"Masuk lah. Jangan risau, I tak makan orang, I makan nasi je." kata Tengku Danish membuka pintu untuk Rania. Rania masuk ke dalam Honda Accord milik lelaki itu.
" I Danish. You?"
"I.. Rania."
Rania memandang jarinya di atas paha. "Oh, Rania." Tengku Danish menganggukkan kepalanya. "Study kat mana?"
"UM."
"Study apa?"
"ACCA. You.. kerja situ ke?"
"Haah, I kerja part-time dengan uncle I. Dah 2 tahun dah."
"You study lagi ke?"
"Tak lah. Sekarang tengah intern. Alang-alang tu cari duit, buat duit poket." jelas Tengku Danish.
"Rania."
"Hmm."
"Rumah you kat mana?"
"Kat kondominium seberang jalan UM."
"Oh, situ."
"Haah. Sorry menyusahkan you."
"It's okay. By the way, tu nombor I. Call me anytime."
"Kad ni?"
"Ya."
"You.. anak Tan Sri Jeoffree ke?"
".. haah."
"Shit." bisiknya perlahan.
"Why?"
"Nothing.. I thought.. you orang biasa-biasa je."
"Biasa-biasa lah ni. Like I said, I makan nasi je."
"That's not what I meant. You know what I mean."
"Alaa.. tak ada beza pun. Mati tanam dalam tanah juga."
".."
"You marah ke?"
"Tak ada lah. Terkejut je."
"No need. Ermm.. Rania?"
"Yes?"
"You dah ada pakwe ke?"
"Boleh I jujur?"
"Apa dia?"
"I baru putus tunang."
".. oh. So sekarang you single lah?"
"Haah."
"So I ada peluang lah ni?"
".. I don't know."
"Nanti call I tau? I nak nombor you. Nak berkenalan. Boleh kan?"
".. boleh. Tapi.."
"Hmm?"
"You tak kisah ke dengan status I yang.. putus tunang? You tak nak tanya ke kenapa?"
"It's up to you nak bagitahu I ke tak. I tak kisah. And yes, I tak kisah pun nak kenal kenal you. Putus tunang je pun. Bukan cerai. Kalau cerai pun I tak kisah, asal you bukan isteri orang."
".."
Tengku Danish menarik brek tangan. "Dah sampai. You tinggal kat floor berapa?" tanya Tengku Danish. "7. Kenapa?"
"Tak ada lah. I'm just asking. Ingat, nanti miss call I. I nak nombor you." Rania menganggukkan kepalanya. "Alright. Terima kasih, Danish. Er.. berapa eh?"
"No, it's okay. I ikhlas nak tolong you." Rania tersenyum. Tengku Danish semakin cair melihat senyuman gadis itu. "Terima kasih sekali lagi."
"Rania?"
YOU ARE READING
MY HUSBAND, MY DOM: DANISH & RANIA
RomanceThis is the 2nd series of My Husband, My Dom. There are mature contents, so please be aware. Cerita mengisahkan tentang Tengku Danish Roberto dan Rania Raisya dalam menjalani kehidupan seharian mereka. :)