PART 7

11 1 0
                                    

Happy Reading Guys 🥰

Sorry Typo 🔹





🔗



Sedangkan jimin yang baru sampai dirumahnya sekitar jam 6.30 pagi . Ia benar-benar merasa letih.

Semasa ia masuk kedalam rumah dan terserempak dengan Baekhyun.

Baekhyun cukup terkejut dengan kondisi adiknya yang berlumuran dengan darah dan luka sobek dibeberapa bahagian mukanya.

" Apa terjadi padamu Jim ?"

Tanya Baekhyun panik lalu mendudukkan adiknya itu disebuah sofa.

" Ah Hyung .. aku tidak apa-apa "

Ujar jimin tersenyum... Ia benar-benar tidak mahu menyusahkan dan membuat hyungnya panik.

" Apa maksud kau tiada apa-apa ? Apa kau tidak lihat luka kau ni parah ? "

Kata Baekhyun lagi dengan nada sedikit meninggi

" Apa yang bising-bising ni ?"

Tanya Chanyeol kekasih kepada Baekhyun yang baru keluar dari dapur menyiapkan sarapan buat kekasih tercinta.

" Oh my god ! Apa yang terjadi pada kau Jim ? "

Chanyeol yang melihat Jimin juga turut terkejut.

" Sayang ambilkan first aid bawa kemari "

Ujar Baekhyun yang tengah melihat lengan jimin yang mengeluarkan darah setelah ia membuka ikatan kain yang melilit pada lengan Jimin.

" Hyung... Relakslah ... Aku tidak apa-apa . "

Ujar Jimin menunduk ... Ia benar-benar merasa dirinya tidak berguna kerana membuat hyungnya risau

Chanyeol yang terkejut melihat jimin benar-benar cemas sehingga tidak dapat berkata apa-apa sehinggakan ia berlari mengambil first aid yang berada didalam kabinet dapur.

" Hyung , Apa kau marah padaku ? "

Tanya jimin lagi sambil tersenyum melihat hyungnya itu yang tidak mahu bercakap dengannya.

" Hmm.... Apa maksudmu baik-baik saja ... Lukamu dalam Jim ... Kenapa tidak kehospital terus dan kenapa tidak menghubungi Hyung haa ? "

Tanya Baekhyun sedikit Cermas .

" Apa Sebenarnya yang terjadi Jim .. apa kau bergaduh ?"

Tanya Chanyeol yang merasa serun melihat luka dilengan dan muka jimin

" Ah tidak Hyung .. aku cuma membantu gadis kecil yang tidak bersalah diculik oleh bajingan terkutuk dilorong gang sempit itu saja. "

Ujar jimin tanpa dosa sehingga membuatkan hyungnya ternganga mendengar kata-kata jimin.

" Ya ampun! Bukankah Hyung sudah bagitahu jauhi lorong-lorong gelap seperti itu Jim ... Tempat itu bahaya !"

Ujar Chanyeol yang masih melihat Baekhyun mengubati luka jimin.

" Ikutlah Hyung ke hospital... Kita harus menjahit lukamu ini !"

Kata Baekhyun tegas.

" Tapi Hyung ... Aku penat ! "

Ujar jimin malas.

" Jangan banyak alasan .. pergilah bersiap ... Lukamu harus dijahit ... Kerana lukamu cukup dalam . "

THE LOST PRINCE - PARK JIMIN Where stories live. Discover now