23 - Painting 🔞

2.4K 122 5
                                    

"Jangan kacau Freen kalau dia dah sentuh berus dan palette dia. Dia boleh jadi singa betina kalau kena kacau. Walaupun dia milik kau, jangan ingat kau terlepas." - Tee

"Tapi dia dah 4 jam dengan lukisan dia." - Becky

"Kid, dengar cakap aku. Nak hidup lama tak? Bahaya tau kalau Freen marah disebabkan kau kacau fokus dia." - Tee

"Erm, ye lah.." - Becky

Becky tidak tahan melihat Freen yang masih sibuk dengan lukisannya. Dia dah habis tengok 2 movie tapi Freen masih dengan project dia.

Nak kacau tapi Tee dah bagi amaran. Apa dia perlu buat untuk tarik perhatian Freen. Dia diambang kebosanan sekarang ni.

Takkan takde sedikit masa untuk dia? Dia dah satu hari dengan Baby kot. Patutnya, malam ni masa untuk dia bermanja dengan Freen pula.

Nak makan?

Coklat di dalam peti ais pun, dah hampir habis dia makan semua.

Pandangannya fokus kearah Freen yang berada di sudut ruang. Dia berharap sangat Freen akan menoleh kebelakang dan bagi dia senyuman.

Tapi langsung takde.

Disebabkan dia sudah tak tahan. Dia bangun lalu berdiri di belakang Freen sambil memerhatikan tangan yang indah itu menari diatas canvas.

Badannya membongkok lalu perlahan-lahan dia memeluk Freen dari belakang membuatkan Freen sedikit terkejut. Nasib baik lukisannya tidak rosak.

"Lama lagi ke?"

Soal Becky sambil meletakkan kepalanya di bahu kanan Freen dengan kemas.

"Becky, aku tengah sibuk. Jangan kacau.."

Kata Freen rendah. Becky menggelengkan kepalanya.

"Aku tak nak kacau pun. Teruskan dengan lukisan kau."

Becky memperkemaskan pelukannya. Matanya yang bulat memandang canvas.

Freen menoleh sedikit melihat Becky yang langsung tak nak menjauh darinya.

"Becc, please.." Rayu Freen.

"Janji tak ganggu. Biarkan kita dalam keadaan macam ni dulu. Janji lepas 5 minit aku akan lepaskan..enjoy your panting daddy.."

Freen menelan ludah dengan kasar. Kenapa gelaran 'daddy' tiba-tiba keluar pula? Keadaan dia langsung tak baik-baik sekarang.

Nak marah tapi takut nanti merajuk lagi. Jadi dia biarkan sahaja.

"Jangan banyak bergerak. Nanti lukisan aku comot."

"Okey. I'm promise baby.."

Freen menggelengkan kepalanya. Cepat betul nama dia berubah-ubah.

"Babe. I want to eat.." Ucap Becky separuh berbisik.

"Dalam peti ais ada kek. Pergilah makan."

Jawab Freen sambil mewarna. Becky menggeleng pelan.

"I want to eat you.."

Suara Becky semakin merendah. Membuatkan Freen mematung. Sungguh dia tak boleh fokus sekarang ni kerana Becky meniup lehernya.

Sungguh menguji kesabaran!

"Can?"

"No baby.."

"Okey.."

Jawab Becky sepatah. Freen kembali pada kerjanya namun terganggu apabila dia merasakan nafas Becky di lehernya lagi.

Dia dapat merasakan hidung Becky bermain di pepotongan lehernya sekarang dan membuatkan dia tak ubah seperti patung.

My You [Freenbecky]Where stories live. Discover now