22

2.3K 130 65
                                    

Anneannem.

Bana ilk atkımı ören , bana ilk duamı öğreten insandı . İlk duam onun iki yüz yaşına kadar yaşamasıydı gerçi.

Mavi eşarbı ve siyah elbisesi ile mükemmel bir ikiliydi.

Beni görür görmez , içeri girdi ve kolarını bana doladı .
"Ay benim kuzum " dedi .

Ona güldüm ve bende ona sarıldım "Hoşgeldin anneannoş " dedim , beklemiyordum onu asla ama asla. Ondan ayrıldım.

O sırada sesimizi duyan annem görüş açımıza girdiğin de anneannem bu sefer anneme sarıldı.

Dayım beni kolarının arasına aldı o sırada "Anne sen niye geldin ?" Diye sordu .

Anneannem Dayıma ters bir bakış attıp "Kızımın evi gelemez miyim eşek? " dedi .

Dayım yine terlik yemekten korkmuş olmalı ki "Yok anne estağfurullah " dedi .

Anneannem derin bir nefes verip salona doğru adımladı,  koltuğa oturdu .

Derin bir nefes verip iyice yayıldı " Baban ile tartıştık biraz , bir süre burda kalacağım " dediğinde gözlerimi sonuna kadar açıp ellimi birbirime vurdum "Yaşasın ulan !" Dedim .

Anneannemin bizde kalması eğlence demekti .
Bol bol Tatlı demekti . Dayımın kıçına terlik yemesi demekti .

Anneannem benim bu tepkime güldü . Dayım ise kafama vurdu"Eşeğe bak bizim evimiz de ki kadınımızı çalmak istiyor" dedi gülerek .

Karnına dirsek geçirmem ile bir ah sesi çıkardı , hemen -koşarak- anneannemin yanına oturdum
" banane sahip çıkıp gönlünü hoş tutsanız bize gelmezdi . " dedim ve kolumu anneannemin omzuna attım ,yanağını öpüp "O artık benim karım git dedem bildiğim şahısa söyle " dedim .

Anneannem yanağımdan öptü "Bak o kadar torunum var sen bir başkasın " dedi .

Dayım göz devirip " Üç torunun var anne" dedi .

"Terlik getireyim mi ? Dayımın ağzı çok açılmış " dedim aynı bir çocuk gibi kelimeleri yavaşlatarak söylüyordum .

"Yok kızım " dedi ve yanın da ki yastığı dayıma attı .

Tam isabet.

Dayımın Kafasına geldi " Anne ya" dedi .

Annem genzini temizledi ve hepimize ciddi bir bakış attı sonunda bana dönerek "Ada sen bir bak bakalım ben diğer odada mıyım ?" Dedi .

Bu annemin dilinde Ada bizi yanlız birak demekti .
Gözlerimi kıstım "Anne ben artık bir bireyim . Böyle şeyler söyleyerek beni kandıramazsın " dedim gülerek .

Ama ayağa da kalktım "Götümün bireyi " dedi Dayım.

"Anne dayımı susturabilir misin ?" Dedim ters bir bakış atarak .

Anneannem"Sus lan sen . Sen mi bireysin açtırma benim ağzımı şimdi !" Dedi Dayıma . Harbi kadındı la. Sonra bana baktı , sesini yumuşatarak  "Kuzum gel bakalım senden gizli ne konuşacağız " dedi .

Ehe merak ediyordum zaten .

Hemen oturdum .

Dayım da tek kişilik  koltuğa oturdu , annem ise karşımız da ki üç kişilik koltuğa oturdu .

"Bir sorun mu var anne ? Ne oldu ?" Dedi Annem .

Anneannem derin bir nefes verdi "Baban .Adayı köpek gibi görmek istiyor lakin ona bunu söylediğim de beni tersliyor. Bazen Ada'nın fotoğrafına bakarken yakalıyorum ." Dedi .

Pamuk Şeker /TextingHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin