Secret Between Us|Chapter 71

154 10 0
                                    

"Ah! Jumpa pun!" akhirnya Reyyana berjaya menjumpai handphone Reyyana yang berada di bawah batil di bahagian tempat tidur Raykal itu. Reyyana mula membuka torch yang ada di handphone Reyyana itu agar Reyyana boleh melihat ke arah sekeliling bilik itu.

Reyyana mula bagun daripada katilnya itu. Dan berjalan ke arah pintu. "Abang? Abang kat mana ni? Jangan la buat Reyyana takut. Reyyana takut gelap la abang." Reyyana menuju ke arah tangga yang berhadapan dengan bilik tidurnya. "Abang?? Tolong la keluar. Reyyana takut." badan Reyyana yang mula merasakan seram sejuk itu mula bergetar.

Setelah Reyyana berjaya turun daripada tangga rumahnya. Mata Reyyana melilau ke arah sekeliling rumahnya itu. Namun, tiada langsung kelibat suaminya, Raykal." Abang? Abang kat mana ni? Tadi suruh Reyyana siap. Kata nak pergi jalan-jalan? Abang??" mata Reyyana tidak berhenti melihat ke arah sekeliling rumah itu sambil menyebut-nyebut nama suaminya itu, Raykal.

Tiba-tiba bahu kanan Reyyana rasa seperti ada sesuatu menyetuh baju kanannya itu."ARGGH!! MAK KAU HIJA-..." tak sempat Reyyana mengahabiskan ayatnya. Mulut Reyyana dengan pantas di tekup oleh seseorang. Reyyana menula merasa cemas itu. Menolak-nolak badan karang menekup mulutnya itu. Tapi Reyyana gagal.

Pergerakan Reyyana seolah-olah di kunci oleh seseorang. Seseorang yang tahu cara menguci pergerakan Reyyana. Tapi semua itu mustahil! Reyyana pernah belajar taekwondo di Rome, Italy. Reyyana juga pernah menang banyak kali anugerah pemain taekwondo yang terbaik.

Sampaikan Reyyana tak terkira anugerah yang dia dapat kerana itu terlalu banyak. Reyyana sendiri pun tidak mampu mengira anugerah yang dia dapat semasa Reyyana join taekwondo. "LEPAS! Lepas la!! Kau ingat kau siapa ha?! Kau nak aku sepak kau sampai tulang kau patah ke?!" Reyyana menendang-nendang paha lelaki itu.

Lelaki itu masih mendiam. Malah lelaki itu makin mengetatkan pelukkan di pinggang Reyyana. Reyyana tidak mampu untuk membuat apa-apa pergerakan. Semuanya terkuci."LEPAS LA SETAN!" Reyyana menolak badan lelaki itu. Badan lelaki itu hampir jatuh ke lantai. Namun, lelaki itu lebih pantas daripada yang Reyyana sangkakan.

Lekai itu menarik badan Reyyana dekat dengan badan lelaki itu. Reyyana yang berasa badan Reyyana di tarik oleh lelaki itu. Dengan cepat, Reyyana memegang tangga rumahnya itu yang tidak jauh daripada tempat Reyyana berada. Lelaki itu yang perasaan dengan tindakkan Reyyana itu. Lelaki itu, memaut pinggang ramping Reyyana agar lelaki itu tidak terjatuh ke lantai.

Tangan lelaki itu yang memeluk erat pinggang ramping Reyyana itu membuat Reyyana berasa kurang selesa. Disebabkan badan lelaki itu lebih berat daripada badan Reyyana. Badan Reyyana mula hilang keseimbangan akibat badan lelaki itu yang lebih berat daripada badannya.

"ARGGH!!" Reyyana dan lelaki itu akhirnya jatuh di lantai. Tetapi tanpa Reyyana sedar lelaki itu sudah meletakkan tangan kirinya di bawah kepala Reyyana agar kepala Reyyana tidak terhantuk di lantai. "It's okay sayang." lelaki itu daripada diam akhirnya bersuara. Tangan lelaki itu tidak berhenti-henti mengusap lembut rambut belakang Reyyana yang tadinya di jaga agar tidak terhantuk di lantai.

Reyyana terdiam. Reyyana terkaku di situ. Badan Reyyana mula mengeras. Reyyana seolah-olah tidak percaya dengan apa yang lelaki itu cakap. Sayang?? Lelaki itu memanggil Reyyana sayang? Pelik! Tak pernah lagi ada orang yang panggil Reyyana sayang selain daripada suaminya sendiri, Raykal.

