Chapter 20 : Her Ex

17.5K 199 6
                                    

"Jom kita pergi makan Marrybrown? Terliur sangat ni." ajak Rania.

"After we eat your food, kita pergi." Rania memuncungkan mulutnya. Bibir isterinya dicium sekilas. "Pergi lah.."

"Nak Marrybrown."

"Lepas makan nasi. Pergi masak. Bie nak sidai pakaian lagi, nak basuh bilik air lagi." Rania memuncungkan mulutnya lagi. Bibir isterinya dicium.

"Pergilah.. nanti baju kita busuk macam mana? Pakaian lembap tak boleh tinggal lama-lama, nanti hapak. Cepat." Rania bangun dengan malasnya.

"Good girl." Rania berjalan keluar dari bilik menuju ke dapur manakala dia menuju ke bilik laundry.

"Baby! I nak tempe goreng!!"

"Tempe?!"

"Ye!"

"Tak ada!!"

"Suruh Ben beli!!"

"Ben kat mana?!"

"Just call him!!"

"Okay!! Ben!!!!"

Tengku Danish mengangkat bakul pakaian lalu keluar dari bilik laundry. Dia menuju ke luar rumah.

Sementara itu, Rania di dalam rumah..

"Tolong belikan tempe. Abang Danish nak makan." pinta Rania kepada Ben. "Saya nak juga boleh? Hehehe.."

"Boleh.. beli lebih. Enough for the bodyguards on duty right now." Ben menganggukkan kepalanya. "Baik puan."

Ben terus beredar dari situ lalu. Rania memotong bahan-bahan mentah sementara menunggu Ben. "Baby." leher isterinya dicium. "Apa bie?"

"Nothing.. just missing you." leher isterinya dicium rakus. Tangannya merangkul pinggang isterinya. "Daripada bie cium I, baik bie pergi masak nasi." kata Rania.

Dia memusingkan badannya menghadap suaminya. "Honey, seriously kissing you is better than masak nasi." kata Tengku Danish sambil tersenyum nakal.

Rania merengek. "Pergi lah.. nanti nak makan Marrybrown lagi." kata Rania sambil memuncungkan mulutnya. "Marrybrown je kerja." bebel Tengku Danish.

Rania tersengih. Tengku Danish menolong isterinya memasak nasi. Seusai itu, dia mendekati lagi isterinya yang sedang memotong sayur-sayuran.

"Bie.."

"Ye."

"Honey tengah pegang pisau ni."

"So?"

"Ishh.. janganlah peluk."

Tengku Danish memusingkan badan isterinya. Rania masih memegang pisau. "Hey, girl. Easy." pisau diambil dari tangan isterinya dan diletakkan di atas kaunter.

"I miss you." Rania senyum. "Alah, nak rindu buat apa, hari-hari jumpa. Setiap masa tengok muka honey." kata Rania.

"Rindulah.. tadi masa sidai baju tak tengok muka bidadari bie ni. Bie rindu." kata Tengku Danish lembut. Rania tergelak.

"Bie pergi duduk kat ruang tamu, let me cook in peace." Tengku Danish memuncungkan mulutnya. Tangannya naik meraba isterinya.

"Bie, no."

"Nak."

"No bie. I nak masak ni."

"Kedekut!"

"I'm not!"

"Yes, you are."

"Mana ada. Honey nak masak ni ha."

Tengku Danish memuncungkan mulutnya. Dia beredar dari situ. Rania menyambung kerjanya yang tertangguh.

MY HUSBAND, MY DOM: DANISH & RANIAWhere stories live. Discover now