25

975 81 26
                                    

Şu yemeğe devam edelim

Yemin ederim ki birşey planlamiyorum , önceki bölümde Yalçın mesela ansızın kudurdu yazarken geliyor

Neyse başlayalim
__
Konağın kapısından babamlarin girişi ile başımı başka tarafa çevirirken, merdivenlerden inen kayınbabam ve Selma hanım yanımıza geldi . Saygıyla başımı eğdim biraz, o da bana gülümedi , şaka değil lan gülümsedi.

Bu adama birşey oldu beyaz ışığı görünce mi birşey oldu yoksa lan !
İnşallah bu iyiliğin arkasında beni yipratacak birşey yoktur .

Babamlarla selamlaşirkan kapıdan giren Dilan ve kocasiyla Yalçın'a baktim , sakin gibi görünüyordu..

Babamlarin elini mecuburen öperken Dilanda yanımıza yaklaşıp eğildi, babasının elini öpecekken Serhat ağa elini ardına sakladı.Gözlerinin dolduğunu görürken babamın rahatsız edici bakışlarına karşılık verdim

- İnsan geldiğinde bir Atasina babasına gelmez mi baba ben geldim diye , bah hele bah besle büyüt sonra gelsin böyle yapsın !

Babamın sözleri ile kaşlarım çatılırken Dilanin sesli ağlaması dikkatimi dağıtmışti, Selma hanimda öptürmemişti demek elini . Onları umursamazken babama döndüm " Atam da babamda aha da yanımdadır.Sen bana ne zaman ata oldun ki arkamı yaslayıp önüme bakabildim Halim ağa .

Neyse bugün sorunsuz bitsin istiyorum yeter bu kadar laf, he çok merak ediyorsan geldiğimizde direk ağa babamın yanına geldik durumunu öğrenmek için." Bana öfkeyle bakıp üzerime yürüyecekken Yalçın'ın sırtiyla bakıştım bir anda ayhh cekette çok yakışmış lan bu adama .

- Yeter edepsizlerinizden de bu gelinin ve oğlundanda sıkıldım geçin içeri hayde .

Yalçın daha fazla uzamadan kestirip attı konuşmayı, birlikte Kayın babamın arkasından gidecekken anamlarin " O niye ağaların arasına gidiyor bizden farkı nedir " demeleriyle onlara döndük " Ben bir ağayim ana hem kocamda ağa babamda benledir " dediğimde
Dilan lafa atlarken

" Senin bizden farkın yoktur ne erkeksin ne kadın , napcaksin kiritarak onlara hizmet edeceksin yoksam. Ne olduğu belirsiz olanın namusa nasıl zeval getirdiği bilinmez ana ya " Yalçın onun söylemiyle üzerine yürüyecekken kolundan tuttum bugün yemeğim var hiçbir sorun istemem .

- Dilan vallahi bu yaşıma kadar kimse benim namusum hakkında en ufak bir şey ne duymuş ne görmüş, en büyük namussuzda tam önümde duruyor bak hatta onun tohumuda karnında büyüyor.

Cevap verecekken Serhat ağa " Yeter atismalariniz sıktı artık, misafir misafirliğini bilsin gitsin zikkimlansin.Hayde Sıraç  uğraşma şunlarla" onun uyarısıyla şark odasına Yalçın'la giriş yaptık

Herkesin tekrar selamını alırken Selim abinin beni dikkatle izlediğini görünce utanmıştim.Ağa babam onun için hazırlanan tabağın sadece etlerini yerken hala biberlere dokunmamışti

.Normalde yediğini bildiğimden inat olsun diye yemedigine emindim " Ağa babam biber dolmasıni ye lütfen, içinde ette vardır seversin " söylemimle birlikte başını sallayıp bir kaşık alip yedi yüz ifadesinden beğendiğini anlayınca gülümseyerek önüme döndüm.

O sırada diğer büyük agalardan Diyar ağa " Serhat ağam Sıraç 'i damat olarak kabul etmişsin ha , berdel çıktığı gün esip gürlüyordun halbuki " dediğinde ağa babam başını sallayarak " O artık konağın bir ferdidir .

Öyle ya onlar İspanya'ya gittikten sonra çok ismi geçti damadimin burda ,onun hakkında söylenen tek bir cümle de dahi kötü birşey işitmemişimdir  " cümlesini bitirdiğimde gülümsemem büyümüş ağa babama bakmıştım. .

