4.9

981 77 79
                                    

Yatmış olduğum yataktan esneyerek kalktım. Hızla yüzüğüme baktım, olanlar bir rüya değildi aksi halde elimde bu yüzük olmazdı.

Oğuz bana evlilik teklifi etmişti! Bende kabul etmiştim!

Yatakta olduğum yerde tepindim, yastığı yüzüme koyup çığlık attım. "Ay!" dedim sevinçle.

"Biricik ne zaman uyanacaksın kızım?!" diye bağırdı annem. Her sabah beni uyandırmak çok hoşuna gidiyordu.

Kesinlikle nazik bir anne öpücüğü ile güne başlıyordum...

"Kalktım anne!" diye bağırdım. Yataktan kalkıp yatağı toparladım, saçımı topuz yapıp odadan çıktım. Direkt mutfağa gittim, annem kahvaltıyı hazırlıyordu.

"Kızım büyüdün artık her gün seni mi uyandıracağım?" dedi söylenerek. Yanına yaklaşıp ona sarıldım, "Belki senin sesinle uyanmak istiyorumdur kraliçem." dedim onu öperek.

Yüzünü ekşitti, "Ay sabah sabah sırnaşma, ne istiyorsun bakayım?" dediğinde yalandan kaşlarımı çattım. "Aşk olsun," deyip söylendim sitemle. "Hadi koş elini yüzünü yıka, abine bak bakayım uyandı mı diye." dediğinde mutfaktan çıkıp lavaboya gittim. Elimi yüzümü buz gibi suyla yıkadım.

Abimin odasına geldiğimde hâlâ ses yoktu, odaya girdiğimde uyuyordu. Farklı bir şekilde.

Kafası yataktan yere sarkmış ayaklarını ise duvara dikmişti. Çok değişik yatıyordu. Uzaylı gibiydi.

"İmdat uzaylı var!" diye çığlık attım. Abim yataktan yere kafasının üstüne düştü, hızla kalkıp bana baktı, yumruklarını sıkmıştı, sanki karşısına çıksa yumruklayabilecekti. "Hani nerede?" dedi etrafına bakarak.

"Abi ben ona bakıyorum şu anda." dedim gözlerimi ona dikerek. Abim sinirle yatakta duran yastığı alıp yüzüme fırlattı. Bende yastığı alıp ona fırlattım. "Manyaksın kızım. İnsan böyle mi uyandırılır?" dediğinde göz devirdim.

"Annem çağırıyor. Hadi gel!" diye konuştum yüksek sesle. Yüzünü ekşitti, yüksek sesten nefret ederdi. "Bende seni çok seviyorum canım kardeşim. I love you!" dedi dişlerinin arasından. "Aynen ondan!" dedim bende.

İçeriye geçtiğimde babam masada herkesten bağımsız şekilde sabah haberlerini izliyordu, "Günaydın baba," dedim neşeyle. "Günaydın kızım." dedi haberleri izlemeye devam ederek. Annem elinde çaydanlıkla içeriye girdi, ardından abim dağınık saçları şişkin ağzı burnu ile içeri girdi.

Masaya oturduğunda babam ona bakıp "Sanada günaydın oğlum." dedi iğneleyici bir sesle. "Günaydın baba, günaydın." dedi abim yüzünü sıvazlayarak.

Huzurlu aile tablomuz. Uzaylı abi, sabah haberleri izleyen herkesten alakasını kesmiş baba, magazin dedikodularını takip eden anne ve hâlâ dünün etkisinde olan, aptal aşık ben.

Hepimiz kahvaltı etmeye başladık "Biricik bugün Selen teyzenlere yardıma gideceğiz gün var." dediğinde kafamı salladım. En sevdiğim aktiviteydi... Sarmalar, börekler, kekler, pastalar ve, ve DEDİKODU VARDI!

Kahvaltı bitene kadar hepimiz haberleri izledik, bulaşığı yaptıktan sonra hemen Selen teyzelere geçtik.

Selen teyze gülerek kapıyı açtı, "Hoş geldiniz!" dedi sevinçle. Annem içeriye geçti "Hoş bulduk, Selen." dedi. Bende gülümseyerek ona karşılık verdim.

"Ben çoğu şeyi hazırladım zaten, sadece sarmaların sarılması ve kekin pişirilmesi kaldı." dedi. "Ay ben sararım beş dakikada." dedim hamaratlı gelin edasıyla.

