Back to school
Merhaba!! Dediğim gibi bölümü hazırladım. Ve yayınlıyorum. Oylar ve yorumlar yerlerde olduğu için bu ve önceki bölümün oyları yükselene kadar yeni bölüm yok. Neyse iyi okumalar ^^
--------------------------------------------
🎒Öncelikle ilk gün için yatmadan önce çantamızı ayarlayın. Yanınızda nasıl bir çanta götüreceğiniz size kalmış. Küçük bir çanta götürürseniz yanınızda mutlaka bir poşet bulundurun (MEB'in sarı poşetleri ddkd). Ya da sırt çantası götürebilirsiniz.
Marka önerileri;
🔹Nike
🔹Adidas
🔹Puma
🔹Eastpak
🔹T-Box (Bu öneri nerden geldi? Geçen sene burdan almıştım çantamı ve çokta iyiydi. Fiyatları da uygun)Çantanızın içinde bulunması gereken ürünlere gelirsek;
☝ Peçete/Islak Mendil
💁 Ayna ve Tarak
📒 Not Defteri
✏️ Kalem (kalemlik falan)
📕 Okuma Kitabı
🎧 Kulaklık
📱 Telefon
💎 Tel Toka
💵 Para
🍼 SuAklıma bu kadar geldi. Zaten ilk gün için yeterli.
🌛Akşamdan bunları çantanıza koyun.
🕚Ve 11'den sonraya kalmayın. Kimse ilk günden okula mor gözlerle gitmek istemez herhalde.------------OKUL SABAHI------------
🕖Okulunuzun uzaklığına, başlama saatine, ve neyle gittiğinize göre 6-7 civarı kalabilirsiniz.
👀Tuvalete gidin elinizi yüzünüzü yıkayın. Yüz temizleme jeliniz ve toniğin keskin kokusunun sizi uyandırmasına izin verin.
🛁Vaktiniz varsa sabah duş alın. Yoksa umarım akşam duş almışsınızdır.
🎒Çantanızı son kez kontrol edin.
☕️Kahvaltı edin. Kim aç karna ilk okul gününe başlamak ister ki?
👚Giyinin. Bu arada formanızın/kıyafetinizin ütülü olduğunu umuyorum.
⭐️Parfüm ve deodorant sıkın. Stick olanlardan da kullanabilirsiniz.
💄Belki hafif bir makyaj yapabilirsiniz. (8. Sınıflar ve liseler için geçerli bu öneri!!)
🎉Şimdi gelelim o çok istenen sınıf tavsiyelerine;
5. SINIF:
Herhangi bir şey demeyeceğim. Çünkü tek gram hatırlamıyorum. Bizim zamanımızda ilkokuldu 5. sınıf. Şuan ortaokul olması da bana pek bir şey ifade etmiyor. Çünkü ne olursa olsun 11 yaşında olan biri böyle yerlere girmemeli zaten. En azından 1-2 yıl sonra falan.
6. SINIF
Kendi adıma konuşacak olursam ortaokula 6. sınıfta geçtiğim için zor bir seneydi. Ama bu sizin 2. seneniz olduğu için pek sıkıntı çıkacağını zannetmiyorum. Müfredat seneden seneye değiştiği için zor kolay olup olmadığını da bilmiyorum. Fakat bi değişiklik olmazsa TEOG da bu yıl ortalamanız da önemli bi etken olacak. Çalışın gençler ^^
(7. Sınıf tavsiyelerini uygulayabilirsiniz)7. SINIF
😱 Mesela bu konu hakkında çok mesaj geliyor. Şu konuya açıklık getirelim 7. sınıftan korkmanıza gerek yok bu lise değil 8. sınıf değil sınav yok bi şey yok (TEOG gibi) tadını çıkarın.
✏️ Tabii bir değişiklik olmazsa bu yılın da ortalaması (6 ve 8. sınıfla beraber) TEOG'un %30'unu etkileyecek.
📒 Ders çalışma önerileri sonraki bölümlerde.
🙆 Bence bu yıl kendine dikkat etmelisin. Çünkü genelde 8. sınıfları sınavları nedeniyle bıraktıkları için 7'lere abanıyorlar. Dikkatli ol.
📖 Sosyal bilgiler gibi ezber gerektiren konularda not tutmalısın. Yani ben 7'deyken zorlanmıştım (yazarın 7'ye dair hatırladığı tek şey).
👯 Arkadaşlarına zaman ayır.
😫 Özellikle bu yıllarda ergenliğe giriş olduğu için zor geçebilir. Dayanın.
👎 Sivilce gibi bi sorununuz varsa/başladıysa kremlerden alın. Okul açılmadan ne kadar geçirebilirseniz kârdır.
😝 İnsanlarla çok dalga geçmeyin özellikle bu yıllarda insanlar daha hassas oluyor. Onların yerinde siz de olabilirdiniz. Yazık günah yapmayın.
😡 Genel olarak ortaokul hocaları için en zor sınıftır. Derslerin işlenmesine engel olan öğrenciler vardır. Aman siz onlardan olmayın.
💄 Allah rızası için makyaj yapmayın yaşınız kaç başınız kaç lütfen. Komik duruyorsunuz.
🙅 Popi olmak için saçmalamayın. Cidden popi olmak ne işe yarayacak. Rezil olduğunuzda kalıyorsunuz.
8. SINIF
Benim için ortaokulun en güzel senesidir 8. sınıf. Özellikle sınavlara çalışmak için gece gündüz kafasını kitaplardan kaldırmayan dershanedekilerle yatılılarda testten teste atlayan biri olarak iyi ki de çalışmışım diyorum. Şuan İstanbul'daki en iyi liselerden birine gidiyorsam bu sayede oldu sanırım (yazar hayatı hakkında ipucu verir). Biraz klişe olacak ama iyi lise iyi bir üniversite, iyi üniversite de size iyi bir meslek olarak geri dönecek. Ondan dolayı 6-7'de az çalışmış dersleri ciddiye almamış olabilirsiniz. Ama bu yıl almalısınız.
Fakat en yakın arkadaşlıklarım da bu seneydi. Sınavdan bir gün önce ağlarken beni teselli eden ve sınavdan iyi bir sonuç edinmemi sağlayan arkadaşlıklarım da bu sene kuruldu/güçlendi. Yaşadıklarım ağır gelince omzunda ağladığım insan da bana o sene çok destek oldu. 8. sınıf hayatımın senelerinden biridir çünkü çok ağır şeyler atlattım ve hala ayaktayım mesajı verir bana. Beni kullanan insanlara karşı inat edip delicesine sınava çalıştığım senedir (daha detaylı tavsiyeler ve TEOG hakkında da bir bölüm yazacağım)
Biliyorum çok konuştum. Ama anlamı büyüktü benim için 2-3 cümle edip bırakamadım.
... to be continued
Aslında bölümün "Part 1" olmasından dolayı bi devamı olduğunu anlayabilirsiniz. Fakat anlamayanlar için devamı var. Ve aslında okul konusunda en çok istenen diğer konular var. Bu üçü en çok istenenlerdi. Kalanları ne diye soracak olursanız:
🔹Liseye yeni başlayanlar için öneriler
🔹Kırtasiye alışverişi yapıyoruz.
🔹Okul çantamda ne var? Sizinkinde ne olmalı?
🔹Çalışma programı yapıyoruz. Ajanda tutmak. Gününüzü planlayın.
🔹Ve siz çok değerli okuyucularımın yorumda bu konuyla alakalı belirteceği sorular olursa onları yanıtlayacağım.NOT❗️
Bu arada burada yazmadığım ana geçen sene yazmış olduğum okulla ilgili bölümler var. Eksik kalan kısımlar için oraya da bakabilirsiniz.
* 101 "Okul Tüyoları"
* 104 "Okul Tavsiyeleri"
* 105 "Tavsiyeler"
* 106 "Tavsiyeler 2"
* 107 "Son Hatırlatmalar"
* 108 "Tavsiyeler"Kısaca bu bölümler tabii daha önce yazmış olduğum bölümler için kitabı baştan sona bi tarayabilirsiniz. Fakat dediğim gibi devamını istiyorsanız. Oylar yükselmeli. Ne zaman geleceğini siz belirleyeceksiniz aslında.
Geçen bölüm için 40 oy 10 yorum
Bu bölüm içinde 40 oy 20 yorum bekliyorum. Oylar istediğim düzeyde olursa okulun açıldığı hafta yeni bölüm yayınlanacak. Herkese kalan günlerini doya doya yaşayabileceği iyi tatiller!!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kızlar İçin
No FicciónAradığınız tüm soruların çözümleri burada!! Tüm "Kızlar İçin" kocaman bir arşiv... Tek yapmanız gereken onu kütüphanenize eklemek. Nasıl bir sorununuz var?? ✯ Nasıl ders çalışılacağını bilmiyor musun? ✯ Liseye mi geçtin? ✯ Hoşlandığın çocuğa açılmak...