Chapter 24: Bersalin

14.5K 213 6
                                    

"I'm sorry babygirl. I'm sorry."

"Hmm."

Tengku Danish melutut di hadapan isterinya. Dia duduk di atas lantai. "Jom tidur. Bie janji bie tak buat apa-apa. Bie nak peluk je. Bie mana boleh tidur tak ada bantal ucuk bie ni."

Rania menampar perlahan dada suaminya. Dia tersenyum kecil. "Jom?" Rania mendepakan tangannya tanda minta didukung.

Tengku Danish mencempung isterinya. "Alaa.. nak dukung macam koala tu.."

"Your belly is too big for that. Pagi tadi tu I paksakan diri nak dukung baby macam tu." jelas Tengku Danish.

Rania memuncungkan mulutnya. Tengku Danish mencium bibir isterinya yang mungil.

"Nanti baby boy keluar, bie dukung macam tu okay? Tak lama dah." kata Tengku Danish. Rania membuka pintu bilik mereka.

"Minggu depan hari Selasa baby start cuti kan?" Rania menganggukkan kepalanya. Tengku Danish meletakkan isterinya itu di atas katil.

"Bie nak baring belakang honey. You sit between my legs. Menyandar kat bie." Tengku Danish mengambil posisinya di atas katil.

Rania duduk berlunjur menyandar pada dada bidang suaminya. "Bie." Tengku Danish menggumam. Dia sedang menekan butang remote mencari movie yang menarik.

"Bie."

"Ya baby."

"Bie.."

"Ya honey."

"Bie.."

"Yes, my love."

Rania ketawa mengekek. "Apa baby?" rambut isterinya diusap. Perut isterinya turut diusap dari belakang badan isterinya.

"Honey rasa takut sangat nak bersalin. It'll hurt so bad." kata Rania. "Doakan yang baik-baik, baby."

"Bie."

"Ya sayang?"

"I ada tengok video kat YouTube.."

"And?"

"And I saw the clips where they film their birth scene."

"Damn."

"I tengok dia meneran je. Dia tak tunjuk apa-apa yang tak senonoh pun."

"Okay.."

"Some of them cried, sebab sakit gila. Ada yang kena jahit."

"Kalau macam tu jangan lah tengok video-video macam tu. Nanti takut. Listen. Setiap orang tak sama."

"Ada ibu-ibu senang je dia lahirkan anak. Ada yang susah nak lahirkan anak, sampai kena emergency czer."

"Kita tak tahu honey macam mana. Kita doakan yang baik-baik je okay?" kata Tengku Danish. Dia mencium pipi isterinya dari belakang.

Tangannya masih mengusap perut isterinya. "InshaAllah tak ada apa-apa. Jangan tengok video-video tu lagi. Bie haramkan."

"Alaa.. tapi honey suka tengok baby nangis lepas keluar tu.. rasa touching giteww."

"Tak ada tak ada. Kalau bie tengok ada dalam history, jaga eh?" Rania memuncungkan mulutnya.

"Boleh laa.."

"Tak boleh."

"Boleh-"

"Bie bagitahu ummi nanti."

"Ish.. bie ni."

"Bie tak nak you tengok semua tu sebab bie tahu you ni suka overthinking. Lepas tu tak tidur malam overthinking."

"Mana ada-"

MY HUSBAND, MY DOM: DANISH & RANIAWhere stories live. Discover now