Gelin dedim. Allah söyletti.

"Valla çok iyi olur sen incecik sarıyorsun Biricik," dediğinde hepimiz mutfağa geçmiştik. Hazır olan iç harcı alıp yaprakları sarmaya başladım, bir tencere sarmayı yarım saatten kısa sürede sarmıştım. "Bitti." dedim ocağa koyarak. "Maşallah gerçekten seni alan yaşadı." dedi gülümseyerek.

Küçükken sürekli seni Oğuz'a alacağım derdi.

Selen teyze hep bir kız çocuğu istemişti ama Oğuz'un doğumundan sonra rahmini aldırmak zorunda kalmıştı. Kız çocuğu hayali hep vardı ancak hiç gerçekleşmedi. Beni kızı olarak görürdü, hatta beni neredeyse kendi yetiştirmişti.

"Kimi alan yaşıyor," diye giriş yaptı mutfağa Oğuz. Arkamda durmuş bize bakıyordu, Selen teyze hemen atlayarak "Biricik kızımı." dedi Selen teyze. Oğuz'un gözleri kısıldı, gülmemek için yanaklarımın iç kısmını ısırdım. "Ama ben sana çok iyi bir kısmet bulacağım kızım." dediğinde kafamı sallayarak onu onayladım. "Olur." dedim gülerek. Oğuz bak sen der gibi bakıyordu.

Selen teyze anneme yemek takımlarını çıkarmaya yardıma gitti, Oğuz hemen yanıma daha fazla yaklaştı. "Hayırlı kısmet?" dedi sorguya çeker sesle. "Beni kastetti annem bence, sende ondan onayladın değil mi Biricik?" dediğinde yanağıma bir öpücük bıraktı. Şaşkınlıkla ona baktım, Selen teyze ya da annem içeriye geçebilirdi.

Oğuz kurnazca gülümseyip bir daha öptü, sanki ceza veriyormuş gibiydi. Bir saniye ceza mı ödül mü?

Bir daha öptü, bu sefer dudağımdan.

"Oğuz!" dedim utanarak. Onu biraz daha öteye ittim alayla gülüyordu. Kızarmış, hatta domatese dönmüştüm resmen. Sebep olduğu şeyle kocaman güldü, "Of Zeyno, onlar mutfakta diyorum sana iki saattir orada diye ikna etmeye çalışıyorsum. Baktık yok!" diye Selen teyzenin isyan eden sesiyle Oğuz benden uzaklaştı. İçeriye giren Selen teyze bir bana birde Oğuz'a baktı, sonra dönüp bir daha baktı.

"Ne oluyor burada?" diye sordu ben hemen "Hiç!" dedim her harfini uzatarak. Öyle bakıyordu ki sanki az önce olan her şeyi anlamış gibiydi!

Oğuz'a sinirli sinirli baktım, ben bunun hesabını ona sorardım.

Hep bunu deyip kıyamıyordum ben akıllanmaz bir aptal aşıktım.

"Bak sana orada dedim, senin evini senden iyi biliyorum Selen!" diye annemde girdi mutfağa elinde tutmuş olduğu çatalları Selen teyzeme gösteriyordu.

Annem durup ortamdaki gerginliğe baktı, "Ne oluyor burada?" diye sordu annem. Bu sefer Oğuz "Hiç!" dedi. Annemden çekinirdi...

Çalan zille hepimizin dikkati dağıldı, misafir geldiğine ilk defa sevinmiştim!

Hemen heyecanla "Ben bakarım!" dedim. Koşa koşa kapıyı açtım, gördüğüm teyzelerle güldüm, "Hoş geldiniz!" dedim sevecen sesle.

Hepsi gülerek içeri geçtiler, Selen teyze ve annem onları karşıladı.

Ucuz yırtmıştım!

İçeriye geçip oturdum konuşulan konudan bağımsız şekilde köşede duruyordum ta ki, bir teyze "Aa Biricik kızım nişanlandın mı?" diyene kadar.

BEN ELİMDE YÜZÜĞÜ UNUTMUŞTUM!

Annemin ve Selen teyzenin bakışları aynı anda bana döndü.

"Helvam fıstıklı olsun!" diye mırıldandım kendi kendime.

Ve ilişkiyi ailenin öğrendiği kısıma geldik!

Sizce tepkiler nasıl olur?

ASTSUBAY BEYCİĞİM | Texting ✓Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin