Historia de la nobleza:
ʟᴀ ɴᴏʙʟᴇᴢᴀ ᴇs ʟᴀ ᴄʟᴀsᴇ sᴏᴄɪᴀʟ ʏ ᴇʟ ᴇsᴛᴀᴍᴇɴᴛᴏ ғᴏʀᴍᴀᴅᴏ ᴘᴏʀ ʟᴏs ɴᴏʙʟᴇs. ᴇɴ ʟᴀ ʜɪsᴛᴏʀɪᴀ ᴅᴇ ʟᴏs ᴘᴀɪ́sᴇs ᴏᴄᴄɪᴅᴇɴᴛᴀʟᴇs, ʟᴀ ɴᴏʙʟᴇᴢᴀ ᴇsᴛᴀ́ ғᴏʀᴍᴀᴅᴀ ᴘᴏʀ ʟᴏs ǫᴜᴇ ʜᴀɴ ʀᴇᴄɪʙɪᴅᴏ ᴛᴀʟ ᴛɪ́ᴛᴜʟᴏ ᴘᴏʀ ᴇʟ ʀᴇʏ, ᴊᴜɴᴛᴏ ᴄᴏɴ ᴅɪᴠᴇʀsᴏs ᴘʀɪᴠɪʟᴇɢɪᴏs ᴘᴏʀ sᴜs sᴇʀᴠɪᴄɪᴏs ᴇɴ ʟᴀ ɢᴜᴇʀʀᴀ ᴏ ᴇɴ ʟᴀ ᴘᴏʟɪ́ᴛɪᴄᴀ. ᴀ ᴘᴀʀᴛɪʀ ᴅᴇ ᴀʜɪ́, ᴄᴏᴍᴏ ᴇʟ ᴛɪ́ᴛᴜʟᴏ ᴅᴇ ɴᴏʙʟᴇ ᴇs ʜᴇʀᴇᴅɪᴛᴀʀɪᴏ, ᴇɴ ɢᴇɴᴇʀᴀʟ sᴏ́ʟᴏ sᴏɴ ɴᴏʙʟᴇs ʟᴏs ʜɪᴊᴏs ᴅᴇ ʟᴏs ɴᴏʙʟᴇs, ʏ ᴄᴏᴍᴏ ᴄᴏɴ ғʀᴇᴄᴜᴇɴᴄɪᴀ ʟᴏs ᴍᴀᴛʀɪᴍᴏɴɪᴏs sᴏ́ʟᴏ sᴇ ᴅᴀɴ ᴇɴᴛʀᴇ ᴇʟʟᴏs, ᴇs ᴜɴ ᴇsᴛᴀᴍᴇɴᴛᴏ ᴄᴇʀʀᴀᴅᴏ ʏ ᴇxᴄʟᴜsɪᴠᴏ, sᴀʟᴠᴏ ᴘᴀʀᴀ ʟᴏs ǫᴜᴇ ᴀᴄᴀʙᴀɴ ᴅᴇ ʀᴇᴄɪʙɪʀ ᴇʟ ᴛɪ́ᴛᴜʟᴏ ᴏᴛᴏʀɢᴀᴅᴏ ᴘᴏʀ ᴇʟ ʀᴇʏ. ᴇɴ ᴏᴛʀᴀs ᴄᴜʟᴛᴜʀᴀs, ʟᴀ ɴᴏʙʟᴇᴢᴀ ᴇxᴘʀᴇsᴀ ʟᴀ ᴄʟᴀsᴇ ғᴏʀᴍᴀᴅᴀ ᴘᴏʀ ʟᴏs ʟɪ́ᴅᴇʀᴇs, ᴊᴇғᴇs, ʏ ᴅɪʀɪɢᴇɴᴛᴇs ᴘᴏʟɪ́ᴛɪᴄᴏs ᴅᴇ ᴜɴᴀ ᴄᴏᴍᴜɴɪᴅᴀᴅ, ᴛʀᴀɴsᴍɪᴛɪᴇ́ɴᴅᴏsᴇ ᴇsᴇ ᴇsᴛᴀᴛᴜs sᴏᴄɪᴀʟ ᴘᴏʀ ʜᴇʀᴇɴᴄɪᴀ.
