21 - No more Blues

1.6K 123 7
                                    

Freen terbangun dari tidurnya. Apa yang dia dapati adalah Becky sedang duduk membelakanginya sambil melihat kearah luar.

"Good morning.."

Tubuh itu di peluk dari belakang dan kepalanya menyandar pada bahu Becky dengan kemas.

"Good morning.." Balas Becky.

"Pagi-pagi dah termenung. Kenapa?" Soal Freen.

"Aku masih terfikir, aku ni masih bermimpi atau dah kembali ke reality? Kalau mimpi, aku tak nak bangun."

Perkataan itu membuatkan Freen mengeratkan lagi pelukannya. Bahu Becky di ciumnya sekilas.

"It's real baby. Now you are mine and I'm yours." Ucap Freen sedikit manja.

"Really?"

"Erm.."

"Tapi semalam, kau cakap hanya gunakan aku untuk bantu kau move on je."

"I'm sorry baby. Semua tu tipu. Aku sendiri tak tahu apa perasaan aku dekat kau sampailah Tee bagitahu semuanya. Aku tak nak kau tinggalkan aku."

"Lepas dia terangkan semua baru aku sedar yang aku dah suka kau sebab selama ni aku sendiri tak sedar semua tu."

"Tapi kata-kata kau me--"

"Ergh.."

Freen merengek kecil apabila merasakan pedih di lehernya.

"Are you okey?"

Cemas Becky dan lekas berpusing menghadap kebelakang. Dia melihat ada garisan merah di leher Freen akibat rentapan kasar yang dia sendiri buat.

"Aku dah cakap yang kau ada hak untuk pakai rantai tu. Kenapa kau putuskan?"

Soal Becky sambil menyentuh leher Freen. Tak pasal-pasal dapat luka. Freen pula hanya tersenyum manis melihat kekasih hatinya yang sedikit risau.

"Itu untuk buktikan yang aku betul-betul dah lupakan Bright. Selagi rantai tu ada dengan aku, selagi tu aku akan terus ingat dia."

"Tak salah untuk kau terus ingat dia. Tapi jangan bagi alasan pintu hati kau akan terus tertutup dan akan terbuka bila dia kembali walaupun kau tahu dia memang takkan kembali."

Mata mereka saling bertatapan. Freen cuba untuk menahan senyumnya kerana wajah Becky betul-betul menunjukkan bahawa dia sedang risau.

"Argh.."

Freen kembali meringis sakit. Sengaja nak buat Becky semakin panik. Takpekan kalau nak buat drama pagi-pagi ni.

"Pergi basuh muka and berus gigi. Aku nak cari ubat dekat bawah sekejap."

"Morning kiss?"

Soal Freen mengada. Becky tersenyum tipis. Wajahnya mendekat dan semakin dekat. Apabila bibir mereka hampir bertemu, dia hanya mencuit hidung Freen lalu bangun.

"Ubat leher tu dulu.."

Ucapnya datar lalu mengambil langkah untuk turun ke bawah.

Sepanjang Becky menyapu ubat di leher Freen, dirinya kini menjadi tumpuan membuatkan dia hilang fokus.

"Mata tu pandang apa erm?"

Soal Becky dengan suara nada yang rendah dan Freen hanya menggeleng kecil. Namun tidak lama selepas itu, jari telunjuknya menyentuh bibir Becky.

"Kau nak tahu? Dah banyak kali aku tahan untuk tak makan bibir kau. Setiap kali kau cuba untuk kiss aku, jantung aku dah mula tak keruan. Kalau berterusan, aku rasa aku akan kena heart attack."

Kata Freen. Matanya masih fokus ke bibir Becky dan tangannya masih berada di sana.

"Then kenapa mulut tu gatal sangat cakap yang kau tak suka aku?" Soal Becky.

My You [Freenbecky]Where stories live. Discover now