"Hubby tak pergi kerja ke hari ini?" tanya Rania kepada Tengku Danish yang sedang memeluk dirinya dari belakang.
"Tak. Hubby cuti sampai habis honeymoon." jelas Tengku Danish. Dagunya diletakkan di atas bahu isterinya.
"Hubby, malu lah mama dan papa tengok." kata Rania cuba untuk menolak pelukan suaminya.
"Biarlah, diorang tak kisah pun." kata Tengku Danish selamba. Pelukannya dieratkan.
"Hubby, honey tengah masak ni. Pergi depan sana." rayu Rania. Tengku Danish tidak peduli. Tangannya bergerak masuk ke dalam baju t-shirt isterinya.
"Danish!" marah Rania apabila tangan suaminya melencong ke arah lain meraba payudaranya.
"Ye, ye. Mama dengan papa borak kat depan lah. Tak ada orang pun kat sini. Nak malu apa?" kata Tengku Danish membela dirinya.
"Kalau mama atau papa masuk? Please lah hubby. Dah nak siap ni. Lagipun I tak boleh nak layan hubby. Pussy I sakit lagi." kata Rania perlahan.
"Hubby rindu lah. Dah lama kita tak buat. Sakit lagi ke?" tanya Tengku Danish. Dia sudah tidak tahan!
"Sabar lah hubby. Pussy I sakit lagi nak buat macam mana? Hubby juga yang ganyang I sampai lembik." adu Rania.
Tengku Danish tersengih tidak bersalah. "You jugak yang jerit-jerit nak lagi-"
"Apa gaduh-gaduh ni. Dari depan boleh dengar." bebel Datin Laila. "Ni hah anak mama ni asyik nak berkepit je dengan Rania. Nak masak pun susah." adu Rania kepada ibu mertuanya.
"Danish.." Datin Laila memberi amaran kepada anaknya. "What? Danish rindu dia lah mama." kata Tengku Danish membela dirinya.
Datin Laila mengurut dahinya pening melayan karenah anak sulungnya itu. "Kalau ya pun rindu, tolonglah isteri kamu tu masak. Ada faedahnya juga." lalu beredar dari situ.
"Ha, dengar tu." kata Rania menyokong kata-kata ibu mertuanya. "Nak hubby tolong apa?" tanya Tengku Danish masih lagi memeluk isterinya.
"Stop hugging me and go wash the dishes." kata Rania. Dia tidak tahu yang rumah mertuanya sudah ada dishwasher.
Tengku Danish hanya menurut. Apa salahnya tolong isteri kan?
"Apa lagi nak hubby tolong?" Rania mengerutkan dahinya. "Dah siap ke basuh pinggan?" tanya Rania hairan.
"Dah. Kan ada dishwasher." jawab Tengku Danish ringkas. "Kalau macam tu, tolong bawa lauk ni ke depan boleh? Honey nak buat air." kata Rania lalu mencapai jag air.
"Bagi upah dulu." kata Tengku Danish. Senyuman nakal ditarik. "Ada-ada je dia ni." lalu mencium sekilas bibir suaminya.
"Dah?" tanya Rania sambil senyum manis. "Dah. Bye. Love you honey." Rania hanya menggelengkan kepalanya.
*******
"Mama, papa. Erm.. kitorang tinggal kat sini dulu boleh kan? Sebab mansion kitorang dalam proses renovate lagi." kata Tengku Danish.
"Lah, kenapa nak minta izin? Nak tinggal kat sini terus pun tak apa. Mama dan papa tak kisah pun." kata Datin Laila.
"Kitorang nak tinggal sendiri mama. Nak berdikari. Alah, hujung minggu nanti Danish balik sini juga." kata Tengku Danish lalu meneguk jus orennya.
"Dah besar anak mama ya? Dah matang, dah jadi suami orang dah pun." kata Datin Laila sedih.
"Mama ni, kenapa nak sendu-sendu masa makan." kata Tengku Danish turut sedih. Rania mengusap perlahan paha suaminya menenangkan suaminya.
"Dah lah. Tak baik sedih-sedih depan rezeki." pujuk Tengku Jeoffree menceriakan suasana.
"Haah. Abang Danish pindah rumah je pun mama. Nanti weekend kan dia balik. Lagipun, boleh je mama pergi melawat rumah dia." pujuk Tengku Daniel yang diam dari tadi.
YOU ARE READING
MY HUSBAND, MY DOM: DANISH & RANIA
RomanceThis is the 2nd series of My Husband, My Dom. There are mature contents, so please be aware. Cerita mengisahkan tentang Tengku Danish Roberto dan Rania Raisya dalam menjalani kehidupan seharian mereka. :)