Chapter 8 : Brat?

15.1K 56 2
                                    

"Kita nak pergi mana?" tanya Rania melihat suaminya mula memandu yacht mereka.

"Kita pergi satu pulau ni. Dalam sejam setengah macam tu sampai lah." kata Tengku Danish mengikut yacht bodyguardnya dari belakang.

"Don't say that-"

"Yes, it's mine too." jawab Tengku Danish tenang. "Hubby, what?! Tak habis ke duit you beli tu semua?" tanya Rania naif.

"Nope, I earn millions every day." jawab Tengku Danish masih memandu yacht mereka. "WHAT THE HELL!!" jerit Rania terkejut.

"Watch you mouth little girl. I don't like it." tegur Tengku Danish tenang tapi tegas. "Hubby tu.." jawab Rania tidak mahu kalah.

"Hubby apa? Siapa yang mencarut?" perli Tengku Danish. "I." kata Rania perlahan.

"Hmm. Lain kali jangan menjawab. I tak suka. Dosa you mencarut I yang tanggung. Masa buat 'tu' boleh lah. Kalau tak buat 'tu' jangan mencarut. Faham?" tegur Tengku Danish. "Faham. I'm sorry." kata Rania.

"Hubby, urm.. esok flight kita pukul berapa?" tanya Rania. Tangannya mengusap lengan sasa suaminya.

"Pukul 12 pm. Esok sempat lagi kalau nak pergi mana-mana sebelum pukul 10 am. Sebab pukul 10 am kita dah kena bertolak pergi airport."

"Oh faham-faham. Kat pulau tu ada apa je?" tanya Rania. Cam budak kecil je Rania ni 🤧

"Ada mansion, pool of course and tasik. Kat tasik tu lah selalu I memancing." jelas Tengku Danish. Rania mengangguk-anggukkan kepalanya tanda faham.

"Situ ada pantai kan?" tanya Rania lagi. Tengku Danish tersenyum mendengar pertanyaan isterinya dari tadi. "Ada baby. Dah nama pun pulau." jawab Tengku Danish melayan kerenah isterinya.

"Esok sempat kan kalau nak mandi pantai sekejap?" tanya Rania. "Boleh je. Tapi kena bangun awal lah."

"Okay. I sebenarnya dah lama tak mandi pantai sebab malu." Tengku Danish memandang isterinya. Dahinya berkerut. "Kenapa nak malu?"

"Sebab kalau mandi nanti baju melekat kat tubuh, and then mula lah jantan-jantan tak guna tu tengok-tengok tubuh I. Dia ingat kalau dia pakai cermin mata hitam tu boleh tutup mata dia? Ingat I tak tahu?" bebel Rania.

"Habis tu bila last you mandi pantai?" tanya Tengku Danish ingin tahu. "Tingkatan 5. Lepas tu dah tak mandi pantai dah. Selalunya celup kaki je." jelas Rania.

Tengku Danish menganggukkan kepalanya. "Tak apa lah. Mansion kita pun ada pool. Kalau tak nak mandi dekat pool, kita pergi je pantai. I tahu tempat tersorok. I selalu pergi dengan family sebab mama I takut I hilang. Ye lah, anak sulung dia ni kan nakal sikit. Kejap kejap hilang, kejap kejap hilang. So tempat tersorok tu jarang ada orang. Tenang je." jelas Tengku Danish.

"Ohhh.. hehe buas eh?" perli Rania. "You jangan macam-macam.." kata Tengku Danish memberi amaran. "Nanti balik I nak tanya mama lah." kata Rania mengusik suaminya.

"Ha! dah agak dah. No!" Tengku Danish merengek. "Biarlah I nak tahu. I kan isteri you?" Rania membela dirinya.

"Hmm ingat I tak tahu, nanti kalau ada cerita memalukan pasal I mesti you nak buat modal malukan I."

"Mana ada." senyum nakal terukir di bibirnya. "Ha betullah tu! Senyum-senyum macam tu!" kata Tengku Danish tidak puas hati.

"Sekali sekala apa salahnya." kata Rania. "You nak buat I marah ke honey?" tanya Tengku Danish terasa bengang dengan sikap isterinya.

"Habis tu you ingat I buat apa?" dada bidang suaminya diusap. Dari leher, turun ke dada bidang suaminya, turun lagi ke perut. Belum sempat sampai ke celah kangkang suaminya, Tengku Danish memegang tangan isterinya.

MY HUSBAND, MY DOM: DANISH & RANIAWhere stories live. Discover now