Flashback..
"Abang.. tolong teman adik jap."
"Pergi mana?"
"Teman shopping jap."
"Kawan kan ada?"
"Papa tak bagi. Dia suruh pergi dengan abang atau abang Daniel."
"Dah tu adik pergi lah dengan Daniel."
"Tak nak. Nanti dia marah-marah adik. Dia tu dah lah garang macam mama."
Tengku Danish yang sedang baring di atas katil menghembuskan nafasnya. "Ye lah. Pergi bersiap-siap. Lambat abang tinggal."
"Kejap!" Tengku Diana berlari keluar dari bilik abang sulungnya itu. Tengku Danish menggelengkan kepalanya.
Dia turut bersiap-siap.
Setibanya mereka di mall, "Abang, adik nak kencing jap." Tengku Danish merengus. "Kan abang dah pesan tadi nak turun pergi lah buang semua tu, adehh.. cepatlah." Tengku Diana hanya tersengih-sengih.
Tengku Danish menunggu berdekatan kawasan tandas. Sementara itu..
Rania :)
Assalamualaikum
Buat apa tuWaalaikumussalam
Study kat library
Kenapa?Tak ada lah
Saja tanya
Btw bila kita nak keluar lagi?
Rindu nak lepak mall dengan youAlolololo
Weekend je I freeee :(Hmmm
Tak apa lah
I got to go
Bye
Assalamualaikum ;)Waalaikumussalam :)
"Ha! Chat girlfriend lah tu tersengih-sengih!" kata Tengku Diana sebaik sahaja keluar dari tandas. "Oi! Nasib baik tak jatuh telefon abang."
Tengku Diana tersengih-sengih. "Dah jom, adik nak pergi popular jap. Nak beli novel." tangan abangnya ditarik.
Sementara itu..
"Weh, korang pergi dulu lah. Aku nak singgah mall jap. Nak beli barang." kata Rania kepada rakan-rakannya.
"Tak nak aku temankan ke?"
"It's okay, sekejap je ni."
"Alright."
Rania masuk ke dalam mall itu. Dia masuk ke Watson mencari make up nya. Setelah membuat pembayaran, dia menaiki lif menuju ke tingkat atas.
Ingin sahaja dia masuk ke kedai itu, dia melihat sosok tubuh yang dia kenali. Dia meneguk air liurnya.
"Bukan ke dia bekas tunang you ke baby?"
"Hmm."
"Euww.. apa punya taste lah you ni. Nasib baik you dah ada I."
Rania tidak mempedulikan kata-kata mereka. Dia sibuk memilih buku nota memandangkan buku notanya baru sahaja habis.
"Kau-"
"Rania. You buat apa kat sini?" tanya Tengku Danish sambil tersenyum. "Hey, ermm.. I potong sayur kenapa?" Tengku Danish ketawa terbahak-bahak.
"Okay okay. You beli buku." Rania menganggukkan kepalanya. "You datang dengan siapa?" tanya Tengku Danish.
"Sorang sorang."
YOU ARE READING
MY HUSBAND, MY DOM: DANISH & RANIA
RomanceThis is the 2nd series of My Husband, My Dom. There are mature contents, so please be aware. Cerita mengisahkan tentang Tengku Danish Roberto dan Rania Raisya dalam menjalani kehidupan seharian mereka. :)