Bab 03 - RAYYAN MIKHAEL

5.7K 166 12
                                    

"Eee lepas la apa niiii... main pegang pegang tangan orang.. sakit laaaa.." rengek Mya sambil menarik narik tangannya meminta agar tangannya di lepaskan.

"Siapa hantar kau ke sini?" tanya lelaki berbadan sasa itu dengan tegas.

"Hantar apanya? Orang datang sendiri laaa" balas Mya yang bernada suara masih merengek itu sambil mencebik bibir.

"Mustahil! Mesti ada orang hantar kau kan?!" Lelaki itu mula meninggikan suara. Mata sudah tentu mencerlung tajam pada wajah Mya.

"Eh! Kan saya dah cakap! Saya datang sini sen.di.ri, faham?!" jawab Mya dengan berani. Dia juga menekankan perkataan 'sendiri' itu.

"Kau jangan nak ti—"

"Apa bising bising ni?"

Suara garau itu membuatkan perbalahan antara Mya dan lelaki itu terhenti. Lelaki yang mencerlung tajam ke arah Mya itu tadi langsung memusingkan badannya ke arah suara yang menyapa itu.

"Boss!"

"Hm?" Rayyan menjongket sebelah kening.

"Kita orang dapat tangkap penceroboh kawasan kita boss!" beritahu lelaki itu kepada Rayyan.

"Penceroboh?"

"Ye boss!"

Rayyan mengerutkan dahi. Dia kemudiannya memandang ke arah yang dimaksudkan oleh anak buahnya itu.

Semakin berkerut dahi Rayyan dibuatnya tatkala dia seperti kenal gadis yang di pegang erat oleh dua anak buahnya itu.

"Mya?"

Mya yang menundukkan kepala memandang lantai itu perlahan lahan mengangkat kepala.

"A.. awak?"

Manakala orang yang berada sekeliling Rayyan dan Mya itu memandang satu sama lain sebelum ada seorang lelaki berani bersuara.

"Siapa ni boss?" tanya anak buah Rayyan dengan kening terangkat sebelah.

Rayyan melihat sekeliling melihat air muka anak anak buahnya itu sebelum dia menarik nafas lalu hembus perlahan.

"Girlfriend aku."

Langsung anak anak buah Rayyan itu menoleh ke arah bossnya dengan dahi berkerut. Begitu juga dengan Mya.

"Girlfriend?"

"Hmm."

"Kita orang tak pernah tahu pun?"

"Sebab aku tak nak bagitahu."

Sementara itu, Mya memandang Rayyan tanpa kelip. Terkejut dengan jawapan yang keluar dari mulut Rayyan itu.

Girlfriend? Uishh biar betik?

Tiba tiba fikirannya terlintas sesuatu. Mya mengukir senyuman senget apabila idea bernas mula menyerang dibenak fikirannya.

Wajah yang terkejut tadi berubah membuat muka seakan comel. Dia berdehem kecil sebelum lakonannya itu bermula.

"Awakkkk... nak tahu takkk.. dia pegang tangan sayaaaa.. sakit tauuuuu." Mya membuat suara seakan manja lalu melangkah ke arah Rayyan dan memaut lengan Rayyan dengan erat lagikan mesra. Muka tak payah cakap la memang comel semacam dah tu.

Rayyan pula memandang pelik ke arah Mya yang berada di sebelahnya itu dengan menjongket kening sebelah. Tiada pula tanda marah dia kepada Mya yang sekarang memeluk erat pada lengannya itu.

"Awakkk.. marahkan la diaaaa.. shakit tau takkkk tangan saya ni hmmmmm." Mya mengoyang goyang lengan Rayyan dengan wajah cemberut. Kepalanya di dongakkan sedikit memandang wajah Rayyan sambil membuat gaya bibir mencebik.

RAYYAN MIKHAEL [✔︎]Where stories live. Discover now