ʟᴀ ɴᴏʙʟᴇᴢᴀ ɴᴀᴄɪᴏ́ ᴇɴ ʟᴀ ᴇᴅᴀᴅ ᴍᴇᴅɪᴀ ʏ sᴜ ᴅᴇsᴀʀʀᴏʟʟᴏ sᴇ ᴇxᴛᴇɴᴅɪᴏ́ ʜᴀsᴛᴀ ʟᴀ ᴇᴅᴀᴅ ᴍᴏᴅᴇʀɴᴀ. ᴇɴ ᴇʟ ᴀɴᴛɪɢᴜᴏ ʀᴇ́ɢɪᴍᴇɴ ᴇʀᴀ ᴜɴᴏ ᴅᴇ ʟᴏs ᴇsᴛᴀᴍᴇɴᴛᴏs ᴘʀɪɴᴄɪᴘᴀʟᴇs, ᴊᴜɴᴛᴏ ᴄᴏɴ ᴇʟ ᴄʟᴇʀᴏ ʏ ᴀ ᴅɪғᴇʀᴇɴᴄɪᴀ ᴅᴇʟ ᴇsᴛᴀᴅᴏ ʟʟᴀɴᴏ ᴏ ᴅᴇʟ ᴘᴜᴇʙʟᴏ ʟʟᴀɴᴏ, ɢᴏᴢᴀʙᴀ ᴅᴇ ɢʀᴀɴᴅᴇs ᴘʀɪᴠɪʟᴇɢɪᴏs: ᴇʀᴀɴ ᴘʀᴏᴘɪᴇᴛᴀʀɪᴏs ᴏ sᴇɴ̃ᴏʀᴇs ᴅᴇ ᴛɪᴇʀʀᴀs ᴅᴏɴᴀᴅᴀs ᴘᴏʀ ᴇʟ ʀᴇʏ, ᴇɴ ᴛɪᴇʀʀᴀs ɢᴇsᴛɪᴏɴᴀᴅᴀs ᴘᴏʀ ᴇʟʟᴏs ᴅᴇᴘᴇɴᴅɪ́ᴀɴ ᴄᴀᴍᴘᴇsɪɴᴏs ʏ ᴏʙʀᴇʀᴏs ʏ ɴᴏ ᴛʀɪʙᴜᴛᴀʙᴀɴ. ᴀ ᴘᴀʀᴛɪʀ ᴅᴇ ʟᴀ ʀᴇᴠᴏʟᴜᴄɪᴏ́ɴ ғʀᴀɴᴄᴇsᴀ ʏ ᴅᴇ ʟᴀs ʀᴇᴠᴏʟᴜᴄɪᴏɴᴇs ʟɪʙᴇʀᴀʟᴇs ᴇɴ ᴇᴜʀᴏᴘᴀ, ᴘᴇʀᴅɪᴇʀᴏɴ ᴘʀɪᴠɪʟᴇɢɪᴏs ʏ ᴘᴏᴅᴇʀ ʏ sᴜs ᴛɪ́ᴛᴜʟᴏs ᴘᴀsᴀʀᴏɴ ᴀ sᴇʀ sɪᴍᴘʟᴇᴍᴇɴᴛᴇ ʜᴏɴᴏʀɪ́ғɪᴄᴏs, ᴘᴇʀᴏ ᴇɴ ʟᴀ ᴍᴀʏᴏʀɪ́ᴀ ᴅᴇ ʟᴏs ᴄᴀsᴏs ʀᴇᴛᴜᴠɪᴇʀᴏɴ ᴜɴᴀ ɢʀᴀɴ ᴄᴀᴘᴀᴄɪᴅᴀᴅ ᴇᴄᴏɴᴏ́ᴍɪᴄᴀ ʏ, ᴊᴜɴᴛᴏ ᴄᴏɴ ʟᴀ ʙᴜʀɢᴜᴇsɪ́ᴀ, ᴄᴏɴsᴛɪᴛᴜʏᴇɴ ʟᴀ ᴀᴄᴛᴜᴀʟ ᴏʟɪɢᴀʀǫᴜɪ́ᴀ ᴇɴ ᴍᴜᴄʜᴏs ᴘᴀɪ́sᴇs
La nobleza de China:
ᴇʟ ᴠᴇ́ʀᴛɪᴄᴇ ᴅᴇ ʟᴀ ɴᴏʙʟᴇᴢᴀ ᴇʀᴀ ᴇʟ sᴏʙᴇʀᴀɴᴏ. ᴇʟ ᴛɪ́ᴛᴜʟᴏ ᴅᴇʟ sᴏʙᴇʀᴀɴᴏ ᴄᴀᴍʙɪᴀʙᴀ ᴄᴏɴ ᴇʟ ᴛɪᴇᴍᴘᴏ, ᴊᴜɴᴛᴏ ᴄᴏɴ ʟᴀs ᴄᴏɴɴᴏᴛᴀᴄɪᴏɴᴇs ᴅᴇ ʟᴏs ᴛɪ́ᴛᴜʟᴏs ʀᴇsᴘᴇᴄᴛɪᴠᴏs. ᴇɴ ʟᴀ ʜɪsᴛᴏʀɪᴀ ᴄʜɪɴᴀ sᴏɴ ɢᴇɴᴇʀᴀʟᴍᴇɴᴛᴇ ᴛʀᴇs ɴɪᴠᴇʟᴇs ᴅᴇ sᴜᴘʀᴇᴍᴀ ʏ ᴘʟᴇɴᴀᴍᴇɴᴛᴇ ɪɴᴅᴇᴘᴇɴᴅɪᴇɴᴛᴇ sᴏʙᴇʀᴀɴɪ́ᴀ ᴏ ᴀʟᴛᴀ, sɪɢɴɪғɪᴄᴀᴛɪᴠᴀᴍᴇɴᴛᴇ ᴀᴜᴛᴏ́ɴᴏᴍᴀ sᴏʙᴇʀᴀɴɪ́ᴀ sᴏʙʀᴇ ʟᴀ ᴄᴀᴛᴇɢᴏʀɪ́ᴀ ɪɴᴍᴇᴅɪᴀᴛᴀᴍᴇɴᴛᴇ ɪɴғᴇʀɪᴏʀ ᴅᴇ ʀᴀɴɢᴏs, ʟᴀ ᴀʀɪsᴛᴏᴄʀᴀᴄɪᴀ, ǫᴜᴇ ɢᴇɴᴇʀᴀʟᴍᴇɴᴛᴇ ʀᴇᴄᴏɴᴏᴄɪ́ᴀ ʟᴀ sᴜᴘʀᴇᴍᴀᴄɪ́ᴀ ᴅᴇ ᴜɴ sᴏʙᴇʀᴀɴᴏ sᴜᴘᴇʀɪᴏʀ ᴏ ɢᴏʙᴇʀɴᴀʙᴀ ᴜɴ ʀᴇɪɴᴏ sᴇᴍɪ-ɪɴᴅᴇᴘᴇɴᴅɪᴇɴᴛᴇ, ᴛʀɪʙᴜᴛᴀʀɪᴏ, ᴅᴇ ɪᴍᴘᴏʀᴛᴀɴᴄɪᴀ ʀᴇᴄᴏɴᴏᴄɪᴅᴀ ɪɴsᴜғɪᴄɪᴇɴᴛᴇ ᴇɴ ᴛᴀᴍᴀɴ̃ᴏ, ᴘᴏᴅᴇʀ ᴏ ɪɴғʟᴜᴇɴᴄɪᴀ ᴄᴏᴍᴏ ᴘᴀʀᴀ ʀᴇᴄʟᴀᴍᴀʀ ᴜɴ ᴛɪ́ᴛᴜʟᴏ sᴏʙᴇʀᴀɴᴏ, ᴛᴀʟ ᴄᴏᴍᴏ ᴜɴ ғᴇᴜᴅᴏ ǫᴜᴇ ᴇɴ ᴛᴇ́ʀᴍɪɴᴏs ᴏᴄᴄɪᴅᴇɴᴛᴀʟᴇs sᴇʀɪ́ᴀ ʟʟᴀᴍᴀᴅᴏ ᴜɴ ᴅᴜᴄᴀᴅᴏ ᴏ ᴘʀɪɴᴄɪᴘᴀᴅᴏ.
ESTÁS LEYENDO
𝓗𝓮𝓻𝓮𝓭𝓮𝓻𝓸𝓼 | 𝓗𝓪𝓸𝓫𝓲𝓷
Fanficᴅᴏs ᴊᴏ́ᴠᴇɴᴇs ᴘʀɪ́ɴᴄɪᴘᴇs ʜᴇʀᴇᴅᴇʀᴏs, ᴅᴇ ʟᴏs ʀᴇɪɴᴏs ᴍᴀ́s ɢʀᴀɴᴅᴇs ᴅᴇ ᴀsɪᴀ, sᴇ ᴇɴᴄᴜᴇɴᴛʀᴀɴ ᴜɴᴀ ɴᴏᴄʜᴇ ғʀɪ́ᴀ ᴅᴇ ɪɴᴠɪᴇʀɴᴏ ʏ sɪɴ sᴀʙᴇʀ ᴍᴜᴄʜᴏ ᴅᴇʟ ᴏᴛʀᴏ, sᴇ ᴇɴᴀᴍᴏʀᴀɴ ᴅᴇ ʟᴀ ᴍᴀɴᴇʀᴀ ᴍᴀ́s ɪɴᴏᴄᴇɴᴛᴇ ʏ ɴᴀᴛᴜʀᴀʟ. sɪɴ ᴇᴍʙᴀʀɢᴏ, sᴜ ᴀᴍᴏʀ ᴘᴏᴅɪ́ᴀ ᴅᴇsᴀᴛᴀʀ ᴜɴᴀ ɢᴜᴇʀʀᴀ ᴇɴᴛʀᴇ ʟᴏs ʀ...