Kapitola 54

329 30 0
                                    

Upírske reflexy mi pomohli vyhnúť sa šípom, ktoré na nás leteli z každej strany. Aeron po mojom boku hrozivo zareval, roztiahol krídla a vyletel do vzduchu. Videla som, ako sa uhýba šípom a hľadá tých, čo ich vystrelili. Keď ho jeden z nich takmer zasiahol, premenil sa na kŕdeľ netopierov. Nikdy som nič také úchvatné nevidela.

Ja samotná som sa zvŕtala, skákala som zo strany na stranu a novými inštinktami som identifikovala nepriateľov.

Jacob s lukom v dolných pravých dverách. Zeke v Oliviinej pracovni, nachystaný s kušou. Ucítila som aj Heidi, no zatiaľ som ju nikde nevidela. Spolu s nimi ešte ďalší lovci, ktorí sa do nás pustili.

Lenže my s Aeronom sme boli rýchlejší. Navyše, mali sme výhodu nočného videnia. Zmocnil sa ma pocit zvrátenej radosti, keď som sa mohla hrať s mojimi bývalými kolegami. Boli príliš pomalí. Mierili na miesta, kde som už nebola. Videla som ich frustráciu a nemohla som zabrániť smiechu.

„Prestaňte!" Olivia kričala, no nikto ju nepočúval. Lovci bojovali, aby mňa a Aerona dostali. My sme sa s nimi hrali. Kútikom oka som videla, ako Aeron lieta po átriu a mieri k Jacobovi.

Nezabi ho, požiadala som ho v myšlienkach. Vždy bol na mňa dobrý.

Teraz sa ťa snaží zabiť, láska. Nezaslúži si nič iné len smrť.

Nie!

Odrazila som sa zo zeme a vyskočila som na parapetu Oliviinej pracovne. Zeke prekvapene zažmurkal, keď ma zbadal a roztrasene na mňa namieril kušou. Lenže ja som bola rýchlejšia. Vytrhla som mu zbraň z ruky, o koleno som ju prelomila na dve časti a potom som sa na neho usmiala.

Dala som si záležať, aby mi oči zmenili farbu a vytasila som tesáky. Zeke zaskučal, cúvol a spadol na zem. Do nosa ma začal štípať pach moču.

Vzduchom niečo zasvišťalo. V ramene som ucítila ostrú bolesť, ktorá ma prinútila zavyť. Aeron zareval a z átria sa ozval vydesený vreskot. Ohromene som pozrela na dýku, čo mi trčala z ramena a namáhavo som ju vytiahla. Z rany sa mi okamžite začala valiť krv.

„Vzdaj sa, Freya."

Callum.

Stál pri vstupe do Oliviinej pracovne, v ruke držal svoj meč a ľadovo na mňa zazeral. Až sem som cítila divý tlkot jeho srdca a žiaru jeho krvi. Začali sa mi zbiehať sliny. Umocnená všetkými pocitmi, ktoré som k nemu pociťovala, som po ňom vyštartovala.

Ledva som sa uhla jeho striebornému meču. Bol rýchly, obratný a silný, no nebol upír. A hoci som bola zranená, stále som bola silnejšia a rýchlejšie. Obiehala som okolo neho, vychutnávala som si jeho narastajúcu zlosť a smiala som sa.

Ako šialená.

A potom som ho zvalila na zem. Meč mu vypadol z ruky ďaleko od nás. Zovrela som ho kolenami okolo bokov, zápästia som mu pevne pritlačila o drevenú podlahu a s vycerenými tesákmi som sa na neho usmiala.

„Spravil z teba monštrum," precedil cez stisnuté zuby. Modré oči mal plné odporu.

Jazykom som si prešla po tesákoch. „Možno. V každom prípade by som si na tvojom mieste dávala pozor, čo povieš. Upíri majú skvelý sluch."

Vzdorovito vystrčil bradu. „Je mi to jedno. Nech ma zabije. Pokojne ma zabi aj ty, Freya. Do toho."

Páčilo sa mi hrať sa s ním. Rozhodne som ho chcela ešte potrápiť predtým, než ho zabijem. Nič iné si po všetkom, čo mi kedy narozprával a urobil, nezaslúžil.

