Sarah masih lagi tegak berdiri di posisi asalnya. Tidak berganjak walaupun seinci.
...
Sejujurnya dia sedang mencerna setiap apa yang Nuh katakan sebentar tadi. Kini dia sedar yang dia harus berikan peluang untuk dirinya dan Nuh untuk mengenali satu sama lain. Ya, betul kata Nuh untuk mengenali 'semula'.
...
Selepas Nuh selesai berucap, lelaki itu mula berjalan mendekati Sarah. Luaran sahaja kelihatan tenang tetapi dalamnya sedang berpencak silat kegelisahan.
...
"Terima kasih Sarah sebab sudi datang luangkan masa. Saya betul-betul maksudkan apa yang saya cakapkan tadi. Kalau awak sudi beri saya peluang, saya akan gunakan sehabis baik, Sarah."
Sarah hanya diam.
"Saya minta maaf kalau apa yang saya buat ni buat awak rasa tak selesa tapi saya rasa this is the only way to show you that I really sincere to get to know you. You always have that special place in my life. Saya tahu it looks like macam saya ni seorang sweet talker tapi it is what it is, Sarah..."
...
"Awak tak perlu minta maaf pun. Nothing to be sorry. All these buatkan saya rasa appreciated, Nuh. Sampul coklat tu memang banyak macam tu ke saya pernah bagi dekat awak?"
Melihat reaksi Sarah yang santai membuatkan Nuh lega.
...
"Hahaha. Tak banyak macam tu. Kak Mas selalu cakap masa awak jaga that 4 years old Nuh tu awak selalu bagi dalam 2 biji je. Kalau bagi lebih, nanti kena cabut gigi..."
"Mestilah..."
...
"Ni dah sengeh-sengeh, senyum-senyum, gelak-gelak ni maksudnya Nuh dah boleh masuk meminang Sarah lah ya?"
Suara garau milik Elias kedengaran.
...
"Ya Allah! What are you guys doing here?! In Malaysia?!!"
Sarah memang terkejut dengan kehadiran Elias dan Indah!
...
"Untuk spy Sarah dengan Nuh lah. Apa lagi?"
Respon Indah membuatkan Sarah dan Nuh tergelak.
...
"Amboi! Tadi bukan main tak nak bersosial dengan manusia. Ini tahu-tahu je ada dekat sini... dah tak alergik manusia ke Sarah?"
Sarah dikejutkan dengan suara Umar pula kali ini.
...
"Tok!! Apa semua orang buat dekat sini? Saif pun ada?"
Semua sudah dirancang dengan sangat teliti oleh Nuh. Dia memang mahukan semua orang berada di pameran kali ini.
Ya, sewaktu Nuh di Brunei memang dia telah secara tidak sengaja berkenalan dengan Elias dan Indah. Pada mulanya memang dia tidak jangka itu ayah dan ibu kepada Sarah. Bila pertama kali masuk ke rumah mereka, nampak gambar Sarah dan Saif di bingkai-bingkai gambar yang cantik tersusun itu.
...
"Lepas habis pameran ni kita dinner sama-sama. Nuh dah booked table for all of us..."
Mereka semua bersetuju sahaja tanpa bantahan.
"Saya minta diri sekejap. Nanti we will meet again."
Nuh minta diri dulu untuk berjumpa dengan teamnya yang lain.
...
"Kenapa valik Malaysia tak cakap pun?"
"Surprise!"
YOU ARE READING
...UNTUK SARAH
Short Story"Ini bukan straight away to heaven tapi straight away to hell terus kalau mati!" Sarah hampir menjawat jawatan sebagai Assistant Bomoh Dollah! Bila tengok job description secara sekali lalu memang nampak menyakinkan tapi bila baca betul-betul memang...