Happy Reading Guys 🥰
Sorry Typo 🔹
🔗
' Ibu ... Ibu jangan tinggalkan jimin bu... Jim perlukan ibu ... Jim sayang ibu .. Ahh ah ... Ibu ..
ibu '" Jim... Bangun Jim .. Jim , apa kau baik-baik saja "
Baeakhyun yang tiba-tiba terbangun dari tidurnya kerana mendengar suara adiknya yang menjerit dan menangis memanggil ibunya.
Baekhyun lalu berlari menuju bilik adiknya yang bersebelahan dengan biliknya .
Setelah ia membuka pintu yang tidak terkunci , lalu ia masuk dan melihat keadaan adiknya yang masih menutup mata dan memanggil ibunya berulang kali sambil menangis pilu .
Ia tahu adiknya mengalami mimpi buruk , dengan dahinya yang sudah berkeringat banyak.
Baekhyun menepuk pipi adiknya pelahan- Lahan agar adiknya tersedar dari mimpinya.
" Jim bangun Jim.... Bangunlah "
Baekhyun masih berusaha mengejutkan adiknya dari mimpi yang panjang.
Ahh ahh ... Ahh ....
Jimin membuka matanya dengan nafas yang seakan habis ... Rasa sakit di dadanya menghantui nya ... Lalu ia bangun dan mengatur nafasnya dengan perlahan-lahan ...
Ia benar-benar merasa Kerongkongnya yang terasa perit dan nafas yang memburu.
" Ada apa Jim .. apa masih mimpi yang sama ? "
Tanya Baekhyun lagi setelah melihat adiknya yang sudah tersedar penuh.
" Hmm... Mianhe Hyung .. jika aku menganggu tidurmu "
Kata jimin sambil mengangguk dan ada rasa bersalah menganggu hyungnya itu.
" Tidak Jim .. Hyung baik-baik saja .. sebenarnya ada masalah apa Jim sama ibu Jim sehingga jim selalu memimpikan ibu Jim ?"
Tanya Baekhyun lagi mengesat keringat di dahi jimin yang tampak mengalir.
Jimin hanya diam ... Fikirannya seakan bercelaru... Entah apa yang ia mimpikan... Ia sendiri tidak pasti.
Sudah dua bulan Jimin tinggal bersamanya .. dan ia selalu melihat jimin yang bermimpi memanggil ibunya dan menangis pilu.
" Tidak ada apa Hyung.. aku cuma merindukan ibu ... Aku melihat ibu datang dalam mimpiku... Aku hanya ingin ibu tinggal bersamaku . "
Kata jimin tersenyum perih ... Ia benar-benar rindu akan ibunya.
" Jim... Banyakkan berdoa agar ibu tenang disana ... Apakah kau tahu jika kita berdoa. .. maka orang yang kita sayang akan bahagia disana "
Kata Baekhyun lagi menenangkan dan memujuk Jimin agar dapat mengurangkan sedikit rasa rindunya pada ibunya.
" Hmm... Aku tahu Hyung... Terima kasih Hyung ."
Jimin hanya tersenyum pada hyungnya lalu memeluk hyungnya itu ..
Pelukan yang terlalu nyaman baginya.
Baekhyun membalas pelukan adiknya itu dan mengusap kepala adiknya yang membuatkan Jimin merasa nyaman dan kembali tidur.
Flash back !
YOU ARE READING
THE LOST PRINCE - PARK JIMIN
Fiksi PenggemarSIPNOSIS ! seorang anak yang berdarah kerabat diraja terpaksa dibawa lari agar terlindungi... tapi apakah ia akan berjumpa kembali dengan keluarga kandungnya yang berdarah raja atau adakah ia dilupakan dan bagaimana perjalanan hidupnya dimasa hadap...