.FREEN POV.
"Kalau betul tak suka dia, mundur dari sekarang. Cakap dekat dia yang kau tak suka dia then jangan muncul depan dia lagi. Jangan buat dia menunggu kau macam orang bodoh. Berani buat? Kalau berani, silakan.." -Tee
"Aku tunggu keputusan kau. Sekarang Becky tak nak jumpa kau kan? So dalam tempoh ni, kau fikir masak-masak. Apa yang terbaik untuk kau dan apa yang terbaik untuk dia. Cuma ingat, jangan cuba untuk tipu perasaan kau sendiri. Nanti kau sendiri yang merana." -Tee
Kenapa ayat dari Tee selalu bermain dekat fikiran aku? Sejak bila aku permainkan dia? Sejak bila aku tipu diri aku sendiri?
Aku takde maksud nak permaiankan hati dia pun.
"Bantu aku move on."
"Just do anything."
Tiba-tiba aku teringat dengan kata-kata yang pernah aku lontarkan dekat dia dulu. Dan baru aku sedar, selama ni aku gunakan dia semata nak ubat luka di hati.
"Arghh"
Bila fikir semua ni, buat perasaan aku semakin kacau dan kacau. Apa yang perlu aku buat?
Kepalaku mendongak ke langit dan melihat satu bintang yang begitu cerah antara bintang yang lain.
"I love you Bright and I miss you so much. Can you come to my dream for tonight? I miss your smile."
Ucapku dengan begitu rapuh sekali.
"Jangan bagi fake hope dekat dia.." - Tee
Shit!
Ayat itu masih lagi menguasi diri ni.
Should I stay away from her?
Boleh ke?
Kali ni kepalaku menunduk kebawah dan menjadikan penghadang besi sebagai sandaran
Rantai dari permberian Bright aku genggam dengan kemas.
"Tell me how to move on from you Bright? Kau tinggalkan aku secara tiba-tiba. Kau pergi dan takkan kembali sampai bila-bila. Kenapa kau tinggalkan aku sendiri macam ni? Tahu tak sakit dia macam mana? Aku menderita Bright. Sangat menderita."
Monologku sendiri dan tanpa sedar setitis air mata jatuh membasahi pipi.
Damn shit!
Kepala aku kembali mendongak. Air mata yang mengalir aku lap dengan kasar.
"Macam mana aku boleh melepasi fasa 2 kalau kalau fasa 1 je aku belum lulus?"
Aku mula berfikir lagi. Macam mana cara dia ajar aku ni?
YOU ARE READING
My You [Freenbecky]
RomanceBecky adalah pelajar theater yang baru sahaja putus cinta akibat di duakan oleh orang yang paling dia sayang. Disebabkan terlalu kesal dan patah hati, dia takut untuk mengenali seseorang. Namun, berlaku satu kejadian pada hari paling buruknya dan pa...