„Najprv mi povedz, prečo ste ma napadli pri Cedar Grove?"

V očiach sa mu mihla zúrivosť. „O ničom neviem."

„Neklam," zasyčala som popudene. „Jeden z vás ma trafil šípom rovno do chrbta. Bola by som zomrela, keby ma Aeron nepremenil na upírku."

„Radšej by si mala byť mŕtva než toto," vypľul zo seba.

Dopadol na nás tieň. Callum podo mnou stuhol a vyvrátil hlavu dohora, aby zistil, kto sa tam nachádza. Doslova mi ponúkol svoj odhalený krk ako na tanieri. Zdvihla som zrak, uvidiac Aerona. Skočil dovnútra, stiahol krídla k sebe a s vražedným výrazom zamieril k môjmu bývalému trénerovi. Tiene sa okolo neho lákavo plazili a mihotali.

„Mal som ťa zabiť už dávno," prehovoril hlasom čistého zabijaka. Vnútorne som zavrnela. „Ale po tomto si tvoju smrť vychutnám."

Ucítila som zvláštnu vôňu. Nebol to moč ako pri Zekem, no bolo to niečo iné.

To je strach, draga mea.

Znenazdajky sa krvilačnosť zo mňa vyplavila. Mysľou mi prebehli spomienka na tie roky, kedy ma Callum trénoval a staral sa o mňa, aj keď zvláštnym, arogantným spôsobom.

Nezabi ho.

Aeron sa zastavil. To myslíš vážne?

Áno.

Môj druh nesúhlasne zavrčal. Callum pod mojím telom stuhol na kameň. Muselo mu byť jasné, že je jeho osud spečatený, no držal sa. Hoci som cítila vo vzduchu jeho strach, nedal to najavo. Pohľad aj výraz mal vzdorovitý. Stavila by som sa, že by mi ešte napľul do tváre, keby som sa k nemu sklonila.

Odstúp od neho, Freya.

Keď videl môj výraz, povzdychol si. Nezabijem ho.

Váhavo som z Calluma zliezla. Chudák sa nestihol ani posadiť. Aeron ho schmatol za golier trička a vytiahol ho na nohy. Voľnou rukou sa dotkol temena jeho hlavy a zblízka mu pozrel do očí.

„Teraz ma budeš počúvať."

Callum zmeravel. Hypnotizovane civel na Aerona, ani sa nepohol. Všetko sa to stalo tak rýchlo, že nemal čas reagovať.

„Ako sa voláš?"

„Callum."

„Pre koho pracuješ?"

„Svätý spolok."

„Kto sa pokúsil zabiť Freyu?"

„Neviem."

Zamračila som sa. Cítila som Aeronove znepokojenie. Stále držal môjho bývalého trénera pod krkom a hypnotizovane mu civel do očí.

„Mala v chrbte zabodnutý váš šíp. Kto po nej vystrelil?"

„Neviem."

Podišla som k oknu a vykukla som von. Lovci ležali či sedeli na zemi, Olivia sa k nim skláňala a utešovala ich. Nikto z nich nebol mŕtvy, čo ma prekvapilo. To však neznamenalo, že neboli zranení. Niektorí chceli ísť po nás, no Olivia ich od toho odhovárala.

Poďme, Freya.

Obzrela som sa práve v momente, keď ma Aeron schmatol do náručia a vyskočil so mnou z okna. Ovinula som mu ruky okolo krku, hľadiac dolu na lovcov s Oliviou. Všetci nás pozorovali. Ignorovala som ich, ešte viac som sa pritisla k Aeronovi a zatvorila som oči, keď sme stúpali vyššie.

Lovci to neboli, draga mea. Bol to niekto iný. Niekto, kto sa za lovcov iba vydával.

Opäť som otvorila oči. Mieril na opačnú stranu Londýna, ďaleko od bývalého Cedar Grove.

Kam ideme?

Lehota dvadsiatich štyroch hodín uplynula. Idem ťa ukryť do bezpečia a potom nájdem toho bastarda, čo má toto všetko na svedomí.


Kráľovná krvi a tieňov (Lovci 1, Drakulove deti 1)Where stories live. Discover now