31

933 77 30
                                    

Valla birşeyler planladim

Kafamda kurdum desem yeridir

Güzel bir bölüm olacak bence

____________________

Sabahin erken saatlerinde kaynanamı çıldırtmak için ağrılı popişimle kocamın sıcak koynundan çıkmış mutfağa inmiştim.

Dün halanin burda olmasına rağmen dışarda olmam ve akşam yemeğinede inmemizden dolayı onada ayıp olmuştu.Benim hakkımda ki varsa eğer kötü düşüncelerini değiştirmeli marifetli ve misafir perver damat olmaliydim.

Aldığım servis setlerinin yanında kahvaltılik setide vardı . Onlarla güzel bir masa kurmaliydim .

Su böreği,kıymalı pide ,pişi ,poğaça ve kade ( içinde tuzlu cevizli helva olan kete tarzı bir hamur işi) yaparsam hamur işleri için yeterli olur hem birkaç gün yenilirdi poğaça tarzı olanlar .

Hafif birşeyler de gerekli ama sanki Yalçın havuç tarator seviyordu o kolay onu yapayım sonra domates ve biberleri kırmızı biberli bir yağda kızartma yapsam güzel olurdu.

Çarşıda ağa babamın sevdiği peynirden görmüştüm Bitlis otlu peynirini de sofraya koydum mu yeterdi .

Bu mutfağı sevmiyorum ya müzik açıp kısık seste tüm yemekleri 3 saatte yaparken saat 10 olmuştu bile . Gelen çalışanlara tandırdan sıcak ekmek getirmelerine söyleyip fırının ayarlarını kapatmıştim.

Kadelerin üzerine temiz sofra bezi koyduktan sonra gidip masayı hazırlamaya başladım . Taratoru masaya koyarken arkadan sarılan kollarla durup Yalçın'a döndüm " marifetli Sıraç im benim , neler yapmışsin böyle kade kokusu alıyorum kademi yaptın yavrum " gülüp başımı salladım.

Şakagimdan öperken gelen adım sesleri ile halayı görmemle " Günaydın halacim, dünü telafi etmek istedim. Senin için neler hazırladim neler hadi geç otur yerine bende kalanları getireyim. Kocacım bana yardım edermisin ? "

Hala bana gülünce gülümsemem büyürken Yalçın'i kolundan tutup mutfağa doğru sürükledim.

Yalçın yaptıklarima şaşırmış bir ifadeyle bakarken " bu tabaklar nerden çıktı yavrum dünmü aldın ayrıca ne ara yataktan kalkıp gelip bunları yaptın ha senin şuan yatakta ağrıyor diye nazlanman gerekiyordu." Ona gülerek " dün senin yüzünden yemeğe inemedim zaten halaya ayıp oldu ee bende telafi etmek istedim."

Eline tutuşturdugum büyük siniyle mutfaktan çıktığında bende kalanları alıp çıktım arkasından.

Kayın babamın aşsagiya indiğini gördüğümde " Günaydın ağa babam , size dün çarşıdan sevdiğin peynirden aldım hadi oturun"kaynanam asık suratiyla sofraya oturduğunda " Bu takım da nerden çıktı damad oğlumun parasını niye boşa harcadın evde tabak yok sanki "

Ona sinir gülümsememle bakıp" varaklı şeyler sevmem , ee artık mutfak benim mutfağım sayıldığından kocamın parasida benim param olduğundan istediğim gibi harcarim .hem ben yeni damadım yeni takimlar setler almak benim en doğal hakkım .

Unutmadan Ağa babacim ben diyorum ki mutfağı bir tadilata soksak olur mu ? Çok fazla kullanıyorum orayı ama dekarasyonu olsun dolapları olsun boğuyor beni iznin olursa orayı değiştirmek istiyorum "

Peynirinden bir parça daha ağzına atıp bana baktığında başını salladı" Zaten on yil oldu orayı yaptirali değiştirelim bari damadım mutlu olsunda " gülümseyerek ona baktığımda kaynanam ve Selin itirazlara başlamışti .

- Kes ! Selma hanım bu çocuk senden sonra ki bu evin yöneticisi olacak istediği gibide değiştirir. Sende Selin daha kucağımıza bir bebe vermemişsin neyin lafını yaparsın.

Sevme Beni (BXB)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin