Dhea bersama kawan- kawannya melepak di Aurora Cafe selepas sahaja Dhea habis shift kerja. Suasana riuh apabila mereka masing- masing mengingat perkara lucu yang berlaku beberapa hari lepas. "Yes yes I remember that incident hahaha. Oh my god even Dhea left him at that time." Kata salah satu rakan Dhea, Mia sambil menunjuk ke arah Dhea. Dhea tersenyum lebar sambil menggelengkan kepalanya. "It was so embarrassing! I can't." Katanya lalu menghirup cappuccino yang dipesannya tadi."Ahh damn, my stomach hurts." Kata Sierra apabila terlalu banyak ketawa.
"Okay but seriously, you did that because you wanna ask Clara out, right?" Tanya Mia kepada lelaki yang diketawakan mereka tadi, Kevin. "Yup. And I did not regret my impulsive move. I got her bro." Kata Kevin bangga. Walaupun dia sampai ditinggalkan Dhea pada waktu itu kerana dia terlalu berani dan memalukan, sekurang- kurangnya dia dapat gadis yang dia sukai.
"It seems like she has a weird taste of man. You." Kata Sierra lagi sambil menunding jari ke arah Kevin. Mereka semua melepaskan tawa yang kuat.
"Hey, I'm not that bad. Right, Dhea?" Tanya Kevin berharap Dhea berada di pihaknya.
"Sure it is. I wanna be your friend because your cool, okay. That's my first impression when I see you. You should know that." Kata Dhea memberi Kevin kata- kata semangat. Kevin terharu mendengar hal itu.
"Me too by the way. Okay I have a question." Kata Mia tiba- tiba. Mereka semua terus diam menunggu kata- kata dari Mia
"Is it just me that I felt so hard to approach Dhea first? Tanya Mia. Sierra tiba- tiba menepuk meja itu kuat. "Girl, I'm with you. Oh my god seriously It feels like she's gonna break my arm or something if I say anything wrong to her." Komen Sierra buatkan Dhea terkejut.
Sierra menoleh ke arah Dhea. "Girl. Your expression is something else. Many people think I'm cool because you are my friends. You are not an approachable person." Jelas Sierra kepada Dhea. Dhea membuat muka sedih.
"That's why I only get to know people by approaching them first." Kata Dhea bersama nada lirih.
"Aww don't be sad. At least you got a real one." Pujuk Mia sambil mengusap bahu Dhea perlahan. "A person with many friends is a person who has a miserable life." Kata Kevin tiba- tiba bersama riak serius. Jarinya menari- nari pada mulut mug putih itu. "Who will live a peacefully life if every day they have to face a snake? mask? You understand what I mean?" Tanya Kevin kepada teman- temannya. Mereka serentak mengangguk.
"Bro that was deep." Komen Dhea sambil tangan diletak pada dada. Tanda tersentuh.
"Only experienced person can say something like that." Kata Mia pula.
"Mind to share?" Tanya Sierra tiba- tiba yang sememangnya sudah menjadi 'doktor psikologi' dalam kumpulan ini. Tiada bayaran. Ikhlas dari hati.
"That would be on our next discussion. Stay tune my friend." Kata Kevin sambil menunjukkan ibu jari dan jari telunjuk kepada rakannya.
"Arghh boring." Komen Mia lagi. Dia menyandarkan bahunya pada kerusi sambil berpeluk tubuh. Wajah tenang Dhea ditenungnya seketika. "Dhea?" Panggil Mia buatkan Dhea menoleh. "Yes?"
" Do you have a boyfriend? Or maybe consider to have one? Or more?" Tanya Mia bertalu- talu. Tersenyum Sierra mendengar soalan Mia. Tak menyabar betul.
"No and no and. No." Jawab Dhea ringkas. Mia ketawa mendengar balasan Dhea. "Why not?" Tanya Mia pelik. Baru sahaja Dhea ingin membalas Mia menyela. "Don't you ever say because no one likes you. I know some guys who actually have a crush on you. Don't you dare." Larang Mia awal- awal. Macam dia tak tahu betapa merendah dirinya kawan asia dia ni.
YOU ARE READING
Enamoured to you
Roman d'amourdhea arabella seorang gadis yang dibesarkan oleh mak long dan paklongnya sejak berumur 6 tahun akibat daripada kematian keluarganya pada ketika itu . sungguh malang nasibnya apabila kehilangan kedua orang tua sejak kecil di tambah lagi dibenci oleh...