Kereta milik Freen berhenti tepat di depan pintu basement.
"Kita jumpa esok.." kata Freen.
Becky membuat muka sambil menatap kearah Freen.
"Kenapa?"
"Tak tidur sini? Esok bukan ada kelas pun." Kata Becky.
"Memanglah tapi esok aku busy. Ada project yang aku nak buat. So, kita takkan jumpa for 24 hours. Okey baby? Turun cepat, kawan aku dah tunggu."
"Esok busy. Hari ni pun busy.."
"Baby, aku nak keluar dengan Nam. Banyak barang project yang aku nak cari." Balas Freen.
"Okeylah. Kalau macam tu aku keluar dengan Irin. Nak suruh dia ajar aku drive kereta."
"No! You can't. I mean, kau boleh keluar dengan Irin tapi tidak untuk belajar drive kereta."
"Kenapa?"
"Kenapa? Baby nanti kalau kau dah pandai drive, kau dah tak perlukan khidmat aku. Mana boleh! Lagi pun drive ni bahaya. Jangan nak drive. Cakap je nak pergi mana-mana..aku bawa.."
Ucap Freen sedikit tegas. Becky hanya diam.
"Boleh baby?" Tanya Freen tetapi kali ni suaranya sedikit perlahan.
"Kalau macam tu nak main go cart dengan Irin lah.."
"Baby..." panggil Freen sedikit pasrah..
Badannya sudah menyandar lemah pada kerusi.
"Apa? Tak bagi juga?" Soal pula.
"Bagi. Aku bagi..tapi.."
"Tapi apa? Kau pergi jelah busy kan diri dengan Nam. Aku busy kan diri dengan bestfriend aku. Adil kan? Okey see you on--"
"Okey fine!" Freen memotong ayat Becky.
"Kita date hari ni. Tapi janji esok jangan ganggu aku. Boleh? Kau nak keluar dengan Irin atau Archen sekali pun, let me know. Can ah?"
"Tapi kau busy.." jawab Becky.
"Aku memang busy tapi kau buat aku risau. Kenapa tiba-tiba nak main go cart pula ni? Macam mana kau cedera masa main benda tu? Nak salahkan Irin? Mana boleh salahkan dia sebab kau yang ajak dia main."
"So, kita pergi date lah ni? Today you are mine?"
"Yes baby.."
"Tapi kerja kau.."
"Aku akan suruh Heng teman dia. Jangan banyak cakap..jom pergi tempat yang kau nak sangat pergi tu.."
"Thank you babe.."
"Erm.."
Freen bersiap untuk menukar gear namun langkahnya terhenti apabila Becky tiba-tiba menarik wajahnya agar mendekat lalu memberinya satu ciuman yang dalam.
"You still love me right?" Soal Becky setelah ciuman mereka terlepas.
"Kenapa cakap macam tu?"
"Manalah tahu sayang kau semakin kurang sebab aku tak hormat masa kau."
"Jangan nak merepek!" Pipi Becky dicubit kerana geram.
"Dah jom.."
MIRAKI CAFE
Selepas bermain go cart, mereka memilih untuk pergi makan terlebih dahulu sebelum balik ke rumah.
"Baby aaa..."
Freen menyuap salad masuk ke dalam mulut Becky. Haih! selepas kejadian suap menyuap pizza dengan baby, becky tak habis-habis minta untuk di suap juga.
Cemburu punya pasal. Dengan adik sendiri pun nak cemburu. Budak kecil je kot.
YOU ARE READING
My You [Freenbecky]
RomanceBecky adalah pelajar theater yang baru sahaja putus cinta akibat di duakan oleh orang yang paling dia sayang. Disebabkan terlalu kesal dan patah hati, dia takut untuk mengenali seseorang. Namun, berlaku satu kejadian pada hari paling buruknya dan pa...