"Honey, kenapa nangis? Sakit ke? Is there anything bothering you?" tanya Tengku Danish risau. Rania menggelengkan kepalanya.
Dia melihat Rania yang teresak-esak di atas katil sambil mukanya disembam pada bantal.
"Nothing.. *sob*.."
"Tell me."
Rania merenung suaminya. Dia kembali menangis. Tengku Danish memeluk isterinya. "Kenapa baby? Bagitahu bie. Macam mana bie nak tolong kalau baby tak bagitahu?"
Tengku Danish meleraikan pelukan mereka. Dia mengesat air mata isterinya. "Kenapa? Bagitahu bie."
"Honey penat."
"Penat?"
"Penat dengan semua.. kerja, jaga anak, kemas rumah, Ryan kadang-kadang tak nak berenggang dengan I. Bukan honey tak suka. Entah lah. Tiba-tiba emo malam ni."
Tengku Danish mengusap lembut rambut isterinya. "I have an idea." Rania memandang suaminya.
"Nanti bie booking spa. Esok, balik kerja pukul 3 pm and baby straight to the spa. Ryan, rumah, semua tu biar bie settle kan. Nanti dah siap, terus balik rumah, mandi, makan, susukan Ryan, then tidur je. How does that sound? You'll be an extra princess tomorrow."
"Okay."
"Good girl. Lain kali, kalau penat bagitahu bie. Nak suruh bie masak, bie masak. Jangan risau. Suruh je bie apa-apa, bie buat. We're together in this. We're husband and wife, okay?"
Rania menganggukkan kepalanya. "Dah, jangan nangis." Tengku Danish mengesat air mata isterinya. "I love you baby."
"I love you too bie." Rania memeluk suaminya. "Bie?" Tengku Danish menggumam. "Boleh tolong urut kepala tak? Sakit kepala."
"Baring atas riba bie." Tengku Danish mencapai minyak angin di dalam laci nightstand. Kepala Rania diurut perlahan.
"Tidur lah. Nanti bie iron baju." Rania menutup matanya perlahan-lahan. Kepalanya disembam pada perut suaminya.
'Aku tak rasa yang dia penat dengan Ryan or house chores dalam rumah ni. Aku buat je kerja aku, Ryan pula aku tolong tengokkan kalau dia buat kerja rumah.'
'Mesti stress kat tempat kerja.'
*******
"Nazreeq, masuk office jap."
"Baik tuan."
Nazreeq mengetuk pintu sebelum masuk ke pejabat Tengku Danish. "Ye tuan?"
"Aku nak minta tolong kau.. check if anything sus kat audit department. Malam tadi Rania nangis nangis. Katanya penat dengan kerja and hal rumah tangga. If you find anything.. like literally anything, bagitahu aku. Sebab aku tak rasa pasal rumah tangga pun."
"Tuan nak.. saya access SMS puan? Ye lah.. takut-takut ada orang blackmail dia ke apa?"
"Ni mesti kau layan novel kan?" Nazreeq tersengih-sengih. "Tak apa, yang tu aku tengok sendiri. Yang penting, kau pantau kat department dia, or department related to her, got it?"
"Yes sir."
"Hmm. Oh, lagi satu, tolong book spa untuk my wife. All services. Full body massage, manicure, pedicure, skin treatments, hairstyling, facial, body scrub, from head to toes."
"Bekam?"
"Aku cucuk kau dulu nak?"
"Hehehe.. tak nak tuan. Ada apa-apa lagi?"
"Tolong belikan white roses."
"A bouquet?"
"Yup."
"Alright, lagi?"
YOU ARE READING
MY HUSBAND, MY DOM: DANISH & RANIA
RomanceThis is the 2nd series of My Husband, My Dom. There are mature contents, so please be aware. Cerita mengisahkan tentang Tengku Danish Roberto dan Rania Raisya dalam menjalani kehidupan seharian mereka. :)