Nur Dhuha berjalan dengan riang memasuki kelasnya. Dia tidak sabar untuk bertemu dengan pujaan hatinya. Ketika berada di dalam kelas, matanya ligat mencari kelibat Amar, namun sayangnya lelaki itu tiada di kelas.
"Mila, Amar dah masuk kelas ke belum?" Soal Nur Dhuha kepada rakannya yang duduk di meja belakangnya.
Rakannya itu tidak menjawab soalan itu, sebaliknya mencebikkan wajah. Gadis itu kemudian beredar jauh daripadanya. Nur Dhuha berasa pelik kenapakah secara tiba-tiba Mila melayaninya seperti itu.
Ketika itu jugalah dia dapat melihat wajah rakan-rakan wanita sekelas dengannya juga sama seperti Mila. Mereka semua mencebikkan wajah melihatnya seperti dirinya sungguh kotor. Dia tidak tahu apa kena dengan mereka semua.
""Fuyoo, besar dan bulat lah." Tiba-tiba kedengaran suara salah seorang pelajar lelaki berteriak terhadapnya. Teriakan itu disambut dengan gelak tawa rakan-rakan lelaki yang lain.
"Putih gebu body dia, geram betul tengok." Kali ini pelajar lelaki yang lain pula berteriak kepadanya.
Ini membuatkan dia menjadi semakin pelik terhadap layanan rakan sekelasnya. Apa yang sebenarnya terjadi sehinggakan mereka berperangai pelik. Sedangkan minggu lepas semuanya dalam keadaan baik-baik sahaja.
Namun ayat yang dilemparkan oleh pelajar-pelajar lelaki sebentar tadi seperti bunyi-bunyi kelucahan. Tiba-tiba dia terbayangkan yang mereka semua itu sudah melihat gambar-gambar bogelnya.
"Mustahil papa sebarkan." Bisik hati Nur Dhuha.
"Woi perempuan jalang!" Tiba-tiba mejanya ditendang oleh seseorang.
Nur Dhuha mendongakkan kepalanya dan memandang ke arah suara tersebut. Kelihatan wajah Asmah sangat bengis merenungnya. Dia tahu rakan sekelasnya itu tidak pernah menyukainya sejak dari dulu lagi.
"Kau nak apa lagi ni?!" Terasa menyampah Nur Dhuha dengan sikap gadis itu.
"Kenapa kau jalang sangat hah?! Kau saja je kan goda lelaki setiap masa guna gambar-gambar bogel kau tu!" Asmah melepaskan amarahnya.
"Apa yang kau merepek ni?" Nur Dhuha tidak mengerti.
"Tak payah lah kau nak buat-buat terkejut pulak. Satu sekolah dah tengok gambar-gambar bogel kau. Semua dah tengok bertapa jalangnya kau hisap kote lelaki!" Terang Asmah dengan penuh geram.
Nur Dhuha sungguh terkejut dengan apa yang didengarinya itu. Dia menoleh ke arah belakang untuk melihat reaksi rakan-rakan sekelasnya. Kelihatan wajah-wajah pelajar perempuan memandangnya dengan penuh jijik.
Manakala wajah-wajah pelajar lelaki pula memandangnya dengan penuh keghairahan. Mereka memandangnya seperti mahu menerkam tubuhnya. Kini barulah dia tahu kenapa mereka melayan dirinya sedemikian rupa.
"Konon tunjuk alim pakai tudung labuh, pakai handsock, tapi rupanya betina jalang. Mengangkang sana-sini tunjuk puki sebab nak goda lelaki!" Asmah melepaskan hinaannya tanpa henti.
Namun setiap hinaan itu tidak diendah dan didengari oleh Nur Dhuha. Ini kerana gadis itu dalam keadaan terkejut dan malu yang amat sangat. Nur Dhuha kemudian bangun dan terus berlari keluar dari kelas.
"Woi perempuan jalang, aku tak habis cakap lagi lah!" Tempik Asmah.
Nur Dhuha tidak mempedulikan panggilan itu, sebaliknya berlari menuju ke tandas sekolah. Setibanya di tandas, dia terus menguncikan dirinya di dalam salah satu bilik tandas. Dia tidak tahu apa yang perlu dilakukan ketika ini.
Jika satu kelas sudah tahu mengenai kewujudan gambar dan videonya, maka semua pelajar dan guru di sekolah itu juga tahu mengenainya. Jadi kemanakah harus dia pergi untuk menyembunyikan diri?
Dia nekad untuk pulang ke rumah sahaja dan tidak meneruskan sesi persekolahan hari ini. Nasib baiklah peperiksaan akhir tahun sudah selesai. Kini pelajar sekolah tersebut hanya menanti cuti hujung tahun bermula.
