"Rane, maaf tapi aku tak boleh teruskan hubungan ni."
Langkah Rane terhenti. Niat ingin keluar dari kereta Win terhenti apabila ucapan itu keluar.
Seriously ucap semua tu selepas satu hari luangkan masa bersama?
"I'm sorry. Aku tak boleh lupakan Becky. I'm sorry Rane."
Kepala Win menunduk kecewa. Kecewa kerana hatinya masih tersimpan nama Becky walaupun sekarang dia bersama dengan Rane.
"Are you serious? Kenapa sekarang? Kita baru berbincang tentang pertunangan dan sekarang kau minta putus? Apa ni? Jangan bertingkah bodoh Win!"
Win menatap Rane dengan mata yang berkaca. Hanya dengan sekali kelipan mata, dia yakin air matanya akan mengalir.
"Aku betul-betul sayangkan Becky. Aku dah cuba lupakan dia. Tapi setiap kali aku cuba, aku gagal."
"Apa yang dia dah buat sampai kau sanggup tinggalkan aku macam ni?"
"She's doing nothing."
Rane menghembus nafasnya kasar. Rambutnya ditolak kebelakang sambil membasahkan bibirnya. Kemarahannya semakin memuncak.
Macam-macam dia dah buat dekat Win agar mencintainya dan ini hasil yang dia dapat?
"Kau tahu kau sayang dia dan kenapa kau pilih untuk curang? Kau dah sakitkan dua hati sekali gus Win!"
"Aku tahu dan aku minta maaf."
"Stop minta maaf. Aku tak terima kata putus dari kau. Aku masuk dulu. Good night."
***
Hari ini merupakan malam terakhir untuk mereka berempat bercuti. Tee dan Irin mengambil keputusan untuk keluar jalan-jalan menikmati pemandangan malam di Phuket. Manakala Freen dan Becky lebih memilih untuk berehat di villa.
Freen sedang merehatkan diri di tepi kolam. Matanya fokus kearah kolam renang di depannya sambil menikmati minuman manis.
Dan tiba-tiba Becky menghampirinya dan terus duduk di atas pangkuan Freen. Gelas di tangan Freen dia ambil dan di letakkan diatas meja.
Lalu dia memeluk tubuh itu sambil menyembunyikan wajahnya di pepotongan leher Freen.
"Becky.." suara Freen melemah. Dia merasakan ada sesuatu sedang bermain di lehernya sekarang ni.
"I like your smell babe.." becky kembali bermain di tempat kegemarannya itu.
Dia tahu kelemahan Freen adalah di leher tapi itu adalah tempat paling dia suka untuk menguji kesabaran kekasihnya itu.
"Baby stop.."
Freen menolak Becky secara perlahan. Dia yakin kini lehernya telah di hiasi dengan love bite yang baru dicipta oleh Becky. She love to do it.
Kisah apa kalau orang lain tengok? Itu cara dia untuk menunjukkan kasih sayangnya.
"Can you be mine for tonight?"
Soal Becky manja. Freen menggeleng kecil. Bukan dia tak nak lakukan tapi dia takut kalau Becky yang mengawal permainan mereka.
"How about me?" Soal Freen parau.
Soal Freen. Sepanjang mereka bercuti, mereka tiada kesempatan untuk melakukannya. Bila malam menjelma je, masing-masing lebih memilih untuk tidur sebab nak simpan tenaga untuk esok harinya.
Tak tahulah pula tentang pasangan yang satunya lagi. Entah buat sesuatu yang sama dengan mereka atau melakukan aktiviti panas sepanjang malam.
"It's always Beckfreen. I want Freenbecky too. Can ah?"
YOU ARE READING
My You [Freenbecky]
RomanceBecky adalah pelajar theater yang baru sahaja putus cinta akibat di duakan oleh orang yang paling dia sayang. Disebabkan terlalu kesal dan patah hati, dia takut untuk mengenali seseorang. Namun, berlaku satu kejadian pada hari paling buruknya dan pa...