Chapter 33 : Office Problem

15.1K 228 11
                                    

Tuk! Tuk! Tuk!

"Masuk."

Nazreeq membuka pintu pejabat majikannya. Tengku Danish mengangkat kepalanya dari terus memandang kertas di atas meja.

"Tuan ada suruh saya cari pasal anything suspicious about audit department kan?" Tengku Danish mengerutkan dahinya dan menganggukkan kepalanya.

"You find anything?"

Nazreeq mengambil tempat di atas kerusi do hadapan Tengku Danish. Sampul surat diberikan. "Kenapa?"

"Tuan tengok lah."

Tengku Danish membuka sampul surat itu mengeluarkan gambar-gambar CCTV. "Siapa ni?"

"Zikri Haikal, Juruaudit under audit department. 37 tahun. Dah bekerja dengan syarikat ni dah 12 tahun."

"Oh.. Zikri. Yang selalu dapat award employee of the month tu kan?" Nazreeq menganggukkan kepalanya. "Haah."

"Kenapa dengan dia? Aku tengok dalam gambar ni macam dia tengah intip someone."

"Dia tengah intip isteri tuan-"

"Lahanat. Ada hati nak intip isteri aku. Ni kat pantry kan?" Nazreeq menganggukkan kepalanya lagi. "Saya ada tanya pekerja lain, yang kenal dia.."

"Diorang cakap Zikri selalu membebel masa kerja kalau Puan bagi kerja kat dia. Selalu menyumpah benda buruk, kutuk-kutuk Puan."

Tengku Danish mengetap giginya. "Siapa cakap? Panggil diorang datang sini."

"Sekarang?"

"Ye, sekarang."

"Baik tuan."

Tengku Danish membuka kaca matanya dan mengurut pelipisnya. "Haih, kecil-kecil tak nak mampos, besar-besar menyusahkan aku." bebel Tengku Danish.

Tuk! Tuk! Tuk!

"Masuk."

4 orang masuk diikuti dengan Nazreeq ke meja kerja Tengku Danish. "Korang under audit?"

"Ya tuan."

"Haah, tuan."

"Kenal Zikri Haikal?"

"Semeja dengan kitorang."

"Saya kerja under dia."

"Nazreeq bagitahu aku yang he said something about my wife, mind to explain?"

".."

".."

".."

"Ada Tuan."

"Cakap."

"Haritu masa Puan bagi kerja untuk audit akaun projek kat Shah Alam, dia balik ke meja dan hempas file atas meja. Bergegar meja."

"And then dia cakap macam ni.. 'Babi. Kerja macam ni pun bagi aku. Sia-sia je sundal tu ada master. Kerja remeh macam ni pun nak suruh orang buat.' Then dia buka file tu satu-satu."

"Saya ingat sebab masa tu saya baru tahu Puan ada master. And then, dia panggil Encik Azmi kan? Dia bagi semua kerja tu kat Encik Azmi."

Azmi menganggukkan kepalanya. "And you.. pembantu juruaudit?" kata Tengku Danish memandang kad nama Azmi. Azmi menganggukkan kepalanya lagi.

"Habis tu dia buat apa je?" tanya Tengku Danish lagi. "Dia pergi turun ke belakang bangunan, hisap rokok sebab 2 jam lepas tu, dia naik balik tanya kerja dah siap ke belum, bau rokok."

".. Aku tak faham dengan orang macam ni. Dia nak apa sebenarnya?"

"Tuan, boleh saya cakap sikit? Haritu, dia ada join interview untuk jawatan ketua audit, sekali dengan puan. Keesokannya, lepas dia tahu isteri puan dapat, dia sumpah seranah."

MY HUSBAND, MY DOM: DANISH & RANIAWhere stories live. Discover now