• chapter 36 •

120 4 1
                                    



Bang! Bang! Bang!

"Nice one, Dhea!" Puji jurulatih menembaknya, Suzy sambil bertepuk tangan.

Dhea meletakkan pistol di atas meja sebelum menanggalkan headset di kepala. Suzy menekan satu butang di atas meja menyebabkan papan tanda tembak bergerak mendekati mereka. Dhea hanya memerhati perbuatan Suzy yang sedang meneliti papannya.

"This is your first time, right?" Dhea pantas menganggukkan kepalanya.

"I'm impressed! Look at your shot. Setakat ni tiada yang tersasar lagi." Katanya sebelum menunjukkan papan itu betul-betul di hadapan  muka Dhea. Dhea juga sedikit kagum melihat papannya. Kepala terangguk-angguk bangga.

"Ini bukan perkara biasa untuk saya lihat." Beritahu Suzy sebelum memberikan papan itu kepada Dhea. Boleh bawa balik cuii

"Maksud awak, orang sebelum-sebelum ni yang awak latih asyik tersasar je ke?" Tanya Dhea pelik. Takkan seteruk itu? "Tak ada lah asyik. Tapi kalau kali pertama mestilah tersasar kan sebab tak biasa. You're different." Beritahunya sambil mengerut hidung. Comell!

Dhea hanya menayang senyum. Takkanlah sebab dia main acu-acu pistol dekat Harraz dulu boleh effect latihannya ni kan?

Kebetulan je kot...

"Jadi setakat ni macam mana? Comfortable practicing with me?" Tanya Suzy sambil berjalan beriringan bersama Dhea ke locker tempat simpan barang. "Of course! Lega sangat bila tahu coach saya tak garang." Balas Dhea. Mereka melepaskan tawa kecil. "Kalau saya boleh tanya..." Kata Dhea gantung sebelum mengeluarkan barang-barangnya dari dalam locker.  "Kenapa saya sorang je yang dapat coach perempuan eh?" Tanyanya bingung.
Melihat kiri kanannya tadi, semua orang belajar dengan coach lelaki. Dia sorang je dapat perempuan.

"Don't get me wrong, saya tanya sebab saya rasa pelik je. I'm very lucky to have you as my coach." Beritahu Dhea takut juga jika Suzy berfikiran lain dengan soalannya itu.

"No it's okay, I understand. Saya pun rasa awak bertuah sebab awak orang pertama tau yang saya ajar kat sini." Jujur Suzy buatkan Dhea tersentak. Seriuslah? "Saya kena transfer sini tau sebab... who registered you here?"

"My boss actually" Jawab Dhea pantas.

"Oh so that's mean your boss really wants you to have a girl coach." Kata Suzy. Dhea berasa pelik. Kenapa Harraz begitu mahu dia mempunyai jurulatih perempuan? "Tempat ni bagi saya tawaran untuk kerja di sini. Katanya urgent sebab ada vvip customer kat sini nak sangat ada coach perempuan. Dia nak daftarkan someone important with condition ada girl coach." Beritahunya terus terang. "And here I am now teaching you how to use a gun." Tangan dibuka seluasnya menunjukkan dirinya dengan bangga.

"Oh." Jawab Dhea ringkas. Tidak tahu mahu memberi reaksi bagaimana.

"So may I know why you really wants a girl coach? Not comfortable with man? Or what?" Tanya Suzy. Dhea sudah terkelu tidak tahu mahu membalas apa.

"Saya rasa bos saya yang nak saya ada jurulatih perempuan. Takut saya menggatal kot." Agaknya sekadar menjawab soalan sahaja. Dia pun tidak tahu apa niat sebenar Harraz gigih betul sampai buat Suzy ditransfer ke sini.

"Menggatal? Pfft!" Suzy ketawa sinis.

"I know a lot of bitchy girl you are probably not one of them. I can tell." Katanya yakin.

Dhea memandang ke arah Suzy tidak percaya. "How can you know that?" Tanya Dhea. Dia judge muka ke macam mana? "I just can tell. It is my special ability. Kat sini ramai tau staff handsome but not even once you checking them out or even talk about them. You are such a good girl." Puji Suzy.

Enamoured to you Where stories live. Discover now