Biricik beyaz elbisesini giymiş sevinçle etrafta dolanıyordu. Elbisesi çok güzeldi. Aynı gelinlik gibiydi.
Tüllü bir elbise giymişti, üstünde beyaz beyaz simler vardı. Sanki üstünde yıldızlar varmış gibiydi.
Düğüne gideceklerdi, annesinden beyaz elbise istemişti o da gelin olacaktı. Damat Oğuz olacaktı.
O öyle istiyordu.
Oğuz giymiş olduğu takım elbise ile geldi, o da küçük takım elbise almış, saçını özenle taramıştı.
Biricik Oğuz'u görünce hemen yanına koştu, "Oğuz! Oğuz, nasıl olmuşum?" dedi kendini ona göstererek. Oğuz Biricik'e baktı, beyaz elbisesi ile gelinlere benzemişti. Çok güzel olmuştu.
"İyi." dedi başka tarafa gözlerini kaçırarak.
"Ben gelin oldum bugün!" dedi Biricik onun gözlerini kaçırdığı tarafa geçerek. Böylece kendisine bakmasını sağlamıştı.
"İyi." dedi Oğuz utanarak. Yine gözlerini kaçırdı. Neden bilmiyordu ama her Biricik'i gördüğünde kızarıyordu.
"Ya kovalamaç mı oynuyoruz." dedi Biricik yine Oğuz'un önüne geçerek. "Yoruldum bana bak!" Oğuz en sonunda pes edip ona baktı.
"Gelin oldum!" dedi tekrar ederek. Oğuz anlamayın ona baktı, "Yani?" dedi sorarak. Tamam gelin kadar güzel olmuştu ama ne olacaktı ki gelin olmuşsa?
Biricik yüzünü astı, "Sen damat ol?" dedi masum bir sesle. Oğuz utanıp kızardı.
"Ben damat olmam." dedi itiraz edip.
"İyi o zaman bende başka damat bulurum!"
Oğuz hemen gözlerini ona dikti. "Ne yapacaksın, ne yapacaksın?" dedi. Yanlış anlamıştı değil mi Biricik başka birini mi bulacaktı? Saçmalıktı.
"Başka damat bulurum. Orada bir sürü oğlan var, bende bir tanesini bulur alırım!" dedi triple.
Oğuz kızarmıştı.
Ama bu sefer sinirden.
"Olmaz!" dedi hemen reddedip. "Neden olmaz, sen istemedin beni!" diye cevabını verdi Biricik. "Ben damadın olurum, sen başka damat bulma." dedi sinirle. Kendisi vardı, başka birine gerek yoktu.
Biricik zafer kazanmıştı ama "Yoo ben başka birinin gelini olacağım!" dedi onu sinir etmek için.
Oğuz sıkıntı ile nefesini verdi, "Biricik gelinim olur musun? Bak senin damadın da olacağım, olur mu?" dedi Oğuz onun dibine girerek. Biricik kıkırdadıyıp "İyi olalım bari," deyip Oğuz'un elini tuttu.
Oğuz Biricik'in elini sıkıca tutmuştu.
O gün içinden bir cümle geçirmişti, ve o geçirdiği dua olarak kabul olacaktı. O cümle ise:
"Allah'ım Biricik benim gelinim olsa olur mu?"
❦
"Çok güzel oldun," diyen anneme döndüm. Dolmuş olan gözleriyle beni süzdü, yavaşça bana gelip sıkıca sarıldı. "Annem yapma böyle ağlayacağım." dedim hüzünlü çıkan sesimle. "Kaç saat uğraştım bunun için." dedim söylenerek. Annemin dayamayıp güldüğünü duydum.
"Gidiyorsun." dedi hüzünlü sesiyle. Evlendikten sonra Oğuz'la birlikte Şırnak'a gidecektik. Onun görev yeri oradaydı. Buraya gelip gitmek zorlardı, benim işimi her yerden yapabildiğim için benim açımdan bir sorun yoktu. Kızların yanına gidiyordum!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ASTSUBAY BEYCİĞİM | Texting ✓
General FictionBilinmeyen numara: Seni anan benim için doğurmuş canımmmm Bilinmeyen numara: Hamurunu benim için yoğurmuş canımmmmm Bilinmeyen numara: Küçükken annen büyüyünce seni oğluma alacağım derdi. Bilinmeyen numara: Büyüdüm nikah tarihi ne zaman? Bilinmeyen...