Jadi jika dia melarikan diri daripada sekolah dan bersembunyi sementara, tiada siapa yang tahu memandangkan mereka semua akan bercuti. Dia kemudian keluar daripada tandas, dan terus berlari ke pintu pagar di bahagian belakang sekolah.
==================================================================================
Beberapa kali nombor telefon Amar ditekan, namun sehingga ke saat ini panggilan tidak dapat disambung. Nur Dhuha tidak tahu kenapakah lelaki itu tidak mengangkat setiap panggilannya. Dia kemudian cuba menghantar pesanan ringkas pula.
"Papa, apa sebenarnya yang terjadi? Kenapa budak-budak sekolah tu tahu macam tahu yang mama share gambar bogel dekat papa?" Nur Dhuha menghantar pesanan ringkas.
Dia menanti pesanan balas daripada lelaki itu, namun langsung tiada pesanan yang masuk. Ini membuatkan dia menjadi semakin gundah gulana. Apa yang sebenarnya terjadi kepada lelaki itu sehingga gagal dihubungi.
"Adik! Adik!" Kedengaran teriakan suara Salmiah daripada luar bilik.
"Kenapa ibu?" Soal Nur Dhuha sebaik keluar daripada bilik tidurnya.
"Kenapa adik tanya? Adik buat apa hahh?!" Tiba-tiba Salmiah menarik telinga anaknya dengan kuat.
"Apa ni ibu, sakitlah!" Nur Dhuha cuba melepaskan telinganya daripada genggaman tangan ibunya.
"Satu kampung dah cerita pasal gambar dan video lucah adik. Apa yang adik buat ni hahh?!" Salmiah semakin menarik telinga anaknya dengan kuat.
"Ampunkan adik ibu." Rayu Nur Dhuha dengan matanya mula berkaca.
"Adik ingat minta ampun boleh selesaikan semua masalah ni ke? Maruah keluarga kita dah tercemar dan aib keluarga kita dah tersebar tahu tak?!" Salmiah tidak dapat menahan amarahnya lagi.
"Ampunkan adik ibu. Adik janji benda ni takkan berulang lagi." Teresak-esak suara Nur Dhuha ketika ini.
"Dah terlambat tahu tak? Sekarang ni mana ibu nak sorok muka ibu dari orang kampung?!" Walaupun marah, Salmiah akhirnya melepaskan tangannya daripada menarik telinga Nur Dhuha.
"Ampunkan adik ibu. Adik tak tahu semua ni akan berlaku." Nur Dhuha memeluk kaki ibunya seraya memohon keampunan.
Salmiah hanya terdiam tanpa berkata apa-apa. Dia sendiri tidak tahu apa yang perlu dia lakukan ketika ini. Ke manakah dia perlu pergi untuk menyorok wajahnya daripada setiap orang kampung?
==================================================================================
Nur Dhuha hanya berbaring sambil memeluk bantal di dalam biliknya. Teruk dia dimarahi oleh ibunya pada hari semalam. Matanya masih lagi bengkak kerana tidak henti menangis semenjak daripada semalam.
Mujur hari ini tangisannya sudah berhenti dan dia menjadi agak tenang sedikit. Kini dia tidak pedulikan mengenai sekolah lagi. Sedang asyik berbaring dan merenung syiling, tiba-tiba kedengaran telefonnya berbunyi.
Apabila dicapai telefon itu, kelihatan satu pesanan ringkas masuk ke telefon. Tertera nama Amar sebagai pengirim pesanan itu. Dia cepat-cepat membuka pesanan itu setelah sehari suntuk menunggu.
"Memang betul aku yang sebar semua gambar dan video kau. Aku buat semua ni untuk balas dendam terhadap kau lepas apa yang kau dah buat dekat aku dan abang aku. Kau jangan buat-buat lupa semua tu?" Nur Dhuha membaca pesanan tersebut.
"Apa yang papa cakap ni?" Soal Nur Dhuha tidak mengerti.
"Jangan panggil aku papa. Aku couple dengan kau selama ni pun hanya untuk balas dendam je. Aku tak pernah pun cintakan kau." Balas Amar.
"Jadi selama ni semuanya dusta belaka?" Nur Dhuha tidak dapat menahan kekecewaannya lalu matanya mula berkaca.
Bersambung...
YOU ARE READING
1. Bersaksikan Bulan
Romance🔞🔞🔞 Ikutilah kisah perjalanan hidup Nur Dhuha yang dipenuhi dengan ranjau dalam mencari cinta sejati dalam Bersaksikan Bulan.