PART 6

10 1 0
                                    

Happy Reading Guys 🥰

Sorry Typo 🔹




🔗




Matanya menangkap sosok gadis kecil yang tersenyum padanya.

Lalu Jimin bangun dan berjalan kearah gadis kecil itu  dan membuka semua ikatan yang melilit gadis kecil itu.

" Apa kamu tidak apa-apa Adik  kecil  atau adakah kau terluka ?

Tanya Jimin setelah membuka semua ikatan itu.

"  Hmm ... Ayoh kita pergi dari sini sebelum mereka bangun . "

Ujar jimin  lagi  setelah ia tidak mendapat tanggapan dari gadis kecil itu.

Jimin tersenyum pada gadis kecil itu dan  mengusap lembut kepala gadis kecil itu.

Ia memegang bahu Ailee dan memapah Ailee  berjalan untuk keluar dari gang sempit itu. 

Jimin  yang melihat  gadis kecil itu sudah kepenatan untuk berjalan ..

Ia  tetap memegang bahu Ailee  dan memimpin Ailee keluar dari tempat itu walaupun ia sendiri sedang kelelahan.

Jam hampir sudah pukul 2 pagi  .. jimin tidak tahu harus membawa Ailee kemana .

' Apakah aku harus membawanya ke balai polis.. tapi nanti aku akan disoal siasat... 

Ah tidak-tidak ! Aku malas berhadapan dengan pihak polis hmm..'

Jimin yang sedang berfikir -fikir didalam hatinya dan sekilas memandang anak kecil itu lagi.

" Dimana rumahmu adik kecil ."

Tanya jimin dengan lembut dan mengusap air mata Ailee yang menitis dipipinya

Ailee yang benar-benar merasa lemah untuk berdiri setelah lama ia diikat dan berjalan keluar dari gang sempit itu terus terduduk.

Jimin yang melihat itu terus sedikit terperanjat...

" Apa kamu tidak apa-apa ? Atau adakah kamu sakit ? "

Tanya Jimin lagi dan lagi-lagi ia tidak mendapat tanggapan dari gadis kecil itu.

" Baiklah ... Naiklah dibelakangku... oppa akan mengendongmu hmm ... "

Jimin  membongkokkan badannya dihadapan Ailee dan meraih tangan Ailee untuk mengendong gadis kecil itu ..

Walaupun tangannya terluka... Ia tetap mengagahi tangannya agar dapat memegang peha gadis kecil itu agar tidak terjatuh dari  gendongannya. 

Ia tahu gadis kecil itu sedang syok dan sudah tiada tenaga lagi ..

" Aku lapar oppa... Mereka tidak memberiku makan dan minum "

Kata Ailee yang berada dibelakang badan jimin.

" Ah Benarkah ?  Baiklah Ayoh kita pergi makan  dahulu sebelum oppa hantar adik pulang hmm. "

Ujar jimin lalu melintasi jalan besar sambil mengendong Ailee  .

Ia berjalan beberapa meter dan mencari sebuah kedai makan yang masih buka.

Setelah sampai di kedai makan itu.. jimin  mendudukkan Ailee di sebuah kerusi lalu ia membuka jeketnya dan  memakaikan kepada Ailee dan menutup kepala ailee

Ia tidak mahu ada yang melihat Ailee yang dalam keadaan tidak terurus  dan penuh dengan lebam .

Jimin juga takut  bajingan itu akan sedar tidak lama lagi dan akan menjumpai mereka .

THE LOST PRINCE - PARK JIMIN Where stories live. Discover now