33-''Euterpe''

262 27 0
                                    

Multimedia: Kaan (Değiştirilmiştir.)

"Deniiz uyan artık!"

Uykumu bölen ablama sinirli bakışlarla bakıyordum. Saat ne kadar erken olsa da- Bir dakika. Okul! Tabii ya. Okul vardı.

Aklıma gelen okulum sayesinde yataktan bir hışımla fırlamıştım. Lavaboya doğru gittim ve musluktan akan soğuk su ile yüzümü ile yıkamıştım. Hala uykumun olduğunu hissediyordum. Diş macununu biraz fırçama sıkarak dişlerimi fırçalamaya başladım. İlkokulda öğrendiğim gibi dairesel şekilde fırçalıyordum. Fırçalama işlemim bittikten sonra ağzımı bol su ile yıkadım. Güzelce suratımı kuruladıktan sonra aynanın önündeki tarakla saçımı tarayıp, tarakta biriken saçlarımı çöpe attım. Saçlarım çok fazla kabarmıştı. Çözümü yandan örmek ile bulmuştum. Basit bir düz örgüden sonra lavabo kapısının koluna basarak lavabodan ayrılmıştım.

Ablam çoktan okul kıyafetini giymiş, hazır bekliyordu. Prizin yanında şarjdaki telefonu ile uğraşıyordu sabah sabah.

"Günaydın abla." Sesim ona karşı biraz soğuk çıkmıştı. Çünkü hala aklımdaki sorular daimi cevap bulmamıştı.

"Günaydın kuzum. Çabuk hazırlan hadi." Elindeki telefonundan bakışlarını ayırmadan acele etmemi söylemişti. Bu durumu biraz garipsesem de çok önemsememiştim.

Dolabımın karşısına geçtiğimde askıda okul kıyafetlerimi üzerime geçirdim. Ablam ise bakışlarını hala telefondan ayırmıyordu. Eskisi kadar bana karşı kötü davranmıyordu. Kardeşi olduğumu unutmuyordu.

Yatağımı toparladıktan sonra çantamı alıp hala telefonla oynayan ablamın karşısına geçtim.

"Ben hazırım asıl sana hadi!" dedim kıkırdayarak.

"Tamam tamam." dedi o da aynı şekilde kıkırdayarak. Telefonunu prizden çıkardı ve çantasını yanına aldı. Beraber yatakhaneden çıkarak sınıflarımıza doğru gidiyorduk.

"İyi dersler kuzum." Yatakhanenin alt katında benim sınıfım olduğu için bana erkenden iyi dersler demişti.

"İyi dersler abla." Bende ona aynı şekilde cevap vermiştim. Sınıf kapısına yöneldiğimde sınıfta bir kaç kişi vardı.

"Derya neden sınıfta az kişi var?" En önde oturan Derya sınıfın hanım ağası gibi bir şeydi. Her şey ondan sorulur gibi bir tavrı vardı. Yaşına göre fazlaca kilosu olduğundan bu tipleme ona yakışıyordu.

"Bugün dersler boş Deniz." Önündeki kağıttan bir kaç saniyeliğine başını kaldırdıktan sonra kağıda bakmaya devam etti.

"Neden?" Sırasına bir adım daha yaklaşarak göz hizama gelmesini istiyordum.

"Toplantı var ya." Başından sağmak ister gibi bir tavrı vardı. Konuşmasını kısa keserek kağıdına odaklanmıştı.

Derya ile kısa konuşmamın ardından biraz afallamış bir şekilde sınıftan çıktım. Çünkü benim bu toplantıdan haberim yoktu. Olsaydı, biraz daha uyurdum.

Ablamın sınıfına doğru ilerlemek için merdivenlere yöneldim. Hemen alt katımda olduğu için bir veya iki dakikalık kısa bir sürede sınıfına ulaşmıştım. Eğer bizim öğretmenlerimizin toplantısı var ise onlarının öğretmenlerininde muhtemel var demek idi.

BANA UZAK AŞK #wattys2016Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin