Miranlarin kitabından spoi olacak bir yerde ama bu kitap içinde önemli aslında amannn öğrenin gitsin .
Hem belki heycanlanirsiniz o kitap için!
Neyse başlayalim...
______________₺₺_₺
Halayla oturmuş benim kocam olan herife içli köfte yapıyorduk harbinden onun ki daha güzeldi. Pişmiş içinin tadına baktığımda kocamın neden bu köfte için delirdigini anlamak zor değildi
korumalardan birinin bana sesledigin duyunca elimdeki köfteyi tepsiye bırakıp terastan aşağıya baktim
-Ne var Mahmut abi?
- Ağam Karanlardan bir adam gelmiş, kırk koyun almak istediklerini söylüyor.
Kırk koyun demek .tarih yaklaşmışti yani " Yolla yukarı!
Halaya döndüğümde merakla bana bakıyordu" Hani Selim abinin ilk bebeği patlamada daha bir aylıkken öldüydü ana karnında hala, Hatırladın ? Heh işte onun ölüm yıldönümü yaklaşmış belli ki bu sene koyun satın alma senesi de Seranlarindir galiba ." Başını sallayıp iç çekerken" O bebek ilk öldüğü vakit Günlerce yağmur yağmış sel basmışti .
Derler ki Selim öyle bir ağlamış öyle bir ah eylemiş ki yüreğindeki yangının sönmesi için rabbim yağmurlarini indirmiş.
Miran ağa o sıralar dağdaki herkesi bulup ifşa etti diyorlar hatta ahh belkide askerlerin Miran ağayı sevme nedeni budur.
Ne acı o bebeğin ölümünden sonra genç yaşında saçında beyazları çıkmaya başlamıştı Miran Ağa'nın "
bebek için heycanla aldıkları ilk ayakkabıyı her ellerine aldıklarında ki o acıyı ilimlerimde hissederdim.
Gözüm dolarken başımı eğdim o zamanlar aklıma birbir düşerken adım sesleri ile göz pınarlarımdan süzülüp giden yaşı sildim ve başımı dikleştirdim.
Adam başını kaldırmadan selam verdiğinde kabul ettim .
- Ağam Miran ağam bu sene için Seranlar dedi .Adam bana başını kaldırıp bakmazken " Savaş in ölüm yıldönümü için alıyorlar değil mi ? Allah rahmet eylesin günahsız bir şekilde cennete gitti.
- Doğrudur ağam , Miran ağam Rahmetli doğmamış ilk çocuğu için her sene olduğu gibi yetim doyurmak istedi .
Babam olsa aralarında en verimsiz koyunlari verir bu işten kurtulurdu bunu her yaptığında o sene bereket kesilirdi sanki tarlalarimizdan evimizden .Burda öyle olsun İstemiyorum
" size en güzel koyunları veriyorum ancak verdiğiniz parayı kabul etmek yerine benim adıma da gidip bir köyde köy okulu yaptırmanızi istiyorum . Doğmamış Karan bebeğinin hayrına olsun."
Adam şaşkınlikla başını kaldırırken yaptığı hatayı fark edip geri başını indirdi. Karanlarin kurallarından biridir
o evde ne zaman bulunsam adamların gözü üzerimde oluyordu. Doğu abi fark edince hepsini falakaya yatırmış ardından bir daha bana bakmamalari emretmişti.
- Nasıl buyurursaniz ağam Allah hayrinizi kabul etsin Allah Seran konağın a bolluk bereket ihsan eylesin
Mahmut abiyi çağırıp en iyi koyunlardan olacak 40 koyunu satmalarini ama parayı gelip benden almasını söyledim. Bu bağışı yapmıştım ama Ağa babamın haberi yoktu sonuçta.
Adam giderken Doğu abiyi aradım .
Sıraç -Selamün aleyküm AbiDoğu -Aleykümselam mavişim, bizim adamlardan biri gelcekti sanırım size o mu geldi?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sevme Beni (BXB)
Teen FictionHangi kardeş harcar aşk uğruna kardesini hangi anne çocuklarını ayırır hangi baba dağ olup koruyacağı çocuğunu ilk kendi yerle bir eder affedilecek şeyler vardır affedilmeyecek şeyler vardır bazen bazı olaylar sizi gerçeklerle yüzleştirir berde...