Lelaki itu seolah-olah tersenyum melihat Reyyana yang mula terpinga-pinga dia situ. Dia langsung tidak mengenali lelaki itu. Namun, suara lelaki itu sungguh familiar bagi Reyyana. Tapi siapa?? Reyyana masih tidak pasti. "Haihh mengelamun ke tu?!" Reyyana masih mendiam. Reyyana seolah-olah berada di dalam dunianya sendiri.

"Makcik?? makcik!! Tak dengar ke?? Makcik mengelamun apa tu? Saya tahu la saya handsome tapi jangan la macam ni. Badan makcik ni dah mengeras macam baru. Makcik!!" lelaki itu mula meninggikan nada suaranya. Dengan serta-merta Reyyana yang sedang mengelamun itu tersentak dengan suara lelaki itu.

Tiba-tiba lampu di rumahnya terbuka. Reyyana terdiam apabila melihat susuk tubuh yang ada di hadapannya itu. Dia seolah-olah tidak percaya dengan apa yang dia nampak. "Betul ke ni?? Tak mimpi kan??" lelaki itu hanya tersenyum melihat Reyyana.

Reyyana yang melihat senyuman itu turut tersenyum melihat lelaki itu. "Don't want to come near me sayang? Omo my sayang don't want me anymore? It's okay. I can leave you. Bye. Assalamualaikum." Reyyana menggelengkan kepalanya. "Abang!! Please!! Jangan tinggalkan Reyyana lagi. Reyyana dah tk. Sanggup kehilangan abang." tanpa sedar air mata Reyyana mula mengalir ke pipinya.

Tanpa menunggu lama, Reyyana berlari ke arah suaminya, Raykal. Raykal menarik badan Reyyana ke dalam pelukkannya."Shh.. Shh.. Abang ada kat sini sayang." Tangan kiri Raykal mula mengusap lembut rambut Reyyana. "Janji dengan Reyyana jangan tinggalkan Reyyana lagi? Janji!! Dulu!" Reyyana memeluk erat badan suaminya itu, Raykal.

"Ya. Abang janji. Dah jangan nagis lagi. Sayang tahu tk kalau banyak nagis ni muka boleh jafi macam orang tua? Tahu tak??" Reyyana menjeling sahaja suaminya itu. Orang tengah sedih boleh pula dia nak buat lawak! Ishh tk kena tempat la!! "Sayang?" Reyyana melihat sekilas muka suaminya itu, Raykal.

Raykal melonggarkan pelukkan mereka dan melihat ke arah mata hazel Reyyana. "Sayang? Sayang tahu tak selama sayang tak de dengan abang apa selalu menagis? Jujur abang cakap yang abang terlalu sayangkan Reyyana. Sampai tak mampu kehilangan Reyyana." Reyyana mengagukkan kepalanya tanda faham dengan perasaan suaminya itu.

Hakikatnya, bukan Raykal seorang sahaja yang merasakan perasaan sedih dan rindu antara mereka. Tapi Reyyana pun sama. Merasakan perasaan itu. Hampir setiap hari mereka menagis tanpa salah seorang daripada mereka tahu. Disebabkan Raykal yang ego dan Reyyana yang hanya mahu memendang itu membuatkan Hubungan mereka renggang.

"Sayang, sayang sorang sahaja bidadari di hati abang. Dan sayang je yang mampu melembutkan hati abang yang seperti batu ni. Hanya sayang yang mampu mengubah hidup abang." Raykal mengeluarkan sesuatu daripada poket seluarnya. Reyyana hanya memerhatikan sahaja tindakkan suaminya itu tanpa mengeluarkan apa-apa suara.

Raykal mengambil tangan kanan Reyyana dan di pengang erat olehnya. Air mata Reyyana yang masih mengalir itu di kesat oleh Raykal. Raykal menyarungkan sebentuk cincin emas di jari Reyyana. "Sudikah sayang menjadi bidadari abang untuk selama-lamanya? Menjaga abang hingga ke akhirnya? Untuk selama-lamanya?" Reyyana mengagukkan sahaja kepalanya.

Mata Reyyana menahan air mata yang sudah banyak berkumpul di bawah matanya. "I accept!" Raykal menarik badan Reyyana ke dalam pelukkannya sambil tangan kirinya mengusap lembut rambut belakang Reyyana.

True love is when you make Dua everything for the person you love. True love doesn't end at death. If Allah SWT wills, it will continue in Jannah. Insya Allah.

And if Allah wills it to be, then he will reunite two lost souls, at the right time, for the right reason. Until then, Sabr is the perfect cure for the longing of the lonely south.

SECRET BETWEEN US [C]Where stories live. Discover now