"Nak pergi juga.. *sob*.. *sob*.." Tengku Danish menangis di leher isterinya. Rania menggelengkan kepalanya.
"Tak boleh, bie demam lagi. Badan bie panas lagi ni." pelukan dileraikan. Dia mengesat air mata suaminya.
Kini, jam menunjukkan pukul 4:45 am. Mereka berdua kini bangun kerana Rania tersedar oleh sebab tubuh suaminya yang membahang kepanasan.
"Nak pergi juga." Tengku Danish tersedu-sedan. "Bie.. listen to me. Stop crying." air mata suaminya dikesat. "Bie tak boleh pergi kerja dengan badan lemah macam ni. Bie nak pergi tandas pun honey kena pimpin bie."
"Lepas tu tengok sekarang, kita buka aircond ke? Tak kan? Habistu how are you gonna survive in the office, bie?" kata Rania panjang.
Tengku Danish merenung wajah isterinya. Mulutnya sebek-sebek. "Nak pergi juga. Esok ada meeting." katanya perlahan. Kepalanya tunduk.
"Tengku Danish Roberto.. I'll call your mama right now." kata Rania mengugut suaminya. "Ish.. janganlah.." rengek Tengku Danish.
"How about we make a deal? Bie pergi office esok and after meeting I'll stay in your office macam yang honey cakap." kata Tengku Danish.
"Tapi-"
"Please.. kali ni je."
"...Fine."
"Alright thank you baby." bibir isterinya dicium. "Oh, lupa. Nanti berjangkit." bibir isterinya dikesat. Rania tergelak.
"Jomlah tidur balik. Kool Fever ni menjadi tak? Sejuk lagi tak?" tanya Rania. "Tak."
Rania membuang Kool Fever itu ke dalam bakul sampah. Diletakkan tuala kecil di bawah kepala suaminya sebagai alas.
"Sejuk sikit.. tahan ya?" Tengku Danish yang menutup matanya menganggukkan kepalanya. Rania menjelum lagi kepala suaminya.
Tengku Danish menggigil kesejukan. Seusai itu, dia memeluk tubuh suaminya supaya suaminya tidak kesejukan. Matanya merah menahan panas di bawah comforter itu. Dia berpeluh.
"Terima kasih jaga bie. Bie sayang honey sangat-sangat." kata Tengku Danish perlahan dengan suara garaunya.
Rania mengusap dada bidang suaminya. Dia menganggukkan kepalanya. "Tidurlah. Pukul 6 am honey kejut." Tengku Danish terlelap.
6 am..
"Honey.. bangun." kejut Tengku Danish. Rania menggeliatkan tubuhnya. Rania memandang suaminya. Dia masih mamai.
Belakang tangan Rania menyentuh dahi suaminya. "Dah tak panas kan?" tanya Tengku Danish. Dia tersengih-sengih.
Rania menjegilkan matanya. 'Suspicious betul.'
"Haah.. tapi.." Rania menyentuh tubuh suaminya yang panas. Dia ketawa. "You can't lie to me bie." kata Rania. Tengku Danish memuncungkan mulutnya.
"Bia buat apa tadi? Patutlah bangun awal." kata Rania. "Bie.. bie tuam kepala bie dengan ais tadi." Tengku Danish tersengih-sengih.
"Patutlah.." Rania ketawa terbahak-bahak. "Dah, pergi mandi. Honey nak iron baju bie jap. Warna apa?" tanya Rania.
"Beige." Rania menganggukkan kepalanya. Dia bangun. Belakang suaminya diusap perlahan. "Pergi mandi." kata Rania.
Tengku Danish menganggukkan kepalanya. Dia bangun perlahan-lahan ke bilik air. Rania pula masuk ke walk-in wardrobe mereka.
*******
"Tuan hanya perlu melabur RM300,000 dalam syarikat kami, tuan akan dapat equity sebanyak 10%. So tuan setuju ke dengan proposal ni?" tanya client Tengku Danish,Encik Faizal. Tengku Danish terkebil-kebil memandang clientnya.
YOU ARE READING
MY HUSBAND, MY DOM: DANISH & RANIA
RomanceThis is the 2nd series of My Husband, My Dom. There are mature contents, so please be aware. Cerita mengisahkan tentang Tengku Danish Roberto dan Rania Raisya dalam menjalani kehidupan seharian mereka. :)