Chapter 35 : A Day in the Hospital

12.2K 239 8
                                    

"Hello bie!!"

"Ya baby? Kenapa?"

"Ryan.. *sob*.. *sob*.."

"Kenapa dengan Ryan?"

".. *sob*.. *sob*.."

"RANIA!! KENAPA DENGAN RYAN?!"

"Ryan-"

"Allahuakbar.. Allahuakbar.."

Tengku Danish membuka matanya saat mendengar azan subuh. Mukanya diraup. "Shibal. Nasib baik mimpi."

Telefonnya dicapai. Dia mendail nombor isterinya.

Tut.. tut..

"HeLoO?"

"Hello? Baby dah bangun?"

"Baru bangun. Huwargh!"

"Pergilah solat. Ryan tidur lagi?"

"Baru tidur.. semalam dia tak boleh tidur, hidung tersumbat. Tak selesa katanya. Merengek je semalam. Hmm!! Sejuknya."

"Oh.. kejap lagi bie singgah jap sebelum pergi office. Ada nak kirim apa-apa tak?"

"Bawa losyen. Kulit I dah kering, sejuk sangat kat sini."

"Alololo ciannya.. lagi?"

"Tolong belikan nasi lemak boleh? Nak telur rebus."

"Why so sudden maa?"

"Nasi kat sini tak sedap sangat. Tak kena dengan tekak I. Please?"

"Ye lah. Kalau ayam goreng nak tak?"

"Boleh je kalau bie nak belikan, hehe.."

"Ye lah. Lagi?"

"Oh, bawa minyak yu Yee sekali."

"Alright lagi?"

"Tak ada dah, hehe.."

"Alright, nanti bie bawa. Bie off dulu, nak bersiap pergi kirijaaaaaa.."

"Huhuhu I cuti harini~"

"Seronok lah dia.. eh eh dah lah. Bie nak solat subuh lagi. You jangan lambat kan solat tau? Alang-alang Ryan tidur lagi, pergilah solat dulu."

"Baik, assalamualaikum. Love you."

"Waalaikumussalam, love you more, amore."

Tengku Danish memandang wallpaper telefonnya. "Haih, nasib baik tak ada apa-apa." dia bangun mencapai tualanya menuju ke bilik air.

*******

"Nanti kalau doktor dah check Ryan pagi ni, terus report kat bie tau? Kalau ada apa-apa, bagitahu bie. Kalau nak apa-apa, bagitahu Ben kat luar. Tau? Tau? Tau?"

"Ye.. dah 6 kali bie pesan."

"Mana tau.. you suka pendam je semua.. mana boleh harap sangat budak ni."

"Mana ada budak." -_-

"Hehe.. bye.. bie pergi dulu. Habiskan makanan tu tau? Tau? Tau?" Rania menganggukkan kepalanya. Tengku Danish mencium dahi anaknya yang masih panas.

Rania hanya baring di atas katil di sisi anaknya sambil menonton tv. "Puan, doctor on the way." kata Ben dari luar bilik wad.

Rania terus turun dari katil, membetulkan pakaiannya. "Good morning. Macam mana Ryan pagi ni?" tanya doktor itu. Dia memandang Ryan yang masih tidur.

"Ryan panas lagi pagi ni. Semalam dia tak dapat tidur.. hidung tersumbat.. dia tak selesa." doktor itu menganggukkan kepalanya sambil menulis sesuatu dalam buku rekod.

MY HUSBAND, MY DOM: DANISH & RANIAWhere stories live. Discover now