Namun apakan daya kerana sayang, Nur Dhuha terpaksa akur dengan permintaan lelaki itu. Dia kemudian menanggalkan pakaiannya satu persatu sehingga bertelanjang begel. Setelah itu dia menuju ke depan cermin.
Dia kemudian berselfie di hadapan cermin itu dengan seluruh tubuhnya kelihatan dari atas rambut sehingga ke buku lali. Tiada secebis kain pun menutupi tubuhnya di dalam gambar yang telah diambilnya.
Dengan perasaan yang sungguh malu, dia tetap gagahi juga menghantar gambar itu kepada Amar. Semenjak dia akhil baligh, tidak pernah ada mana-mana lelaki yang telah melihat tubuhnya tanpa seurat benang.
"Cantiknya badan mama. Macam tak percaya ni gambar girlfriend papa." Kelihatan pesanan dihantar oleh Amar.
"Papa delete tau gambar tu!" Nur Dhuha memberi peringatan.
"Yelah, tapi papa nak guna gambar ni untuk masturbate dulu. Boleh kan mama?" Amar meminta izin.
"Yelah tapi cepat sikit. Lepas tu terus delete!" Tegas Nur Dhuha.
"Baik. Ok lah mama, papa nak masuk toilet dulu untuk menjalankan aktiviti papa. Bye." Ucap Amar.
Nur Dhuha mencampakkan telefon bimbitnya ke atas katil. Dia tidak tahu sama ada lelaki itu akan benar-benar memadam gambar tersebut ataupun tidak. Kadang-kadang, sangat sukar untuk mempercayai kata-kata lelaki.
Namun dia tiada pilihan lain selain daripada mempercayai kata-kata lelaki itu. Ini memandangkan dia semakin menyayangi lelaki hari demi hari. Jadi berkorban gambar bogel bukanlah perkara besar.
"Suka sangat kan adik berbogel semenjak dua menjak ni?" Tiba-tiba kedengaran suara dari arah pintu biliknya.
"Eyy kak long ni, dah berapa kali adik cakap ketuk pintu dulu sebelum masuk!" Nur Dhuha mencapai pakaiannya, lalu menyarung kembali ke tubuhnya.
"Dah kenapa adik tak kunci pintu bilik? Pastu kenapa adik berbogel ni? VC dengan boyfriend ya?" Nur Adila cuba mengagak.
"Tak payah merepek lah. Yang kak long masuk bilik adik ni tiba-tiba kenapa?" Nur Dhuha cuba mengubah topik.
"Along nak bagitahu yang boyfriend along akan datang esok sebab nak berkenalan dengan keluarga kita." Ujar Nur Adila.
"Ibu dah bagitahu dah petang tadi." Balas Nur Dhuha.
"Along bagitahu siap-siap sebab takut esok tiba-tiba adik ke hulu ke hilir dalam rumah ni berbogel je. Mahu kena sakit jantung boyfriend along tengok." Jelas Nur Adila.
"Takde maknanya adik nak berbogel tiba-tiba dalam rumah ni. Kak long jangan lah risau, pandai lah adik jaga diri depan orang." Terang Nur Dhuha.
"Kalau macam tu takpe lah, selamat berbogel semula." Ucap Nur Adila sebelum menutup pintu bilik tidur adiknya itu.
Nur Dhuha merebahkan tubuhnya sambil menekup wajahnya di bantal. Dia berasa malu kerana perbuatannya terkantoi oleh kakaknya. Dia dapat merasakan kakaknya tahu dia telah memberikan gambar tidak senonoh kepada lelaki.
Ini membuatkan dia menjadi risau kalau-kalau kakaknya akan bercerita kepada ibunya. Sudah pasti ibunya tidak dapat menerima perbuatannya. Ini membuatkan dia menjadi bersalah telah memberi gambar-gambar bogelnya kepada Amar.
==================================================================================
"Nama anak ni siapa?" Soal Salmiah sebaik lelaki di hadapannya melabuhkan punggung di atas sofa.
"Nama saya Rahman." Lelaki itu memperkenalkan diri.
"Rahman dah kenal dengan anak makcik berapa lama?" Soal Salmiah lagi.
"Baru je lagi, dalam tiga bulan." Jelas lelaki itu.
"Rahman memang betul-betul sukakan anak makcik atau hanya sekadar untuk berkawan?" Salmiah inginkan kepastian.
