal! Jika dulu dia membayar hutang itu mesti dia sudah dapat hidup bahagia bersama isteri tercintanya dan anak kesayangnya.

Sempatkah dia melihat anak-anaknya membesar? Itu yang bermain di fikiran Marco. Kalau boleh dia nak anak-anaknya jauh daripada perkara itu. Dia tak nak anak-anaknya jadi sama sepertinya. Betul kata orang dahulu jika kita tersalah langkah, buruk padahnya.

Jika dari dulu dia tidak meminjam duit daripada Alex mesti dia tidak perlu menanggung hutang sekarang.

"No! Can't! Too late Marco!" ujar Alexzen dengan nada bersuara tegas. Dia memberikan senyuman sinis. Marco dapat melihat Alexzandara mengangkat tangannya seolah-olah memberikan arahan. "Please don't.. I promise!! Please!!" rayu Marco. Merayu-rayu Marco tanpa henti apabila melihat lima orang lelaki yang berada besar datang kepada dirinya.

Alexzen hanya mengetawakan Marco yang tak henti-henti merayu kepada dirinya. Alexzen berasa sangat seronokapabila melihat musuh ayahnya menyesal dengan pembuatannya.

"Please.. I promise.." rayu Marco sekali lagi. Alexzen melihat sekilas ke arah Marco. "What? Promise? Who many time I need to give you a chance?! " marah Alexzen. "Last.. I promise.. Give me last chance." rayu Marco.

SECRET BETWEEN US [C]Where stories live. Discover now