PART 2

15 1 0
                                    

Happy Reading Guys 🥰

Sorry Typo 🔹



🔗






Sudah dua bulan Jimin menjejakkan kakinya ke Seoul setelah kejadian dimana ia menjadi incaran sekelompok lelaki yang memakai Jas serba  hitam seperti mafia yang datang ke desanya .

Masih jimin teringat dimana sebulan selepas ibunya meninggal ... Jimin yang baru pulang dari kerja sambilan itu tiba-tiba difitnah oleh orang kampung itu dimana mereka mengatakan ibunya yang telah berhutang dan  menyebabkan kampungnya menjadi incaran para mafia yang kejam.

Pada mulanya Jimin cuba menafikan fitnahan dari warga desa .

Sehingga beberapa hari selepas itu ... Jimin yang baru pulang dari kerja petang itu  tiba-tiba  dikejar oleh para -para kelompok berjas hitam sehingga ia terpaksa melarikan diri dan bersembunyi tanpa mengetahui alasan yang sebenarnya.

Dan sejak itu Samchom Bim yang takut sesuatu terjadi pada Jimin terpaksa membawa jimin ke Seoul  dan meminta pertolongan dari anak saudaranya Baekhyun untuk menjaga keselamatan jimin dibandar Yang besar itu.

Dengan kepergian Jimin dari Desa itu sedikit sebanyak dapat menyembunyikan Jimin dari para kelompok berjas hitam itu.

Baekhyun yang mendengar cerita dari  Samchomnya itu bersedia menjaga jimin seperti adiknya sendiri.







🔗






" Jimin ah ,  mari sarapan dulu "

Chanyeol yang melihat Jimin yang telah bersiap  menyapa Jimin dengan lembut.

Chanyeol adalah  kekasih Baekhyun ... Mereka tinggal bersama  dan Chanyeol tidak pernah mempermasalahkan kedatangan Jimin dalam hidupnya .

Mengajak Jimin untuk bersarapan dengannya sudah terbiasa sejak dua bulan yang lalu .

" Ah ya Hyung... gamawo...  "

Jimin hanya tersenyum dan duduk disebuah kerusi

" Hmm .. makan yang banyak Jimin ah  ... Hyung lihat badanmu semakin susut ? Apa pekerjaan sangat berat . "

Tanya Chanyeol mengambil makanan untuk jimin.

"   Ah Ani ... Perkerjaan tidak berat sama sekali hyung... oh ya Hyung ,  Apa Baekhyun Hyung sudah pergi kerja ?  "

Tanya jimin lagi setelah ia melilaukan matanya mencari Baekhyun

" Emm ... Baek Hyung tidak pulang semalam Jim... Ada pansien yang harus ia tangani "

Ujar  Chanyeol tenang dan tersenyum pada jimin Sambil makan nasi goreng dihadapannya

" Oo ... Apa Hyung akan ke pejabat "

Tanya jimin lagi dan diangguk oleh Chanyeol yang tersenyum padanya

" Jim ... Boleh hyung cakap sesuatu "

Tanya Chanyeol melihat jimin dengan tatapan lembut ..

" Ya Hyung ada apa ? "

Tanya jimin  penasaran?  Ia sempat melihat wajah Chanyeol seperti gelisah.

" Jim.... Mian andai Chan Hyung tersalah cakap... tapi Chan Hyung rasa ini untuk kebaikan jim...
Tak lama lagi ,  kau akan kuliahkan dan  kau pasti akan sibuk dengan tugasan , right ? "

THE LOST PRINCE - PARK JIMIN Where stories live. Discover now