Tempoh berpantang Salmiah kini sudahpun tamat. Selama dia berpantang, Mak Uda dan suami lah yang menguruskan segalanya untuk untuk dirinya. Bukan itu sahaja, anak-anaknya juga dijaga oleh mereka.
"Tempoh berpantang kamu dah tamat, kamu nak buat urutan yoni tak?" Soal Mak Uda.
"Malas lah, saya bukan ada suami dah. Jadi saya tak tak peduli kalau lubang puki saya ni longgar." Balas Salmiah.
"Urutan yoni ni bukannya semata-mata untuk rapatkan faraj, tapi juga untuk meregangkan otot-otot wanita yang baru lepas bersalin dan memberi kesegaran kepada badan semula." Jelas Mak Uda.
"Saya bukannya bersalin, saya keguguran. Otot-otot saya tak tegang pun sekarang ni." Balas Salmiah lagi.
"Lagi satu urutan yoni ni mampu menyegarkan jiwa dan fikiran kamu tu. Tengok jelah keadaan kamu sekarang ni, sentiasa tak tenteram." Omel Mak Uda.
"Ikut Mak Uda lah." Salmiah mengalah.
"Kalau macam tu kamu tunggu sekejap, Mak Uda pergi panggil Pak Uda dulu." Mak Uda kemudian keluar dari bilik tersebut.
Seketika kemudian, wanita separuh abad itu kembali semula ke dalam bilik bersama-sama dengan suaminya. Kelihatan di tangan Mak Uda ada segulung tikar, manakala di tangan Pak Uda ada semangkuk minyak yang sudah diuli dengan pelbagai jenis bunga.
"Dah, sekarang kamu baring atas tikar ni." Arah Mak Uda setelah membentangkan tikar mengkuang di atas lantai.
Ini bukanlah kali pertama dia menjalankan urutan yoni bersama pasangan tersebut. Malah sudah tiga kali memandangkan dia sudah bersalin tiga kali sebelum ini. Jadi dia arif sangat apa yang perlu dia lakukan untuk rawatan ini.
Dia kemudian menanggalkan bajunya, sebelum colinya juga ditanggal. Pak Uda hanya tersenyum nakal merenung tubuh wanita yang dirinduinya itu. Salmiah menyedari lalu cepat-cepat menarik kain batiknya.
Walaupun lelaki tua itu sudah beberapa kali melihat tubuh bogelnya, dia masih tetap malu untuk mendedahkan tubuhnya. Tidak selesa rasanya untuk mendedahkan tubuhnya di hadapan lelaki lain selain arwah suaminya.
Kini bahagian atas tubuhnya sudah ditutupi memandangkan dia kini berkemban kain batik dari paras dada sehingga ke paras peha. Setelah itu, dia terus berbaring secara menelentang di atas tikar mengkuang itu.
Melihat wanita itu sudahpun melakukan apa yang disuruh, Mak Uda kini dapatlah memulakan kerjanya. Dia mendepakan kedua-dua belah tangan Salmiah lalu dilumur minyak yang dibawa sebentar tadi.
Minyak itu adalah minyak tradisi keluarganya yang menggunakan minyak kelapa dara dan dicampur dengan tujuh jenis bunga. Minyak itu sudahpun siap diuli oleh suaminya semenjak beberapa hari lepas.
Setelah kesemuanya telah tersedia, maka Mak Uda memulakan sesi urutannya. Urutan dimulakan daripada tapak tangan kanan sehingga ke ketiak, kemudian beralih pula ke tangan kiri Salmiah.
Setelah itu, Mak Uda melumur minyak itu pula di kedua-dua belah bahu Salmiah. Dia mengurut-urut bahu itu termasuk juga di bahagian leher. Dia cuba meregangkan setiap urat di bahagian itu.
Setelah seketika, Mak Uda menyambung urutannya ke bahagian dada pula. Ikatan kain batik dibuka, lalu kedua-dua tangannya dimasukkan ke dalam kain tersebut dan mencari payudara wanita tersebut.
Setelah itu, kedua-dua belah payudara itu diuli dan diurut secara bulatan. Selepas selesai payudara itu diurut, Mak Uda mengarahkan Salmiah memusingkan tubuhnya dan berbaring secara meniarap pula.
Mak uda menarik kain batik yang dipakai Salmiah ke bawah sehingga ke paras pinggang. Dia lalu menuang minyak di belakang badan Salmiah sebelum meratakan minyak itu ke seluruh kawasan tersebut.
Selepas itu, Mak Uda mula menyambung urutannya di seluruh belakang tubuh Salmiah. Urutan itu berlanjutan seketika sehingga dia rasakan urat-urat pada tubuh Salmiah sudah mulai longgar.
"Sekarang kita buat urutan merapatkan faraj ye." Ujar Mak Uda.
"Ikut Mak Uda lah." Balas Salmiah sambil lewa.
Mak Uda kemudian memberikan tugas mengurut kepada Pak Uda. Lelaki separuh abad itu kemudian memulakan urutannya bermula dari tapak kaki kanan. Urutan diteruskan ke bahagian betis sehingga ke bahagian peha.
Setelah selesai kaki kanan, urutan lelaki itu kini diteruskan ke bahagian kaki kiri. Tanpa disedari Salmiah, kainnya telah diselak sehingga ke paras pangkal peha. Kini, kain batik yang dipakainya hanya menutupi bahagian punggungnya sahaja.
Manakala tubuhnya yang lain telah terdedah luas kepada pandangan. Setelah seketika mengurut kedua-dua belah peha Salmiah, Pak Uda mula menjalarkan tangannya ke celahan kangkangan wanita itu.
Beliau mencurahkan sedikit minyak di kawasan tersebut, sebelum mengurut lembut punggung Salmiah yang masih terlihat selulit tebal setelah melahirkan anak. Urutan di punggung dilakukan olehnya seketika.
Setelah itu, Pak Uda mengarahkan wanita itu memusingkan tubuhnya dan berbaring secara menelentang. Salmiah hanya menuruti arahan tersebut lalu memusingkan tubuhnya untuk menghadap ke atas.
Ketika dia cuba mengubah posisi secara menelentang, payudara terdedah di hadapan mata Pak Uda. Lelaki itu merenung dengan tajam ke arah payudara yang sudah lama beliau rindukan. Salmiah sedari akan renungan itu.
Dia cepat-cepat menutup kembali payudaranya daripada pandangan mata lelaki itu. Setelah berada dalam keadaan menelentang, Pak Uda meminta Salmiah membengkokkan lututnya dan mengangkang seluas-luasnya.
Setelah wanita itu melakukan apa yang disuruh, Pak Uda lalu memulakan urutan mengetatkan faraj. Mak Uda menghampiri Salmiah dengan membawa dua biji bantal lalu meletakkan bantal itu di bawah kepala dan satu lagi di bawah pinggang.
Setelah kedudukan faraj Salmiah agak tinggi, Pak Uda mula melumur minyak di bibir faraj wanita tersebut. Beliau lalu meratakan minyak ke seluruh kawasan diikuti ramasan lembut di bibir faraj.
Beliau menyambung urutan dengan mengusap klitoris wanita itu secara berpusing mengikut lawan arah jam. Sebaik melihat Salmiah semakin selesa, Pak Uda mula memasukkan jari telunjuknya ke dalam lubang faraj wanita itu.
"Nak buat tak rawatan susulan istimewa?" Soal Mak Uda yang sedang duduk di sebelah.
"Eleh rawatan istimewa lah sangat, padahal Mak Uda nak suruh Pak Uda merasa cipap saya je kan?" Salmiah cuba mengagak. Ini kerana dia sudah lali menerima rawatan tersebut.
"Bukan macam tu, ini memang rawatan istimewa. Kamu sendiri dapat rasa perubahan lepas terima rawatan ni." Mak Uda cuba meyakinkan.
"Yelah-yelah. Saya pun dah takde suami, nak kedekut pun dah tak berguna." Balas Salmiah.
"Kalau macam tu, Pak Uda mulakan sekarang ye?" Pak Uda meminta kebenaran dahulu.
Salmiah hanya membalas dengan anggukan kepala. Setelah mendapat kebenaran, Pak Uda menanggalkan kain pelikat yang bersarung di bahagian bawah tubuhnya. Setelah itu beliau kembali ke celahan kangkang wanita itu.
Kelihatan zakar lelaki itu sudahpun naik mencanak, namun masih belum menegang sepenuhnya. Lelaki itu kemudian menggesel-geselkan batang zakarnya ke belahan faraj Salmiah untuk memberi ransangan.
Namun ia masih lagi belum cukup untuk membuat zakarnya itu menegang sepenuhnya. Mak Uda menghampiri suaminya, lalu cuba membantu. Dimasukkan zakar itu ke dalam mulutnya, lalu dia memberikan hisapan.
Ke depan dan ke belakang kepalanya digerakkan tatkala memberikan hisapan. Salmiah hanya memerhati perbuatan suami isteri itu. Walaupun dalam keadaan tiada mood, namun ada senyuman terukir di bibrnya.
Ini mungkin kerana dia sangat gembira melihat keakraban pasangan suami isteri itu. Walaupun sudah lanjut usia, pasangan suami isteri tersebut masih lagi berperangai seperti anak muda.
Bersambung...
YOU ARE READING
1. Bersaksikan Bulan
Romance🔞🔞🔞 Ikutilah kisah perjalanan hidup Nur Dhuha yang dipenuhi dengan ranjau dalam mencari cinta sejati dalam Bersaksikan Bulan.