Miran ağa " öyledir valla bu zamanın gençlerine bakınca, Sıraç ay gibi parlar ulan Yalçın sende ne şanslı herifsin. Berdel ola ola Diyarbakır 'in mavi gözlü doğurgan ağasını aldın ya Allah'a bin kere şükret " söylemleriyle ağa babama destek çıkarken bugün bunlara ne oluyordu anlamıyordum .

Yemekler yenmiş çaylar içiliyordu , arada muhabbete girmek dışında hiç konuşmadan onları dinliyordum.Arada Miran ağa bana takılıyor güldürüyordu, onları özlemiştim sanki bilerek burda benle konuşuyordu ki diğer ağalar bana bulaşmasin.

Desteğini hissetmek çok güzel gelmişti, Selim abiyle göz göze geldiğimde ikimizde gülümserken kapıdan giren Doğu 'yu gördüm. Selim abinin en büyük oğlu ve benim abim diyerek güvendiğim tek insan .

- Selam olsun ağalar, uzun zamandır görüşmüyorduk ha . Nasılsın Serhat ağa ?

Herkes selamını alırken sert bakan gözleri gözlerimle buluştuğunda sırıttı " Vay benim maviş gözlü küçüğüm, yoklugumda seni vermişler kocaya " diyip yanımıza yaklaşmışti ayağa kalkıp onla tokalaştiktan sonra beni kollarının arasına alıp Yalçın'a nispet yapar gibi anlimdan da öpmüştü..

-He valla verdiler abi beni yokluğunda,iyi de oldu bak ama yalanım yok kocam çok yakışıklı şimdi!

Bana gözlerini kısıp baktığında gülüp geri çekildim Yalçında onla tokaslasitiginda " Biliyordum böyle olacağını sende kocacı olmuşsun Selim ağan gibi ahhh ahh ,hem ben daha yakışıklıyim dimi abim ?"

Onun sorusuyla gülüp Yalçın'a baktim sıkıntı yok gibiydi " Valla abicim yakışıklısin yalan yok ama kocam daha yakışıklı " suratıni ekşitip " İyi iyi anladık kocacisin , neyseki Yalçın a varmışsin amk ulan Eyüp namussuz piç bak hatırladıkça denleniyorum ! Kalk ayağa kalk Yalçın az dövmüş seni bir postada ben döveceğim ! "

Nasıl oldu anlayamadan Doğu abi Eyüp ün üzerine çıkıp yüzünü yumruklama ya başlamıştı,kimsede karismiyordu.Sanirim öfkenin onlara sıçramasindan korkmuşlardi.

- YETER HASTA ZİYARETİNE GELDİK !
DOĞU KALK ŞUNUN ÜZERİNDEN VALLAHİ BİLLAHİDE TOPUĞUNA SIKARIM

Selim abinin bagirmasiyla birlikte Doğu abi durup bırakmıştı Eyüp 'ü . Halim ağa ve oğlu derhal çıkıp gitmişti. Doğu onların kaçmasına gülerken ziyafetin içine etmesinden dolayı sinirden gözlerim dolmuştu .

Selim abi halimi  görünce ensesine bir tane yapıştırıp " ulan Doğu çocuğun ilk ziyafetinde yaptığına bak ! Özür dile hemen ayh yok bunu ben doğurmuş olamam yokk !"

Doğu üzgün bir ifadeyle bana bakıp" Lan affet oğlum valla düşünemedim bu ırz düşmanınin seni tehlikeye atması kanıma dokundu tutamadım kendimi " ona bakmadan Yalçın'a döndüm o da endişeli bakıyordu.

- Off neyse zaten bugünün olaysız geçmeyeceği belliy-

Sözümü kesen şey Dilanin bağırtısiydi " kim kocama vurdu elleri kırılsın kim vurduysa ! " Doğu abi duyduğu sesle " Vay anam vay oruspuya bak git siktirin gidin vallahi ikinizinde kafasına sıkarım hayde !" Bağırıp çağırmalar eşliğinde onları yollamıştı

Miran ağalar da artık biz gidelim dediğinde eğilip elini öptüm babamdi o benim için.

Herkesi ugurladıktan sonra Yalçınla odamıza çıkmıştık dinlenmek için başım fena halde ağrıyordu .

___________________________

Bol laf atmalı bir bölümdü bence

Yoruldum be

Sıkıntılı biryer varsa söyleyin düzeltirim

Umarım beğenmişsinizdir

DİLENCİ DEĞİLİM AMA BİR OY VERİRMİSİNİZ !

Sevme Beni (BXB)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin