14 - One day with you

1.2K 98 2
                                    

Di taman yang indah dan berangin ada dua sahabat sedang menikmati petang mereka dengan tenang. Yang satu duduk dan satu lagi baring di pangkuan kawannya.

"Irin, macam mana Tee confess dekat kau?"

Becky mula membuka cerita.

"Bukan kau tak berminat ke nak tahu kisah aku? Dulu kau cakap apa? Kau tak nak tahu siapa minat siapa yang penting aku happy dengan Tee. Kalau dia cuma anggap aku sebagai tempat bosan dia, kau akan tarik-tarik rambut dia. Sekarang kenapa nak tahu?"

Katanya sambil bermain dengan rambut Becky.

"Itu dulu. Mana tahu aku boleh buat dekat Freen. Peti ais berjalan tu, susah betul nak luluh kan hati dia."

"Kau kena faham situasi Freen. Dia tu ditinggal bukan sebab Bright curang tapi di sebabkan kemalangan. Semestinya dia masih sayang dekat Bright."

"Habis tu macam mana aku nak dapatkan dia kalau dia masih tak boleh move on?"

Soal Becky lagi. Irin menjongketkan bahunya. Tapi berdasarkan dari cerita Tee, Freen dah boleh terima semuanya dengan baik.

"Kau kena buat sesuatu untuk tarik perhatian dia."

"Macam mana? Apa Tee buat untuk tarik perhatian kau?"

"Hey!"

Dahi Becky dijentiknya geram.

"Lain orang lain cara. Kau fikir lah cara kau sendiri. Kalau aku bagi tips pun, belum tentu dia akan tertarik."

"Apa Win buat untuk tarik perhatian kau dulu?"

Soal Irin. Jari telunjuk Becky kini berada di dagunya seolah sedang berfikir.

"Oh si bodoh tu?"

"Oi Bec!"

"Si bodoh tu selalu ajak aku keluar date, belanja aku makan dan bagi hadiah."

Jawab Becky. Bila dia fikir balik, rasa macam diri dia ni bodoh sebab termakan dengan semua tu.

"Kalau Tee lain. Dia suka tanya keadaan aku. Belanja makan atau keluar, tu bonus je. Dia selalu tanya aku 'okey ke tidak', kalau aku cakap tak, dia terus ajak aku keluar. Dia ada time aku susah senang. Macam kau lah. Kau selalu ada masa aku susah senang. Sebab tu aku sayang kau!"

Irin memeluk kepala Becky geram sehinggakan dia mendengar suara kawan baiknya itu meraung kesakitan.

"Aku tak boleh bernafas!"

Becky bangun dari baringnya. Rambutnya kelihatan kacau membuatkan Irin ketawa semahunya. Comel betul bila tengok keadaan Becky macam ni.

"Sorry sorry!"

Irin memperbetulkan rambut Becky sambil tersenyum.

"Irin."

Tiba-tiba suara Becky merendah. Dia panggil Irin tapi matanya fokus kearah lain.

"Kau panggil Tee ke sini?"

"Erm? Mana ada. Aku cuma cakap yang aku nak keluar dengan kau pergi taman. Itu je."

"Tengok tu!"

Bahu Irin dia genggam kuat lalu memaksanya berpusing kebelakang untuk melihat siapa yang datang. Kalau datang sendiri takpe. Tapi kenapa peti ais berjalan itu ikut sekali?

Bukan dia tak suka Freen ikut sama cuma dia masih sakit hati dengan sikap dingin Freen terhadap dirinya.

Lepas Freen reject 'date ticket' darinya, dia terus mengajak Archen keluar malam itu. Mungkin sebab terlalu geram dengan sikap Freen. Orang dah buat baik, bukan nak balas balik. Tahu nak sakitkan hati orang je.

My You [Freenbecky]Where stories live. Discover now