"Saya memang betul-betul sukakan Adila." Rahman memberanikan diri meluahkan perasaannya.
"Tak terlalu awal ke rasanya untuk berkata tentang hati dan perasaan ni?" Salmiah cuba menguji.
"Ya terlalu awal, tapi lebih baik ambil persediaan yang lebih awal seperti ni." Balas Rahman.
"Makcik rasa lah, lebih baik kamu berdua berkawan dulu buat masa sekarang ni. Kenal hati budi masing-masing. Lepas dah yakin, baru kita bincang ke fasa yang seterusnya." Salmiah memberi cadangan.
"Saya ikut je cadangan makcik, sebab saya yakin makcik lebih mengetahui selok belok berumahtangga ni." Balas Rahman.
"Baguslah kalau kamu fikir macam tu." Sedang mereka berbual-bual, Nur Adila muncul dengan membawa dulang.
"Ibu dengan abang berbual pasal apa je?" Soal Nur Adila ketika tiba di meja berkenaan.
"Takde apa, sesi suai kenal je. Makanan dah siapkan?" Kini Salmiah menyoal anaknya pula.
"Belum lagi ibu, belum tengahari lagi." Balas Nur Adila sebelum menuangkan air ke dalam dua gelas di hadapannya.
"Kan ada tetamu, mestilah kena siapkan awal. Takkan nak bagi tetamu menunggu pulak." Leter Salmiah.
"Ehh takpe lah, jangan susah-susah. Saya pun kejap lagi nak balik dah." Rahman menolak pelawaan itu.
"Kenapa tergesa-gesa nak balik ni? Ada kerja penting ke nak uruskan?" Soal Salmiah.
"Takde kerja penting, tapi taknak menyusahkan makcik dan Adila." Balas Rahman.
"Kalau takde kerja penting, makan lah sekali dengan kami. Bukan setakat tengahari, makcik nak kamu makan malam sekali dengan kami." Ujar Salmiah.
"Makan malam sekali?" Rahman mengerutkan dahinya.
"Haah. Kamu kan datang dari jauh, berehat jelah dekat sini. Takkan terus nak belik kot, tak penat ke drive jauh-jauh lepas tu terus balik?" Salmiah mengharap.
"Betul tu abang, tidur sini jelah malam ni." Nur Adila pula menyampuk sambil mengenyitkan matanya.
"Kalau makcik dan Adila dah cakap macam tu, saya ikut je." Rahman akur sambil tersenyum. Ini kerana beliau faham maksud di sebalik kenyitan mata Nur Adila.
"Bagus lah kalau macam tu. Dah along, pergi siapkan makanan tengahari untuk tetamu ni." Arah Salmiah.
"Baiklah ibu." Balas Nur Adila sebelum beredar daripada situ.
"Kamu berehat lah dulu, makcik nak ke dapur dulu. Petang nanti makcik kenalkan dua lagi anak perempuan makcik dekat kamu." Ujar Salmiah lalu dia juga beredar meninggalkan perkarangan ruang tamu.
Setelah disebut oleh wanita itu, baru Rahman teringat bahawa Nur Adila mempunyai dua orang adik perempuan. Beliau kemudian meninjau-ninjau kepalanya untuk melihat kelibat dua gadis tersebut.
Namun sayangnya bayang-bayang dua gadis itu tidak kelihatan. Beliau tidak sabar mahu melihat kecantikan dua gadis itu. Selama ini beliau hanya melihat melalui gambar yang dikongsi oleh Nur Adila.
Sedang matanya meninjau-ninjau, tiba-tiba muncul seorang gadis di muka pintu. Kelihatan sangat cantik wajah gadis itu yang mengenakan tudung labuh. Ketika itu jugalah mata mereka bertentang.
"Ni mesti abang Rahman kan?" Soal Nur Qistina sebaik dia masuk ke dalam rumah.
"Ya, adik ni Qistina ke Dhuha?" Soal Rahman pula.
"Saya Qistina, adik kak long yang nombor dua." Jelas Nur Qistina sambil tersenyum. Rahman tidak mampu mengungkapkan kata-kata melihat bertapa cantiknya wajah gadis itu.
Bersambung...
YOU ARE READING
1. Bersaksikan Bulan
Romance🔞🔞🔞 Ikutilah kisah perjalanan hidup Nur Dhuha yang dipenuhi dengan ranjau dalam mencari cinta sejati dalam Bersaksikan Bulan.